Bjørnar_ Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Som topic...noen som har erfaring med M54B22 med automat som har passert 250000 km?
Kennethe34 Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Har kjørt M54B22 som har gått 300.000 og den gikk som en klokke enda Jævla bra motorer om de har blitt tatt vare på, lite og ingenting mekanisk som ryker.
BMW-Coupe Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Tror ikke du ska bekymre deg over motoren, men den girkassa er jeg litt mer skeptisk til... Er den billig så kjør på
Bjørnar_ Skrevet September 2, 2012 Forfatter Skrevet September 2, 2012 Ja, den er vel forsåvidt billig. Syns 270000 er mye kilometer da, men får se hva det blir til
BMW-Coupe Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Ja, den er vel forsåvidt billig. Syns 270000 er mye kilometer da, men får se hva det blir til Fyttirakkern, kjørt på den 20.000km allerede? 270000km er endel ja, spes på en bil med autolat som er 17 +- år gammel....
Bjørnar_ Skrevet September 2, 2012 Forfatter Skrevet September 2, 2012 Ja, den er vel forsåvidt billig. Syns 270000 er mye kilometer da, men får se hva det blir til Fyttirakkern, kjørt på den 20.000km allerede? 270000km er endel ja, spes på en bil med autolat som er 17 +- år gammel.... Tror ikke du er på rett spor angående hvilken bil det er...for denne er ikke så gammel. Mer 9-år-ish
BMW-Coupe Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Ja, den er vel forsåvidt billig. Syns 270000 er mye kilometer da, men får se hva det blir til Fyttirakkern, kjørt på den 20.000km allerede? 270000km er endel ja, spes på en bil med autolat som er 17 +- år gammel.... Tror ikke du er på rett spor angående hvilken bil det er...for denne er ikke så gammel. Mer 9-år-ish Aha, E46 Da blir den fort litt nyere ja. Leste første post litt raskt
Lars89 Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Kassa ryker nok før motoren. Kassa på min 323ci røyk på ca 205K (revers og 5. gir) 270K er "skummel" km uansett på en bil/automatkasse, men kommer selvfølgelig an på vedlikehold og hva som er byttet. Motoren skal være solide. Enkelte eksterne komponenter som maf, div.kjøling, veivhusventilasjon og coiler kan ryke, men selve motoren holder bra. Men er bare en bil/motor så mye kan skje.
Bjørnar_ Skrevet September 2, 2012 Forfatter Skrevet September 2, 2012 Ja, er vel vanskelig å vite hva som skjer. Å på en slik kmstand er det vel litt uforutsigbart.
Fredrik Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Alt avhenger av service, vedlikehold og kjøremønster. Jeg pleier å si følgende: Hvis jeg selv har kjørt 300000 Km med bilen er jeg ikke bekymret iom. at jeg kjenner bilen som min egen bukselomme. Hvis jeg kjøper en bil der siste eier har kjørt 250000 Km av totalt 300000 Km er jeg rimelig komfortabel. Siste eier har ganske sikkert passet godt på bilen. Hvis jeg ser en bil som har kjørt 300000 Km med 10 forskjellige eiere blir jeg helt sikkert ikke eier nummer 11.
Fredrik 90 Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Enig med Fredrik over her. Hvilket vedlikehold bilen har fått oppigjennom er alfa omaga, og har den fått dårlig stell så kan selv den beste motoren ryke tidlig. Men M54 motorene er skuddsikre som bare det, og har de fått sitt nødvendige vedlikehold så bare går de og går. Automatkassene er jo som det sies over her det svakeste ledd og særlig siden BMW oppererer med lifetime olje på disse, er oljen byttet på både kasse og motor gjevnlig så har du nok intet å frykte Hadde selv en E39 med M54B22, kun gått 144 000 km da jeg solgte den men dette var en fantastisk motor. Den var solid og robust samt at den gikk silkemykt
Farrukh M Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 har sett m52b58 med auto over 700K på tellern og ingen ulyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå