Gå til innhold

Den store LED pære tråden.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

De er sikkert grei de pærene, @Kattlikzm.
Bare å prøve ut - er du ikke fornøyd finner du ett annet merke med høyere eller lavere kelvin.
Og skal du ha de pærene må du nok forrankoble denne:
https://www.ekstralys.no/pp-motstand-2-stk?art=14907

Anbefaler deg å lese trådstarter sitt første innlegg her, da han har testet flere tåkelys-pærer, og der han forklarer dette med motstanden du trenger, og at det er noen ting du må tenke på i forhold til varmeutvikling osv.

I utgangspunktet er det slik som du sier, at jo høyere watt - jo høyre effekt, for det er jo det "watt" står for".
Men om du tar 3 forskjellige 60W's pærer fra forskjellige leverandører, så kan du gjerne se stor forskjell i lysstyrke, pga. kvalitet og at de gjerne lyger litt på effekten.
Så noen ganger kan en 30W pære lyse mer enn en 80W feks.


Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Buckwee skrev:

De er sikkert grei de pærene, @Kattlikzm.
Bare å prøve ut - er du ikke fornøyd finner du ett annet merke med høyere eller lavere kelvin.
Og skal du ha de pærene må du nok forrankoble denne:
https://www.ekstralys.no/pp-motstand-2-stk?art=14907

Anbefaler deg å lese trådstarter sitt første innlegg her, da han har testet flere tåkelys-pærer, og der han forklarer dette med motstanden du trenger, og at det er noen ting du må tenke på i forhold til varmeutvikling osv.

I utgangspunktet er det slik som du sier, at jo høyere watt - jo høyre effekt, for det er jo det "watt" står for".
Men om du tar 3 forskjellige 60W's pærer fra forskjellige leverandører, så kan du gjerne se stor forskjell i lysstyrke, pga. kvalitet og at de gjerne lyger litt på effekten.
Så noen ganger kan en 30W pære lyse mer enn en 80W feks.


Lykke til! :)

Jøss.  Mange takk for veldig god hjelp!

 

skal se og få gjort litt research på dette imorgen. Spør gjerne her om det er mer jeg lurer på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
1 time siden, Camilla88 skrev:

Har satt inn xenon med ballaster i grøftelysa på F10 2012 msport, men de bare blinker i hytt å pine! 

Har kodet litt med carly hvorav de lyser helt fint som welcome lights men blinker og gir feilmelding ved kjøring. Hva bør sjekkes? 

Du må deaktivere pæresjekken for grøftelys. Helst også montere digitalt xenonkit.
Grunnen til at det blinker tivoli er at pæresjekken kjører test og gir feilmelding fordi den tror at pærene er gåen da de gir mindre effekt enn på vanlige pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Camilla88 skrev:

Da ser det ut som vi er inne på noe her, vet du hvordan det gjøres med carly? Eller er det mer avanserte dingser som må til? Har altså satt disse voltage sakene på not active

Kan gjøres med carly ja, men vet ikke hvordan menyen i LCM på en F10 ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 
Tenkte og bytte ut pærene i tåkelysene til led på min bmw f30, og etter det jeg vet så er det h8 pærer? 
Regner kanskje med at det er pæresjekk på tåkelysene, kan dette kodes bort eller må det gjøres noe annet ved montering av nye led pærer?

 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vegard89 skrev:

Hei. 
Tenkte og bytte ut pærene i tåkelysene til led på min bmw f30, og etter det jeg vet så er det h8 pærer? 
Regner kanskje med at det er pæresjekk på tåkelysene, kan dette kodes bort eller må det gjøres noe annet ved montering av nye led pærer?

 

Det må kodes ja, ellers vil du få feilmelding på tåkelysene og blinking ved oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Camilla88 skrev:

Er ingen Lcm alternativ på min, når jeg er inne på bilen med carly så er det kun frm nærmeste man kommer lysmodul?!

Da vet jeg ikke dessverre, som sagt vet jeg ikke hvodan menyen/ hvilke valg man har på F10 da jeg aldri har brukt carly på det chassiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...