Gå til innhold

Den store LED pære tråden.

Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Alt som er anbefalt står på s. 1.

Og den gir feilmelding vist man har pæresjekk og ikke har montert loader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har testet noen oransje BA15s LED fra eBay? Er en del forskjellige utgaver der, men de eneste som ser nogenlunde kurante ut er steindyre (£30 + frakt for paret som oftest). Eksempel her: http://www.ebay.co.uk/itm/2x30w-BA15S-1156-HIGH-POWER-AMBER-CREE-LED-INDICATOR-CANBUS-LIGHT-BULBS-/301198596748?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4620d5da8c

Trenger to par foran og et par bak på bilen min.

Har planer om å bytte blinklys, skiltlys, ryggelys, angel eyes og tåkelys etterhvert, men blir kostbart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har målt reell effekt tilført og evt. avgitt av forskjellige LED-pærer? Jeg ser jevnt over at oppgitt effekt er fantastisk overdrevet og at de meget sjeldent spesifiserer lysstyrke. Dette gjør det vanskelig å vurdere om en pære er bedre enn noen andre.

Eksempel: http://www.ebay.co.uk/itm/2x-50w-7507-BAU15S-581-BRIGHTEST-CREE-LED-AMBER-CANBUS-INDICATOR-BULBS-/161326371062?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item258fcd10f6

Her oppgir de at pæren er på 50W, men samtidig de oppgir også strømtrekk (350 - 400 mA) i tillegg til driftspenning (12 - 24 V). Ved 12 volt så skulle dette bli 4,8 W tilført effekt i beste fall ved 12 volt. 

Dette produktet bruker angivelig Cree XPE LEDs, noe det også ser ut som. I følge databladet fra Cree er denne utgave oppgitt med: Ifmax=500mA, Vfmax=2,3V, noe som da skal bety 1,15W tilført effekt ved maksimale verdier (og kortere levetid). Gang dette med 10 (antall LEDs i produktet) og du får 11,5W når lysdiodene kjøres maksimalt.

Så, mener de at denne har lysstyrke som en 50W halogenpære kanskje? Det er nok ikke så langt unna dersom det stemmer at den jeg linket til avgir 1000 lumen.

Sitter egentlig her og undrer over hvorfor "store tall" selger, selv om det er helt på bærtur og "alle" bør skjønne at det ikke henger på greip. Hadde de reklamert for at denne var på 5W og hadde lysstyrke tilsvarende en 50W halogen så hadde jeg forstått det.

Vel, jeg får fortsette min jakt etter gode LED-alternativer til E65-en. Den jeg linket til her er forøvrig en god kandidat åkkesom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe i det du sier der, men jakten bør ikke være vanskelig hvist man har les s.1 før man bestiller.

Uten at jeg i heletatt har regnet ut noe som helst strømtrekk, lumen osv. Så klarer mine øyne og se at den beste pæren i spredere "80w" er sterkere, lyser lenger osv enn en "50w".

Jeg har også tatt da pærer fra kjente leverandører sim OSRAM & PHILLIPS og ikke Kina ting uten merke som også finnes.

Nå i det siste har jeg ikke hatt tid til å sjekke markedet om det finnes noen bedre pærer enn 80w en, så vist noen har hatt 80 og kjøpt en som har bedre styrke så er tilbake melding veldig interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har testet noen oransje BA15s LED fra eBay? Er en del forskjellige utgaver der, men de eneste som ser nogenlunde kurante ut er steindyre (£30 + frakt for paret som oftest). Eksempel her: http://www.ebay.co.uk/itm/2x30w-BA15S-1156-HIGH-POWER-AMBER-CREE-LED-INDICATOR-CANBUS-LIGHT-BULBS-/301198596748?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4620d5da8c

Trenger to par foran og et par bak på bilen min.

Har planer om å bytte blinklys, skiltlys, ryggelys, angel eyes og tåkelys etterhvert, men blir kostbart..

Jeg har kjøpt disse og monter de kjempefornøyd!! 

http://www.ebay.com/itm/2x-7-5W-Buid-In-Chip-Amber-1156-BA15S-Car-Signal-Tail-Led-Bulb-Lamp-Light-LENS-/321385846040?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ad416d518&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...