Gå til innhold

Den store LED pære tråden.

Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale meg noen led pærer som passer rett inn i en org m sport fanger på E39? Har ikke lyst til å kutte i noe plast osv. Og stemmer det at det er Hb4 sokkel, var hvertfall det på den første E39 jeg hadde, men det var ikke org fanger og tåkelys.

Bilen står på jobben, så får ikke gått ut å sjekket heller :P

Pæreguiden står på s. 1 ..samme med valg av pære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan anbefale meg noen led pærer som passer rett inn i en org m sport fanger på E39? Har ikke lyst til å kutte i noe plast osv. Og stemmer det at det er Hb4 sokkel, var hvertfall det på den første E39 jeg hadde, men det var ikke org fanger og tåkelys.

Bilen står på jobben, så får ikke gått ut å sjekket heller :P

Stemmer at m-sport til E39 har HB4. Holder i massevis med 60W LED, med mindre du vil dra strikken litt til å sette i 80W, disse får du hos Ebay, mens 60W kan du kjøpe rett fra ekstralys.no, heftig leveringstid også. Alle biler med m-sport har HB4, mens de med vanlige fangere har H8, såvidt jeg har forstått rundtom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anbefalinger til gode pærer til parklys og tåkelys til E36? Tåkelysa er til M-fanger og parklysa er fra standard Bosch-frontlykter.

Akkurat der vil det meste gå vill jeg tro bare sokkelen er riktig. Men på en E36 hadde jeg kjørt retro style, gule istedenfor led :) Ser mye kulere ut på en eldre bil enn nymoderne led.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ha gule tåkelys faktisk, da dette er en av få biler hvor det ikke ser så harry ut. Men har gul lyktefilm, så da har ikke pæra noe å si.

Samma som jeg hadde E36en jeg hadde vintern 2014, helt til eksen klina til en isklump, da blei det gult lys hit og dit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen slike 80w LED pærer fra ebay for en stund siden, var temmelig blå altså, nesten litt lilla i de også..

De HB4 pærene som Ekstralys selger, er de kritthvite? Skulle hatt noe som matcher Mtec v3 perfekt! Trenger egentlig ikke være så altfor sterke heller, bruker de bare på dagtid, på kveldstid går det i lovlydige nærlys :)

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen slike 80w LED pærer fra ebay for en stund siden, var temmelig blå altså, nesten litt lilla i de også..

De HB4 pærene som Ekstralys selger, er de kritthvite? Skulle hatt noe som matcher Mtec v3 perfekt! Trenger egentlig ikke være så altfor sterke heller, bruker de bare på dagtid, på kveldstid går det i lovlydige nærlys :)

Jeg har de ekstralys selger, og jeg vil tørre å påstå at de er kritt hvite. Ligger bilder av de i tråden om bilen min og noen sider lenger bak her om jeg ikke husker feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke lese s. 1 da før dere poster spørmål som allerede er besvart. Med både bilder og konklusjon.

Gjelder innlegget som omhandler 80w LED 9006. Som jeg og har linket til kjøper dere det kitet så er lysene hvite! får da samme som farge som mtec og vanlig SMD 6w ange leyes. Hvis noen har kjøpt de samme pærene og fått blått eller lilla skjær så er lykten din ødelagt, skitten, fuktskadet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var de pærene jeg kjøpte, med helt nye, originale grøftelys... Hadde aldri stått pærer i de tidligere faktisk, så tror nok ikke de er grunnen :) Men så handler man jo tross alt på Ebay, så det er ikke sikkert selgeren jeg brukte har sendt det jeg bestilte... Kraftig lyser det, men fargen er ikke riktig...

Brukte riktignok en annen selger.. Kjøpte de fra England da jeg måtte ha kjapp frakt, men det skulle være samme pærene...

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei Gentlemen :)

Har bestilt meg disse grøft lys til min BMW E60 525da 2005/06 model , etter anbefaling fra Reef89 (Takker :) )

http://www.ebay.com/itm/2x-80w-cree-white-9006-hb4-High-Power-LED-Car-fog-running-light-bulbs12V-24V-DC-/251302377069?hash=item3a82c9f66d&vxp=mtr

Hadde noen AE fra Ekstralys som ble dårlig så får disse på garanti:

http://www.ekstralys.no/products/24w-led-til-bmw-1-57-serie-angeleyes-paerer-led2

Får vel disse iløpet av neste dagene, og regner med å få grøftlysene om en uke eller 2. Blir dette en grei kombo ? 

Takket være SweetBMW som hjalp meg å kode bort varsling på lampene så slipper jeg å bruke canbus kabel :)

Vurderer i tillegg til å få noen sterkere ryggelys på bilen. Jeg har sotet bakruter, og blir dårlig sikt om vinteren.  Ser at det er blitt anbefalt noen tidligere i posten men er det noen som har erfaring med noen som passer bra til bilen og som gir betydelig bedre lys? Veldig fint med noen bilder evt :) 

Er vel w16w ryggelys pærer... vil det passe med w5w? eller noen andre også? Ganske Noob på dette. 

Noen som evt har noe erfaring med disse? http://www.ekstralys.no/products/kraftig-ryggelys-led-w16w

Post gjerne noen linker til ebay :)

Tusen takk for hjelpen, og spesielt takk til Reef for denne fine posten og SweetBMW for hjelp med koding :)

Mvh 

Xues

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har LED AE og koder vekk pæresjekk(og har E6x LCI): Kjøper dere AE pærer med motstand for så å koble vekk denne, eller kjøper dere pærer uten motstand? De jeg har funnet uten motstand virker å kun være til pre-LCI...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...