Gå til innhold

Bmw 740i **Ferdig ombygd**


tobiastorvik
 Share

Anbefalte innlegg

En annen ting slår meg også når jeg ser bilen din. Jeg er jo mest glad i original høyde på slike biler som dette, originalnazi som jeg er. Men det er noen få som får til senk på disse sånn at det ser jæklig bra ut og blandt dem er du med denne bilen, du og Johnja og hans røde 540I har fått dette perfekt til slik at til og med sære jeg synes senk er kult på en BMW Youngtimer :D

Er bilen forresten solgt ny i Norge? Ser du har gamle bærumsskilter, er litt tøft på sånne biler som dette (spør meg ikke hvorfor, er bare kledelig) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting slår meg også når jeg ser bilen din. Jeg er jo mest glad i original høyde på slike biler som dette, originalnazi som jeg er. Men det er noen få som får til senk på disse sånn at det ser jæklig bra ut og blandt dem er du med denne bilen, du og Johnja og hans røde 540I har fått dette perfekt til slik at til og med sære jeg synes senk er kult på en BMW Youngtimer :D

Er bilen forresten solgt ny i Norge? Ser du har gamle bærumsskilter, er litt tøft på sånne biler som dette (spør meg ikke hvorfor, er bare kledelig) :wink:

Hehe! Senkesettet er noen år gamle nå. Ble kjøpt på gs på den tiden det ble solgt 60-40mm fjører til e32. Og siden montering så har vel fjørene sukket litt ihop også. Takk for gode tilbakemeldinger :) bilen er solgt ny i norge ja, var vistnok en direktør i aker som kjøpte den som konebil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! Har kjøpt meg en m62b44 som er borra opp til 5l. Er høykomp stempel og råder. Yter idag 370hk men med m60 topper og innsug skal motor yte 390hk ++. Motor er kjørt KUN 20.000km og det samme gjelder den 6trins kassa som følger med. Dette må være det beste som har hendt min bil ! :D :D

Kommer med bilder av doningen ikveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft. Hadde vært noe og hatt i min 740;) gratulerer med rå motor.

Ja dette blir rått! :D Alle som drømmer om større motor burde gjort akkurat det samme. Nå blir det ny motor som er RÅ, hel lakkering og masse treff ! :) Har fått meg jobb som servicemekaniker for skipsmotorer så når penger kommer inn så går dem også ut til presse. I følge ess så skal dem klare å presse ut ca 550hk og gud vet hvor mange NM. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går den ikke godt nok som 740 da? :P Men jeg skjønner at du har lyst på manuell, det er gromt i en slik bil som E32 8)

Men presse og 500 hester?? :? Blir ikke det litt overkill da? :wink:

GÅr helt ok. Men nå handler det litt om å ha en bil jeg selv ikke kan møte liksom. Eneste som blir nå er m60b50 :P over kill er litt smak sak også. Jeg vil ha en RÅ motor, og ikke minst ett gjennomført prosjekt som viser igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tøff motor. Er der m60 topper på den nå eller? Ville vurdert de isåfall. M60 har en helt annen karakteristikk. dette bør dra ganske godt med manuell. Kanskje du bør vurdere diffbrems også?

Tør jeg spørre hva du ga for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tøff motor. Er der m60 topper på den nå eller? Ville vurdert de isåfall. M60 har en helt annen karakteristikk. dette bør dra ganske godt med manuell. Kanskje du bør vurdere diffbrems også?

Tør jeg spørre hva du ga for dette?

Står portet m62 topper på nå. Her SKAL på m60 topper og innsug pga att m62b44 ble laget med sløvere kammer og strupet innsug :) dette blir enkelt skrevet en m60b50 med høy komp stempel :) bremset diff kommer selvsagt også :) ifølge ess så skal 390hk være lett å hente ut med riktig map osv :)

Alle kan spørre hva jeg ga,men sjeldent folk får svar :D 23000 er prisen på pakka :) prisen var vistnok 170k for noen år siden. Da montert i e46 :) er ikke en motor som har vert på nettet eller andre offentlige plasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker da å være en fin pris på et påkostet maskineri. Sett at alt er "ready to run" vel og merke. Blir gøy å se hvordan det blir i e32en. :)

Takk for det :) er nesten rtr. Bytte topper så er den klar :) skal først lage til girkassa i nåværende motor før jeg starter. For da er det bare å montere alt og kjøre med gliset rundt øra :)

Trenger litt hjelp og råd fra deg også steffen. Ang lure girvelger osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått på plass hatthylle i svart alcantara nå, med elektrisk rullgardin. Manglet ledningsnettet til hylla men det er nå bestilt :)

Kom også over en annen snedig sak som ikke er så kjent på e32, det er SOFTCLOSE

til bagasjeluken.. Dette er også bestilt og gleder meg veldig til å få dette montert! :D

A og C stolper er også trukket om i alcantara. Er mye arbeid med å demontere B stolper så må gjøre dette når jeg har litt bedre tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...