Gå til innhold

Min '09 Le mans blå 520Dat.

Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig flott bil, kunne tenkt meg en sånn selv!

Bilen er en fin kombo ifht plass og det praktiske - vi har to barn på hhv 5 år og 11 mnd.

Samtidig som den fremdeles har et (i mine øyne) moderne utseendet og selvsagt kjøreegenskaper som står i stil.

Litt morsomt utstyr og fargekombo gjør det komplett i mine øyne.

Og alt til en nogenlunde fornuftig penge. (relativt sett)

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
  • 1 month later...

Etter å ha kikket litt i detailer tråden til Gry og hennes 1 serie.

Tok jeg en vask og polish av 5'er.

Jeg er svært amatør ifht polering, men tiden er inne for å lære mer.

Foreløpig er 5'er hvertfall blitt bedre, men trenger sårt et prikkbelastning produkt.

Meguiars sjampo og polish er brukt.

yjuzu5yb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker farge! Ser ut som helgens økt var vel anvendt. Mørke blå-varianter er av lakkfargene som virkelig tjener på å se ripefri og blank ut, vel så kresen å holde fin som sort. (Her på tunet står, inkl huseier og familie sine kjøretøy, 5 blå biler..). Samboeren har en 2008 tiefsee blau E61 520dat, litt mindre utstyrt enn din men med m-pakke, komfortseter og stor hi-fi. Fine biler!

Og så må du skrubbe dekksidene dine, he-he. GS i Oslo har stadig Bilt-Hamber Surfex HD stående, de burde kunne skaffe i Skien også om du spør (er i nettbutikken til 99kr/l, er stadig mulig å finne den til 60-70kr/l men da i 5 litere). Den er nesten uerstattelig til skrubbing av gummi, og til "avfetting" før håndvask (den tar ikke tjære og asfalt, men mye av det andre som bare kalles trafikkfilm). To-tre små sprut fordelt på en dekkside og ivrig skrubbing med en litt stiv børste, skyll med reint vann, og gjenta til skummet ikke blir brunt lenger. Og hvis du får tak i litt store kvanta til god pris er du lur om du gir en halvliter eller så til din bedre halvdel for vask av kjøkken og bad (fuger på bad! WOW). Blandes gjerne ut 1 del produkt til 15 deler vann, da tar den godt på det meste. På detailersclub.no blander folk gjerne 1:30 eller 1:40 om sommeren (dvs folk som håndvasker mer enn en gang i uka :mrgreen: ), og kanskje helt nede i 1:5 ved shine og stripping, eller 1:15 før vask på vinterstid. Prickbort er tingen for å ta tjære og asfalt (og vintersalt), men den er ikke vannbasert så det er nesten å kaste bort produkt å spraye på våt bil. Ja, ja, nok detailinggnag, står nybakte brød på kjøkkenet og frister :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...