-Roger- Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 Ser at hvertfall de fleste (Om ikke alle?) bilene som er solgt ny i Norge har denne utstyrskoden. Noen som vet hva som er forskjellen? Regner med det er kun programvare og ikke deler som er skiftet ut? I mitt tilfelle er det snakk om en 2011 318d som da har oppgitt 136hk, mot 143hk som den ellers har. Hva med dreiemomentet? Hvis ikke det er noen endringer i dreiemoment, og det kun er snakk om 7hk tror jeg jo ikke forskjellen er merkbar engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Så vidt jeg har forstått elektronisk begrensning, motor er helt lik. Min har også 136hk, men har prøvd en med 143 og merker ikke noen forskjell i det hele tatt. Derimot på 163 og 184 hk(320d) er det visst litt forskjell på toppen av registeret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Så 320d har 163hk, 177hk og 184hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Så 320d har 163hk, 177hk og 184hk? E90 320d har 150hk, 163hk, 177hk og 184hk, avhengig av årsmodell og om den er utstyrt med 843. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 26, 2012 Forfatter Share Skrevet September 26, 2012 Og alle disse er samme motoren, N47d20 regner jeg med? Noen som vet om dreiemoment er det samme? Når jeg søker på Wikipedia er det liksom bare info om 143hk diesel i 318d 2011 modell. I utstyrslisten står det jo også at bilen min har 143 hk. MEN det står så fint også at den har noe som heter power reduction. Så den har vel som det står i vognkort, 136hk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 26, 2012 Share Skrevet September 26, 2012 Dreiemomentet er det samme med redusert hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 26, 2012 Forfatter Share Skrevet September 26, 2012 Dreiemomentet er det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 26, 2012 Share Skrevet September 26, 2012 2005-09/2007 320d 150hk / 340Nm, M47N2D20 (strupet utgave, 843) 320d 163hk / 340Nm, M47N2D20 09/2007-03/2010 320d 163hk / 350Nm, N47D20 (strupet utgave, 843) 320d 177hk / 350Nm, N47D20 03/2010-12/2011 (produksjonsslutt for E90 LCI) 320d 163hk / 380Nm N47N2D20 (strupet utgave, 843) 320d 184hk / 380Nm N47N2D20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 26, 2012 Forfatter Share Skrevet September 26, 2012 2005-09/2007320d 150hk / 340Nm, M47N2D20 (strupet utgave, 843) 320d 163hk / 340Nm, M47N2D20 09/2007-03/2010 320d 163hk / 350Nm, N47D20 (strupet utgave, 843) 320d 177hk / 350Nm, N47D20 03/2010-12/2011 (produksjonsslutt for E90 LCI) 320d 163hk / 380Nm N47N2D20 (strupet utgave, 843) 320d 184hk / 380Nm N47N2D20 Veldig bra Saltkjelen Hvor fant du disse tallene? Jeg velger å gå utifra at det er det samme med 318d. Og da er min konklusjon at de 7hk som skiller min og en tysk utgave kan knapt være merkbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet September 27, 2012 Share Skrevet September 27, 2012 Ja det er samme på 318d, momentkurven er helt lik. Sånn egentlig skulle jeg gjerne ha sett 143 og 136 hk på dyno for å i det hele tatt sett om det er noen forskjell. For det er jeg jammen meg ikke sikker på at det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreasmj Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Er dette noe som er enkelt å justere via OBD2 (a.la aktiv/nicht aktiv)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Momentkurven er ikke lik, den er lik opp til et vist antall turtall hvor den faller i forhold til "fulleffekt" motoren. Hadde den vært lik ville motorene fremdeles hatt samme effekt som den største typen. Pirke pirke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Ja det er samme på 318d, momentkurven er helt lik. Sånn egentlig skulle jeg gjerne ha sett 143 og 136 hk på dyno for å i det hele tatt sett om det er noen forskjell. For det er jeg jammen meg ikke sikker på at det er. Helt lik er ikke kurven, for da hadde også hk vært den samme Har prøvd å se litt på 163hk varianten av 184hk i f31 og på ca 3200rpm har den 163hk og ligger der til ca 4200rpm hvor den synker under. Min konklusjon er derfor at fra ca 3200-4200 går fulleffekten bedre samt noe før og etter for å smoothe ut kurvene tenker jeg Edit: var litt treig ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Saltkjelen: har du noe tilsvarende lettlest oversikt over diverse motoralternativ i 1-serie diesel? 116d 90hk/115hk, 118d 122hk/143hk osv? Tenker i grunn kun på 116d og 118d. Virker som billige biler som det kan hentes en del effekt ut av svært billig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian V Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Jeg kjøpte programvare av trimchip.com til min 116d. Programvare som ble lagt inn var programvare for 118d. Dette ga merkbar forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå