Gå til innhold

Tzunami's e39 ///M5 ESS *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, takk for praten forrige uke! alltids kult å få et ansikt å koble opp mot forumnick :)

Takk det samme. Artig å møte folk man kjenner fra nett som man egentlig ikke har peiling på hvem er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme. Artig å møte folk man kjenner fra nett som man egentlig ikke har peiling på hvem er :P

 

haybimmsen, on 14 Jul 2014 - 23:39, said:

ja, det e litt merkelig ditta.. du kjenner dem, samtidig som en egentlig ikke kjenner hverandre :P

 

Ja, her inne kjenner man hverandre liksom ganske godt, mens i hverdagen så kunne man gått rett forbi hverandre uten å vite noen ting :P

 

Utrolig rått mister. Rått stuk og så ut som veldig god kjøring, ihvertfall det jeg har sett av bilder på tryneboka ;)

 

Takk du AHJ :) jobbet intenst med stuket på bilen de 2 siste dagene før e30meet, så fornøyd med hvordan det ble, foruten at bremsestøvet satt seg vanvittig fort i plastidippen :P så felgene ble ikke så knallrøde som de egentlig skulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var E30meet og Gatebil over for i år, dvs julitreffet på sistnevnte iallefall, og må si bilen har fungert utrolig bra! :) akkurat som jeg håpet :) drifteferdighetene mine er ikke helt skarpe enda, men det kommer seg :) Har klippet sammen en liten teaser foreløpig, så får jeg se om jeg får samlet sammen resten av klippene og laget en lengre video  av kjøringen senere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også glemte jeg å nevne at bilen nå skal selges, til fordel for leilighet... har absolutt ikke lyst, og jeg har sagt det før, men denne gangen så må den altså bort... :/

 

"Nå har du muligheten! For nå selger jeg min BMW M5 rigget med Sparco Evo bøtteseter og 6punktseler. Den har nylig fått montert kompressor fra ESS som yter 550hk, samt at den ruller på understell av typen FK Highsport II coilovers.

 

Siden jeg tok den inn til Norge for 2 år siden har bilen fått oljeskift en gang i året, samt at jeg har gått over bilen og gitt den en god service bare noen uker tilbake i tid. Da byttet jeg diffolje, motorolje og filter, plugger, nye fjærbeinslagre (camberplater fra GS Performance) og ny hardykobling. I tillegg har jeg byttet til lettet svinghjul og kevlarclutch fra CNS Racing.

 

Samtidig med montering av kompressor fra ESS har bilen fått ny bensinpumpe (Walbro 400lph) og nye dyser (følger med kittet). Bilen er bygd for å være driftsikker og fungere 100%, noe den har vist at den klarer både på e30meet og gatebil nå i år.

 

Per dags dato er bilen plastidippet matt mørk grå, med røde felger, røde angeleyes, rød slepestropp i front samt rødt klistremerke i frontruta. Alt dette kan fjernes og den fremstår som en hel og fin M5 i sølv farge, uten rust eller skavanger annet enn en sprekk i bakfanger og en sprekk under på frontfanger.

Bilen er ribbet for originalseter, samt bagasjeromsinnredning og stereomoduler i bagasjen, men dette kan følge med om ønskelig, så det er fullt mulig å sette bilen tilbake i original stand, og få den registrert for vei.

 

Bilen kan selges som den står pluss originalinteriør, bag.innredning og mediamoduler for 145 000,-
Den kan også selges uten dette, men med bøtteseter og 6punktseler, for 130 000,-
Ellers kan den leveres i original stand, foruten FK Highsport II coilovers og eksos for 110 000,-

 

Coiloverskittet er også Tüv-godkjent, så det er ikke noe problem å få det godkjent ved en evt registrering. Her mangler det kun å vise den for godkjenning, CoC-dokument, samt engangsavgift, så kan man hente ut skilter, alt av papirer fra kjøp og toll følger med.

 

Det følger med 2 sett med originale M5 18" felger, så man har et sett ekstra om man vil ha til vinterhjul eller banehjul. Her sitter det da Toyo R888 gateslicks på forhjulene på det ene settet, som sørger for utrolig godt grep!

 

Bilen kan besiktiges på avtale, prøvekjøring tas deretter. Kun seriøse henvendelser."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til full video! :), mener jeg så deg skulle til å vaske børsa, i det jeg var ferdig med min på fredag på Gatebil ;)

Hilste men klarte ikke se om du gjorde det (sola) :P

 

Uansett rå M5 drifter du har ;) 

Edit: Kjedelig med salg da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til full video! :), mener jeg så deg skulle til å vaske børsa, i det jeg var ferdig med min på fredag på Gatebil ;)Hilste men klarte ikke se om du gjorde det (sola) :P Uansett rå M5 drifter du har ;) Edit: Kjedelig med salg da :/

Kan godt hende, så bilen din der iallefall :) takk for det du!

Ja er kjedelig med salg, men planer legges allerede for et comeback, så blir det bare spennende å se om det blir 2015-sesong eller ei :)

"kan jeg prøvekjøre?" :P

Godtroende.. det skal du ha wicky :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg både på Banen og i depoet på Gatebil :) Ble gromt med di røde detaljene :)

 

Takk for det du :) var ikke helt fornøyd da felgene ble dekket av bremsestøv osv, men med en liten vask så så den straks bedre ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) du får kjøpe bilen og slenge over alt på bilen din, så blir ikke det noe problem ;)

skal ta å skrive en søknad til bt her i kristiansand, "motor mytte til e39 m5 4.9l  og tillsvarende bremser" skal vel egentlig ikke være så stort problem siden den er orginal 4L? men blir kansje litt kjedelig å skruom en e34 540 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...