Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Tips til setebeskyttelse (i stolen under sete) og bak på stolen foran? Ikke aktuelle å ødelegge noe alcantara! :P

Jeg bruker bare vanlige sorte tepper fra IKEA.. Under barnestolene

Har ikke hatt noe problem med det.

På seteryggen har jeg ingenting, men det er jo et slags sparkedeksel der originalt som jeg vasker over en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare vanlig fleecepledd som jeg har festet under nakkestøtten og helt ned til under setet. Der to-åringen sitter ha jeg i tillegg et "kjeledress"-setetrekk fra Biltema som går over sidevangen på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips til et barnesete som er sikkert, og enkelt ved inn og utlasting av unge... Madammen har satt seg fast i at vi SKAL ha et eller annet fra Besafe, fordi det er best i test. Synspunkter? Har isofix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvalitetsseter er stort sett best i en eller annen test. Jeg valgte bort BeSafe grunnet størrelse, vekt og pris. Kjøpte heller Brio Primo som er blant de letteste setene på markedet, noe jeg mener er viktig ettersom det blir mye bæring til tider. Dette ligger også blandt toppen i tester, i tillegg til at det ofte koster 1199,- (på tilbud) med base.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså base til å sette i sete i isofix-festene, slik at du bare tar med deg stolen ut? Prisen hørtes veldig grei ut. Angående seng har jeg funnet en sånn "justerbar" seng, som faktisk passer fra 0-10 år, tror jeg velger å investere i en sånn en. Koster dog 3500,- men da slipper jeg å bytte seng hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basen står alltid i bilen ja.

Hvordan er det med "gjerder" og høydejustering på en slik seng? I tillegg ser jeg for meg at det kan bli problematisk å få tak i passende madrass. Den første sengen vår koster 345,- på IKEA, har to høydemuligheter og gjør det den skal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må undersøke litt hvordan det fungerer med justeringer osv, hehe. Den er oval til å begynne med, så er vel meningen at man skal åpne den utover etter hvert, tror jeg. Lurer på om det er en ny patent, for jeg fant den ikke i noen katalog, men sto til utstilling på babble. (http://www.babble.no/)

Sengen er liten til å begynne med, og ganske praktisk i og med at den er på hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man absolutt trille kan man bruke vogn. :)

Ikke se dere blind på alt mulig fancy tull som blir anbefalt av barnebutikker. 97% av dette er totalt unødvendig likevel, og man kommer mer enn langt nok med en vanlig seng, en enkel lekegrind, et fornuftig stellebord, en grei vogn og en bilstol. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte og den som kan snuest rundt, virket veldig praktisk. Men han på butikken sa de ble fort litt for korte. Junior er ganske lang, så tror sete ville blitt for kort i ryggen lenge før han hadde blitt for tung.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei,

Vi er en familie på 3 som snart kommer hjem fra utlandet og skal kjøpe ny familebil. Har tenkt på en 2010-2011 modell 730DA. Vi har en sønn på 1.5 år, barnesete av typen Besafe iZi comfort x3 og stokke barnevogn.

Vil dette fungere eller er det galskap?

Jeg er spesielt interessert i om noen vet om Stokke barnevognen går uproblematisk inn i bagasjerommet.

Regner med at det går greit med barnesetet, men hører gjerne fra personer som har erfaringer med store barneseter i 7-serien.

Er også interessert i å høre andres erfaringer med 7-serien som familiebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...