Gå til innhold

Bruktimport - positivt eller skummelt?


bimnubi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er mann på 28 og på utkikk etter 3-serie. Men ikke regn dette som en ønskes kjøpt tråd.

Det jeg er ute etter er erfaringer og meninger om bruktimporterte BMW.

Det går nok sannsynligvis veldig mange bruktimporterte BMWer (fra tyskland) på norske veier.

Noen er veldig skeptiske til denne "ordningen". Noen kan ha tuklet med km-teller, bilen har vært krasjet eller det er andre ting som ikke er som de skal være.

Andre er veldig positivt innstilt. Bilen har kanskje gått på tyske veier og ikke langs kyst-Norge der den blir veldig utsatt for salt. Og den har kanskje gått på "litt" bedre veier enn her hjemme.

Kjør diskusjon. Jeg vil ha så mye input som mulig, for bil skal kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

importerte selv en 325d 2009 mod. kunne ikke vært mer fornøyd selv, har inntrykk av at bilene generelt er bedre utstyrt og i bedre teknisk stand enn her hjemme. har forstått det slik at importerte biler ofte har mye steinsprut etter å ha brukt mye tid i høy hastighet på motorveien, men jeg tar heller en bil i god teknisk stand med litt steinsprut enn vice versa.

bilen min var en premium selection bil, som etter mitt syn er en stor fordel. litt info om dette her: http://www.bmw.no/no/no/usedvehicles/20 ... ction.html

bare å spør om du har noe du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min e38 ble også imp i 2010. har ingenting å utsette på det. ingen rust å finne noen plass. og bilen føles veldig fast og fin. noe steinsprut på panseret men det er vell normalt på en bruktbil. også har det det meste av utstyr : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importerte selv min 530d, storfonøyd! Gjør det lett igjen når jeg skal ha ny bmw :)

Har sett mange bilder av for eksempel understell på E39 som har gått i Norge siden ny, og de ser ikke så fine ut, min ser veldig fin ut oppunder. Den ble vel og merke tektylert med en gang jeg kom til Norge. :)

Men km er selvsagt noe en må være ekstra obs på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått opp to biler (E46 318i og Z4 Coupe) fra Tyskland som jeg selv fant på nettet (bmw.de og mobile.de) Begge bilene stod hos BMWforhandlere helt sør i Tyskland. Og begge forhandlerne hadde solgt bilene nye.

E46en (førstegangsreg. april 1998, importert april 2001) hadde jeg i over 10 år uten noen graverende feil. Eneste var at den var opplakkert ymse plasser som ikke var helt etter min standard (noen lakkrenninger helt nede på frontfanger og litt klarlakkslipp ved vinduslist på førerdør). Dette var noe jeg så etterhvert da jeg fikk gått den skikkelig i sømmene. Men har nok vært mindre skader som har blitt reparert. For jeg fant aldri deler som var produsert senere enn bilen.

Kom en rustflekk på bakluka ganske tidlig. Dette ble tatt på rustgarantien hos Bavaria.

Men alt i alt var det en gullegod bil som var rimelig i innkjøp. Sparte vel ca. 30k på dette kjøpet den gangen i forhold til norsk bil.

Z4en (førstegangsreg. mars. 2007, importert mai. 2010) kan jeg ikke si noe på. Den var gått 19000 km og var som ny. En feil har dukket opp på de drøye to årene jeg har hatt den og det kostet meg 90 kroner og en halvtimes jobb (byttet tenningslås). Gått over hele bilen med lakkdybdemåler. Eneste jeg fant ut var at muligen høyre framskjerm er opplakkert. Men har ikke funnet spor som ellers sier at det er gjort.

Tenker ikke to ganger på å ta opp en bil til fra Tyskland. Men da blir det å prøve å få tak på en Premium Selection bil. For en erstatning til Z4en må bli enda litt grommere...

Prøv å finn deg en bil som selges hos autorisert BMWforhandler. Og bruk gjerne en person som driver med import.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du å få importert bil til deg eller tenker du på å kjøpe en bil i Norge som ble importert for noen år siden?

Har også hatt flere bruktimporterte BMW-er. Har hatt lite/ingenting tull med mine. Når en bil er importert "på bestilling" til en norsk person har jeg inntrykk av at det er akkurat like trygt å kjøpe av denne personen som har hatt bilen i Norge noen år som å kjøpe en norsk bil som har hatt 1-2 eiere. Er det jukset med km-stand er mitt inntrykk at det helst skjer med biler som importeres til Norge for å selges. Kontroller servicehefte og at utvikling på km-stand harmonerer med datoer for service så får du fort ett inntrykk. Ekstrautstyr er dyrt i Norge og derfor er det oftere at utenlandske biler er mer velutstyrt.

Kjenner to forskjellige som har kjøpt biler kjørt i 3 år på vestlandet som har vært fulle av tull pga fuktig klima, men kjenner ingen som har hatt tilsvarende problem med tyske biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har importert 3 biler, en audi det var en j.. :evil::evil::evil::evil: fi..ebil

og 2 bmw, den ene var 318is dette er mange år siden, importerte denne igjennom en meget useriøs aktør, men bilen fungerte opptimalt de årene jeg hadde den. Så fikk jeg BMW i Skien til å hente en 120D hatt denne noen år nå, gått feilfritt denne også, men jeg kommer ikke til å kjøpe BMW med diesel igjen, er liksom ikke riktig.. men importer deg gjerne en bil er ikke så farlig det, kilometer tenker ikke jeg så mye på bare bilen er hel og skadefri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å importere via en stor/seriøs forhandler slik at du får en god garanti/reklamasjonsrett. Dette kan også telle positivt om du skal selge bilen privat innen det er gått 5år(viktig at firmaet fortsatt eksisterer, ref 1.linje). Få også tak i chassisnr slik at du kan kontrollere kmstand mot BMW Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...