Mikael-B Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 S62B50 er en mye mer kjørbar motor enn S38B38, enhver som har virkelig prøvd disse to motorene vet hvor mye turtall S38B38 må ha for at det skal virkelig gå unna. S62B50 har et mye bredere register sånn sett, og trenger ikke like mye turtall for å flytte godt på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Merkelig å irrettere seg over slikt. Jeg er helt enig med S.Hafsmo her. Og det er jo fullt forståelig at en som selger en 540 med presse legger den under M5. Det er jo klart han har langt flere potensielle kunder her, enn under 5-serie, hvor det bare er 18 åringer med capsen bak-frem som ser etter en kjørbar 520 (satt litt på spissen vel å merke). Hadde da selv latt være å kalle det en m5 i teksten. Det samme gjelder en ombygd bil, så lenge det er godkjent. At en 520 med m-plast ligger under M5, er heller merkelig. Men hører vel til sjeldenheten. Så jeg tror neppe de "bruker opp" plassen til M5 katogorien Er vel ingen tilsvarende biler liggende ute i skrivende stund, så vidt jeg ser. Og dersom det forekommer er det vel bare til å le litt av det? Det gjør hvertfall jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Jeg har lykter fra en 7-serie på e28'n min, så tror jeg skal legge den ut som 7-serie når jeg skal selge den... Satt så langt ut på spissen som det går, også strukket enda litt lenger, men er visst det som må til enkelte ganger. Enkelt og greit: Er det en M5? Bruk M5 kategorien. Er det ikke en M5? Bruk 5-serie kategorien. Et firma vil f.eks få en rimelig hard smekk på pungen om de markedsfører shampoo som såpe, selv om det er store likheter og det i praksis ikke gjør noe om de brukes om hverandre.. Blir noe av det samme hva dette angår. Jeg legger heller ikke ut noen av mopedene som er i mitt eie ut i prosjektforumet her.. Det er jo et fremkomstmiddel som har runde hjul og går på bensin.... Legger ikke ut en Audi heller.. Det er jo en bil det også, selv om det ikke spesifikt er en BMW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Her må jeg få lov til å være uenig. Effektkurven til S60 stagnerer ved 6600 rpm, med andre ord holder den tilnærmet maksimaleffekten helt til den treffer turtallssperren. Det er da langt bedre med en motor som tidlig (i den grad 6600 rpm kan kalles tidlig i registeret) når den maksimale effekten og holder den ut, enn en motor som peaker på ett sent punkt for så å få mindre effekt over det punktet (s38b38 faller drastisk). I mine øyne langt mer kjørevennlig, og mer egnet for sportslig kjøring. Du behøver ikke å være uenig. S60 har en maksimal effekt eller peaker ved 6600 rpm... hverken mer eller mindre. S38 har en maksimal effekt eller peaker ved 6900 rpm... hverken mer eller mindre. Noe helt annet er hvordan effektkurven ellers ser ut. Er effektkurven formet som Ayers Rock i Australia (flat) eller er effektkurven formet som Torres del Paine i Chile (spiss)? Noen motorer skal piskes for å yte deres beste (f.eks Porsche 911 GT3 RS), mens andre knapt krever turtall for å yte deres beste (F10 535i). Hva som er mest "kjørevennlig" er en smaksak. Noen liker turtall og liker å bruke gearspaken aktivt, mens andre liker rolig kjøring mellom 1500 og 2500 rpm med et massivt dreiemoment uten gearing. Smak og behag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Jeg synes det er helt rart at folk ikke klarer å forstå at en 540 med presse eller annet hjemme jalla ræl IKKE har noe under M5 kategorien å gjøre. Samme tusan om det er tilsvarende effekt eller samme kundegruppe, det er og blir en vanlig 5 serie og ferdig med det. Det er også rart at folk ikke skjønner at det kan være irriterende for de som søker en M5 og får opp alt annet enn M5... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Vil da ikke kalle en 540 med presse bygd hos ess noe hjemme jalla ræl, bare for å angripe litt. Det er og blir en 5-serie og ingen M5, det har du helt rett i. Men Kundegruppen er mest sansynlig personer som er på jakt etter en M5, enn en 520/523 etc. Finn.no er en salgs og kjøps plass, og når man skal selge noe gjelder det å markedsføre "produktet" smart. - Ikke etter hva som er esteisk rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Vil da ikke kalle en 540 med presse bygd hos ess noe hjemme jalla ræl, bare for å angripe litt. Det er og blir en 5-serie og ingen M5, det har du helt rett i. Men Kundegruppen er mest sansynlig personer som er på jakt etter en M5, enn en 520/523 etc.Finn.no er en salgs og kjøps plass, og når man skal selge noe gjelder det å markedsføre "produktet" smart. - Ikke etter hva som er esteisk rett. Jeg satte det litt på spissen over her det med hjemme laga ræl, men jeg har ikke mye til overs for biler med presse montert uorginalt. Ja det er lov å markedsføre bilen smart, men noen linjer må man holde seg innenfor. Man kan ikke plassere en bil i en kategori den ikke hører hjemme, dette har ikke noe med smart markedsføring å gjøre overhode. Smart markedsføring er å ta riktige bilder, skrive en opplysene og intressant annonseteks og ha en riktig pris på bilen. Man må få annonsen til å vekke oppsikt og interesse der den hører hjemme, ikke i en annen kategori. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Man kan vel strengt tatt gjøre akkurat hva du vil på finn.no. Når jeg en gang i fremtiden skal selge det gamle rælet av en 540 med ettermontert uoriginal presse, skal jeg legge den ut under både 5-serie og M5, så skal jeg sende statistikken til deg etter ei uke. Personlig vil jeg da påstå at plasseringen som har fått flest treff vil være den smarteste plasseringen. Uavhengig av hva superentusiaster som deg selv, føler er korrekt. Husker jeg ikke helt feil, var det en Pontiac Fiero eller noe som var annonsert som Ferrari, da den hadde masse Ferrariklistremerker på seg. Personlig synes jeg kanskje slikt er hakket værre, men Finn.no fikk jo annonsepengene for den også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Tror ikke det er så mange her inne som irriterer seg veldig over dette, som enkelte skal ha det til. Og alle her inne skjønner at en 540 ikke er en M5. Men Blir fort veldig rotete når en skal begynne å putte biler i feil kategori. Når Per mener at en 540 med presse kan ligge under M5, da mener Pål at en 523 med m-styling også ligner en M5, også blir alt bare rot. Personlig synes jeg bare det er rart finn.no ikke rydder litt i slikt selv. Savner også en egen Alpina kategori under BMW på finn.no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Alpinakategorien på finn.no tror jeg hadde blitt veldig kjedelig. Har hatt "agent" på Alpina B10 på finn.no i 3-4 år nå. Tror jeg har fått 3 treff, hvor ihvertfall en av dem har vært importert, og solgt uten norsk avgift. Edit: Med de 16 bilene som ligger under M5 kategorien pr. i dag (hvor det ikke er en eneste E34 / E39 er original), tror jeg nå de fleste her klarer å filtrere ut hva som kan være av interesse for vedkomne. Mye sutring for veldig lite med andre ord. Ellers har jo en E39 M5 mere til felles med en E39 540i, enn en F10 M5 eller en E28 M5. Ergo hadde det vær mere "korrekt" å ha M5 under 5-serie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Vil da ikke kalle en 540 med presse bygd hos ess noe hjemme jalla ræl, bare for å angripe litt. Det er og blir en 5-serie og ingen M5, det har du helt rett i. Men Kundegruppen er mest sansynlig personer som er på jakt etter en M5, enn en 520/523 etc.Finn.no er en salgs og kjøps plass, og når man skal selge noe gjelder det å markedsføre "produktet" smart. - Ikke etter hva som er esteisk rett. Jeg satte det litt på spissen over her det med hjemme laga ræl, men jeg har ikke mye til overs for biler med presse montert uorginalt. Ja det er lov å markedsføre bilen smart, men noen linjer må man holde seg innenfor. Man kan ikke plassere en bil i en kategori den ikke hører hjemme, dette har ikke noe med smart markedsføring å gjøre overhode. Smart markedsføring er å ta riktige bilder, skrive en opplysene og intressant annonseteks og ha en riktig pris på bilen. Man må få annonsen til å vekke oppsikt og interesse der den hører hjemme, ikke i en annen kategori. Markedsfører du smart, vil potensielle kunder oppdage og få interesse for det en selger. Får man flere henvendelser ved å legge bilen under M5 i stede for under 5-serie har du som selger gjort noe smart. Man legge vel bilen ut på finn for å få solgt den, og for å få mest mulig for den? Dersom det er tilfellet om du legger den under M5, er det klart folk gjør det. De driter vel en lang vei i irritable fyfy-folk. Det ville jeg også gjort Understreker også at 520 med m-optikk etc. blir feil (etter min mening), da disse ikke havner i samme kundegruppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Alpinakategorien på finn.no tror jeg hadde blitt veldig kjedelig. Har hatt "agent" på Alpina B10 på finn.no i 3-4 år nå. Tror jeg har fått 3 treff, hvor ihvertfall en av dem har vært importert, og solgt uten norsk avgift. Edit: Med de 16 bilene som ligger under M5 kategorien pr. i dag (hvor det ikke er en eneste E34 / E39 er original), tror jeg nå de fleste her klarer å filtrere ut hva som kan være av interesse for vedkomne. Mye sutring for veldig lite med andre ord. Ellers har jo en E39 M5 mere til felles med en E39 540i, enn en F10 M5 eller en E28 M5. Ergo hadde det vær mere "korrekt" å ha M5 under 5-serie? Ligger jo 8 Alpinaer på finn.no nå. Flere det enn 2002 f.eks, så kunne fint hatt en egen gruppe for de. Som du skriver. En E39 m5 er mer lik e39 540 enn en f10 m5, men M5ene har noe til felles, de er M5 Derfor har de lagd en egen M5 kategori. Fra selgers syn, så skjønner jeg jo godt at de legger slike biler der for å få flere innom annonsen. Men at en moderator som selv driver å rydder opp i tråder her inne, får å holde litt orden, mener det ikke gjør en annonseside noe rotete overasker meg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Vel, i og med at jeg har sett f.eks kompressormatede 540er annonsert under M5 kanskje 3-4 ganger, synes jeg ikke dette gjør det veldig rotete. Såfremt annonsørene har vett nok til å lage en tittel som beskrive bilen som det den faktisk er. Noe som, i mine øyne, virkelig er irriterende, er når folk annonserer uoriginale M5er, uten å opplyse hverken om de er originale eller godkjent ombygde. Slikt lager rot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Helt enig med Hafsmo her:) Så lenge teksten i annonsen er bra, og overskriften seriøs er dette minste problemet i verden. Er jo bare positivt å se hvilke gromme biler som finnes. Feks Alpina B10 med 305hk, den er jo relativt sjelden, jeg mener den lett kan legges ut under M5-kategorien på finn iallefall. En annen sak er kanskje at Finn burde hatt en Alpina-kategori. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Er det virkelig 8 originale Alpina på finn.no nå? Tror jeg må søke litt. Dersom det hadde blitt lagt ut en egen Alpina kategori (som Audi og BMW) er at disse kanskje hadde fått veldig få treff, da de ikke får med seg dem som søker etter det "beste" innen et karrosseri, og glemmer Alpinakategorien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå