Gå til innhold

Min E34 525ix touring

Share

Anbefalte innlegg

Herlig original E30, disse er det ikke ofte man kommer over og de blir bare mer og mer sjeldene :) Synes du burde holde bilen original og fin så skal du se at dette er biler som stiger i pris etterhvert :)

Ser den er kjøpt ny her i Arendal, tøft 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så ut som det gjorde seg bra med gull! Ser ut som du fikk det fint til og med biltema lakk ;o

Det synes jeg og, så tror fint jeg kan lakke resten av felgene i denne fargen :) Resultatet ble mer enn bra nok :)

Herlig original E30, disse er det ikke ofte man kommer over og de blir bare mer og mer sjeldene :) Synes du burde holde bilen original og fin så skal du se at dette er biler som stiger i pris etterhvert :)

Ser den er kjøpt ny her i Arendal, tøft 8)

Har siklet på denne i et par år i byen her hehe. Så viste det seg at det var slekta til dama som eier den. Og da var det bare å stå på til han aktet å selge den. Skal tas godt vare på denne, og holder original, forutenom senk, felger og bakpotte utvendig, og ratt, stereo og girkule innvendig. De innvendig tingene er ting jeg ofrer for at kjøregleden skal være den riktige tilpasset meg selv, men alt dette er jo ting som kan reverserer untatt større hull i hattehylla til høyttalere. Jeg bytter heller ut originalhøyttalerne i hattehylle med 8 eller 10" subwoofere enn å fylle bagasjerommet med ei kasse. Det blir bygd kasse til disse på undersiden av hattehylla, som skal trekkes med originalt trekk for å se minst mulig sjenerende ut fra bagsjerommet. Høyttalergriller osv kommer også til å bli "old school", så det kan se ut som noe bilen kunne blitt levert med originalt :)

Angående bakpotte er jeg meget usikker på hva jeg skal gjøre. Må jo fremheve den deilige lyden, uten at det bråker. Jeg har original 325 eksos hele veien. Hvordan vil det fungere å bytte ut bakpotta med rør? Bråker disse noe inni ***** med det? Isåfall, kan jeg kompansere for dette med ei lita Biltema-potte f.eks bakerst i stedet for den digre original-potta? Eller er det bare å begynne å se seg rundt etter ei Simons potte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg prøve med bare rør bakerst, og bråker det for mye setter jeg på ei mindre lydpotte :) Skal også sjekke om jeg har katalysator, denne skal i såfall fjernes. Så da blir det nok bra til slutt :) Gidder ikke koste på noe effektanlegg. Kommer til å bli stoppa med det uansett i denne byen. Føles litt bedre å ta av og på noen rør fra Biltema enn et dyrt effektanlegg hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner aldri hvordan folk klarer å få bra resultat med sprayboks :o

Er selv utdannet og tidligere lakkerer, så teknikkene ligger inne uansett hva jeg bruker :) Blir like fint med sprayboks (som det er god dyse på, slik som Biltema sine, vel og merke) når det ikke er for store flater :) Er overlapping som er hoved-problemet med spraybokser, men det slipper men å tenke på når det gjelder felger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en tråd på den røde TDS'en du hadde?

Skal ligge her et sted den ja. Heter nok noe slik som "min e34 touring" :) Evt med solgt til slutt i tittelen.

Flink du er! :)

Hehe takk for det, nærmer meg ferdig nå :)

Enda en felg ferdig, en igjen:

651dj82e3jzxvrqfkamk.jpg

g1duathonix9u25rpebl.jpg

3tmpf390vc5ttn9k21id.jpg

nr1lkqpr8x57gci1gzbe.jpg

Føler jeg spammer litt med bilder her, men håper det går bra :) Er litt viktig for meg at dere ser at dette faktisk blir bra, siden mange er skeptiske til sprayboks hehe. Tross metoden så er jeg på grensa til perfeksjonist når det gjelder ting som dette, så her skal det ikke synes at det er brukt verken billige produkter eller alternativ fremgangsmåte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...