Gå til innhold

-Roger-'s E90 og E30, Senk og sommerfelger på E90 :)


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Agreed.

Dessuten er 4x100 en tricky boltsirkel å finne feite hjul til, om det er VAG, E30, JAPS osv. så tendensen vil være at de er høyt priset når det er ekte 3pc, "sjeldene" hjul, og ikke minst med litt bredde.

Til sammenligning forlanges det jo raskt 10k for Keskin KT1 som er replica felger av disse...

Ja, er litt i tvil hva jeg skal gjøre, for om jeg selger disse så blir det sikkert ikke noe originale svindyre felger på meg.

Har faktisk sett litt på GS retro.

Grunnen er rett og slett fordi de har mer det "old school og tidsriktige" BBS utseendet jeg ser for meg at jeg vil kjøre.

OZ felgene er meget "fete" hjul det altså, men jeg føler ikke de gir den samme "originale gamle looken" jeg er ute etter.. Vanskelig og forklare hva jeg mener egentlig..

Meget usikker altså, hadde jeg kommet over originale BBS felger til en alright pris i 17" hadde jeg ikke tvilt i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har gjort omvendt.. Solgt ESM-hjula og pusset opp OZ-hjula.. De er laget i fra starten på 90-tallet (mine var merket med 92 mener jeg det var), så vil nok si at de er bortimot like oldschool som BBS-hjul, og minst like oldschool som fake hjul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, utseendemessig er bbs looken mer den stilen jeg aller helst skulle sett for meg, men det plager meg jo at det i så tilfelle må nesten bli kopifelger om jeg ikke ønsker å ligge ut så vanvittig mye penger mellom.. Det lureste er kanskje bare og beholde oz'ene. Misforstå meg rett, liker godt utseende på futura også altså :) gromme hjul absolutt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet frem til at jeg heller beholder felgene inntil videre.

Om jeg skal kjøpe kopifelger så betaler jeg det samme som jeg får for disse, men de felgene halverer seg i pris fra første dag.

Et annet alternativ er som Tussan skrev å beholde OZ felgene og kjøpe kopifelger utenom. Men da kan jeg egentlig like godt kjøpe felger til 20 000kr og selge de jeg selv har. Faktisk mer økonomisk det, siden kopifelger mister så mye verdi i forhold til originale..

Om noen kommer over originale BBS, eller andre stilfulle felger til E30 som kanskje vil ta innbytte i Futura tar jeg gjerne imot tips :) Helst 17"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde håpet du skulle si noe glupt jørgen, og det gjorde du :D

.....det er langt i mellom, men nå kom det til rett tid?? :lol:

-Roger_

Skjønner det med å ha stilen, gjorde jo samme selv med ESM-hjula. Men som du sier, kjøper du et nytt sett med replica så er de verd halvparten etter du har montert de på bilen. Kjøper du orginale felger, så kan du regne det som en investering nesten, fordi prisen der holder seg godt. Skjønner ikke at flere ikke gjør dette egentlig, bruker 10k på fake hjul, og taper 5k ved salg.. Bedre butikk og bruke 15k på skikkelige hjul, og selge de for 15k igjen om man skal bytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir en del arbeid å gjøre på E30'n ja...Har sitt den kjøre rundt i bygda her hos meg tidligere før du kjøpte den, og må si jeg ble litt sjokket da jeg så hvor mye rust og dritt det skjulte seg det hadde jeg ikke trodd!... :o Håper du på litt sikt får den tilbake i den stand den fortjener å være i! :D Forresten veldig fin den E90'n din også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker BMW525ix :)

17" til Torek hadde ikke vært feil :)

16"? De må jeg ha oversett.. Eller fant et sett med 16" på finn. Men hvis jeg skal til med en slik investering velger jeg heller og bruke penger på og få den i ordentlig stand igjen først. Så får heller "godteriet" komme etterpå :)

Gleder meg egentlig litt til vi begynner på rusten nå..

Har til nå rengjort en del av motorrom, gjenget opp igjen noe greier i toppen så jeg fikk byttet toppdekselpakningen og teitet den, vil tro det hjelper på lekkasje :?

Har også fjernet en del ledninger, loddet innpå nye originale stikk til lysene, og ordnet litt i diverse ledningsrot.

Byttet pluggene, kjøpt nye reimer, termostat, olje og filter samt diverse pakninger og skal snart bestille nye pakninger på innsug, gasspjeld osv..

Da kan jeg begynne å montere motorrommet igjen tenker jeg.

Noen som har liggende kopp til nærlyset og dekselet bak lyktene på førersiden? Jeg er såfall interresert :) Ellers går det med i neste bestilling fra Koed om ca 14 dager..

Rusten, og rengjøring av innerskjermer og tectylering begynnes på når det blir litt varmere i været. Har en kamerat som er utdannet lakkerer og biloppretter.

Han skulle fikse badet sitt nå, så jeg var ikke vanskelig og be når han trengte hjelp til rørarbeidet samt skifte ut inntaksledningen fra brønn til borehull. (Har fagbrev som rørlegger fra min tidligere jobb)

Har også lokalisert lekkasjen, og i den forbindelse lurer jeg på om noen vet om dette er eneste dreneringshull som skal være fra det rommet som viften til varmeapparatet og vindusviskermotren?

au1xz030llgix8k1u1p1.jpg

Når jeg tømmer vann ned her renner det inn i bilen. Alternativ 1 er at det skal være et dreneringshull her og at vannet da skal følge samme vei som taklukedreneringen men at de som har fikset bilen etter smellen for et par år siden gjorde en feil ved sveisingen så vannet føres inn i bilen.

Alternativ 2 ser jeg for meg at det ikke skal være noe drenering der bortsett fra den som vist over.

Uansett er det nok gjort en eller annen feil i forbindelse med opprettingen.

3hz7j12uotinfzpwchni.jpg

Et lite bilde av hvordan jeg har gjort det med diverse ledninger.

Er en del rot og diverse kabelsko og forskjellige måter som er brukt rundt om. Lodder de sammen slik og bruker krympestrømpe til isolasjon etterpå. Blir bra det :)

oj4zoi4a6jl5q7i6rvr3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...