BmOle Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Vet ikke helt hvor denne typen topic hører hjemme, men jeg prøver her. Heisann, jeg sitter i frustrasjon nå. Trenger vel kanskje og høre om noen andre har samme problem som meg. Here it goes! Jeg har en lidenskap med bil. Fra jeg var liten har jeg hele tiden likt den type ting. Jeg er i min beste alder, 19 år og er over gjennomsnittet gla i og skru.. Jeg holder nå for tiden og utdanne meg som bilmekaniker med fagbrev. Men min kjæreste som jeg har vært sammen med i snart 4 år, skjønner ikke min type hobby eller levestil. Selv liker hun at jeg bruker tid på henne, og blir rett og slett sur om ikke.. Det som er frustrerende er det hun ikke forstår. Hun forstår ikke at når jeg er ferdig med bilen(e), blir det mer tid. Om jeg IKKE får bruke noe særlig tid tar det LAAAANG tid mellom hver gang det skjer noe, og det ligger og gnager. Vi går samme skole, vi reiser sammen. Sover sammen. Spiser sammen. Men jeg får virkelig ikke tid til meg selv eller det jeg liker.. Noen andre som har lignende situasjoner ? Er vi bilglade menn noe og holde seg unna ? Hva gjør dere med det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 jeg setter opp en fluktstol i garasjen like ved bilen der jeg skrur, så kan hun prate så mye hun vil mens jeg sier "ja" imellom hver 3 setning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Kjenner til problemet ditt, men hu er nå eksen min , mykje pes å få om en brukte flere fredagskvelder på bilen istedenfor en tur på by'n eller lignende.. Men send ho ut på jentekveld! da får du fred til å ta et par kalde mens du skrur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Sånn er alle damer, Kåna flyttet med meg til min hjemplass, ikke så mange venninner her til ho , så jeg har 3 skrudager i uken, løsning som funker bra for begge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 jeg setter opp en fluktstol i garasjen like ved bilen der jeg skrur, så kan hun prate så mye hun vil mens jeg sier "ja" imellom hver 3 setning. Hahaha... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Dama får også en campingstol i garasjen når jeg driver på med større prosjekter.. Hun begynner å miste lysten til å være der når jeg har en stygg uvane om å spørre henne om å hente ting når jeg ligger under bilen.. Men alle må da få ha sine hobbyer, selv i forhold..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Hvis du må sitte å holde dama di i hånda hele dagen, så ville jeg snakket med hun om det. Si at det er dette du liker å drive med, og det kommer ikke til å ta slutt med det første. Som flere sier her, de fleste damer er sånn, men man skal jo få lov til å ha en hobby, selv om det er tidskrevende. Løsningen til dirty høres bra ut. Etter noen år i forhold går det som regel bra, da har dama vendt seg til at du skrur mye bil og holder på med dette. Sett deg ned og tenkt på hvordan situasjonen er, du vet selv best hva som må gjøres / ikke gjøres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Jeg har en genial løsning, den kalles singel. A: Billigere B: Ingen mas C: Får tid å drive med interesser Hadde jeg hatt kjerring, og hun ikke forstå at jeg har en hobby, så hadde jeg bedt henne ryke og reise på dagen. Har gitt slipp på noen av langt større bagateller enn det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Har selv hatt det akkurat slik. Og er nå singel på fjerde året og har brukt all min tid på bil. Så nå er jeg klar til å finne ei (som liker bil og forstår at vi også må ha en hobby). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Kjenner til problemet ditt, men hu er nå eksen min , mykje pes å få om en brukte flere fredagskvelder på bilen istedenfor en tur på by'n eller lignende.. Men send ho ut på jentekveld! da får du fred til å ta et par kalde mens du skrur 100% som jeg skulle sagt alt selv hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Hehehe... en klassiker i et parforhold enten det dreier seg om biler eller andre fritidsaktiviteter. Det handler om å gi og ta... eller som regel et kompromiss. La oss skru tiden litt frem i parforholdet. Dere har fått barn og barnet er 3-4 år gammelt. Hvordan tror du kontakten mellom deg og resten av din lille familie vil utvikle seg hvis du bruker all fritid på å ligge under bilen? Hvis ikke barn er aktuelt kan du tenke deg en situasjon hvor din kjæreste også finner en hobby som krever mye tid og evt. reiser... f.eks heste eller hundeoppdrett. Hvor mye tid blir det til parforholdet hvis dere aldri ser hverandre i fritiden? Du må med andre ord erkjenne at din hobby foregår på dine premisser iom. at dere neppe har avtalt at du skal ligge under under bilen i all fritid. Dette er ikke rettferdig i et parforhold med mindre begge parter er enig om at slik skal det være. Noe helt annet er det at kvinner og menn er forskjellige. Kvinner har ofte andre interesser i en situasjon og vurderer ofte situasjonen forskjellig fra hva menn gjør. Kunsten er å dra nytte av dette fenomenet istedenfor å motarbeide fenomenet. Det siste er umulig og fører nesten alltid til en ulykkelig situasjon og et brudd i parforholdet. Du bør spørre deg selv om hva du vil med parforholdet utover "kos, klapp og klem". Hvis du vil noe seriøst med parforholdet bør du også være like opptatt av din kjærestes interesser som dine egne interesser. Dette i betydningen av at hun også får muligheten til å holde på med sine interesser som du får holde på med dine interesser. Er hennes interesser deg (noe det ofte er i deres alder)... ja så har du noe å tenke på. Jeg løste denne utfordringen ved å vri interessen for biler over fra å skru på bilene til å kjøre bilene. Jeg oppdaget at vi hadde en felles interesse for roadtripper nedover kontinentet med innlagt sightseeing i flott natur og gamle byer. Vi var derfor igjennom flere år på 3-4 lengre turer nedover i Europa årlig. Jeg fikk utløp for min bilinteresse og hun fikk være sammen med meg. Vi var sammen hele tiden og ble på den måten også bestevenner utover å være kjærester... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Jeg mener det er viktig å kunne snakke sammen i et parforhold og på den måten komme til en enighet. Dersom du skrur bil hver dag til langt på kveld er du egoist og det er da ingen hensikt lenger i at dere er kjærester, men derimot at du får tid for deg selv noen dager i uken til å holde på med hobbyen din er helt rimelig. Det må være en balanse her. Dette er jeg sikker på at dere løser og får til om dere prater ordentlig om det. Hun vil jo at du skal lykkelig på lik linje som du ønsker å se hun lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Nå skrur ikke jeg så mye bil men derimot så er jeg glad i bilpleie og kan godt bruke en hel dag bare på å vaske å shine bilene. Jeg heldig som har en tålmodig og forståelsesfull dame som stort sett lar meg få styre som jeg vil, noen ganger hjelper hun til også God kommunikasjon er viktig, man må la vilja skje begge veier. Noen ganger sier hun i fra at nå er det på tide med kjærestetid og da er det på sin rett å la bilene stå Roadtripp er en bra kjæresteaktivitet, da kan du kjøre masse bil mens ho får oppleve nye steder å få sett masse spennende. Vi var selv på Roadtripp i Europa i sommer og da valgte vi annenhvert reisemål, jeg valgte München (BMW, BMW og atter BMW) og ho valgte Roma etter det. Ho storkoste seg sammen med meg på BMW Welt og jeg synes det var kult å få oppleve Vatikanet i Roma Vi var på denne turen innom Rivieraen, Paris, Nurburgring og Amsterdam også, og etter å har vært på Ringen så var dama klar på en ting: Hit skulle vi tilbake og da skulle ho kjøre på Ringen selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Jeg har kommet fra til at damer er som en bil . Helt råe i starten ,så koster du på mye penger, men nye feil oppstår. Du koster på enda mere men innser at dette ikke er noe mere og satse på . Men du får jo vrakpant på bilen . Alle vet jo at det er skjelden det er en god innvisering. Så kansje det beste er og leie til di oppdragene du har behov for. Og da kan du jo leie en fin en og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 jeg setter opp en fluktstol i garasjen like ved bilen der jeg skrur, så kan hun prate så mye hun vil mens jeg sier "ja" imellom hver 3 setning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå