Fredrik 90 Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Man kan ta en BMW, en Opel og en Toyota og kjøre dem i 10 år og 250 000 km, gi dem akkurat samme vedlikehold og stell. Når man så ser over bilene så vil BMWen være den det er mest bil igjen av. Det er i allfall helt sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Man kan ta en BMW, en Opel og en Toyota og kjøre dem i 10 år og 250 000 km, gi dem akkurat samme vedlikehold og stell. Når man så ser over bilene så vil BMWen være den det er mest bil igjen av. Det er i allfall helt sikkert Støtter deg her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 Man kan ta en BMW, en Opel og en Toyota og kjøre dem i 10 år og 250 000 km, gi dem akkurat samme vedlikehold og stell. Når man så ser over bilene så vil BMWen være den det er mest bil igjen av. Det er i allfall helt sikkert enig! Til trådstarter: Styr unna denne e36`n, her er ugler i mosen! Jeg kjøpte meg en e36 316 med m40 motor som vinterbil, jeg gav 7000kr av en eldre herre. Jeg er strålende fornøyd, bilen er helt original. Jeg hadde den på eu, den gikk rett igjennom! Jeg har kun hatt 318is av 4`rere fra bmw tidligere, og jeg må si at jeg er meget overrasket over hvor bra den går og hvor bensingjerrig den er! Samtidig er den like tight og sportslig som en 325! Velg deg gjerne en 316 fra -91, men se nå for guds skyld over bilen før du kjøper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Man kan ta en BMW, en Opel og en Toyota og kjøre dem i 10 år og 250 000 km, gi dem akkurat samme vedlikehold og stell. Når man så ser over bilene så vil BMWen være den det er mest bil igjen av. Det er i allfall helt sikkert BMW'n vil fortsatt være penest ja. Har de fått akkurat like mye stell så vil jo bilene ha de samme forskjellene som de hadde da de var nye. Kostnadsmessig for å gjennomføre dette vil nok Opeln eller bmw'n ha kostet mest, det kan dere ikke nekte for engang. Da er dere som bmw fanatikere flest - trangsynt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 BMW'n vil fortsatt være penest ja. Har de fått akkurat like mye stell så vil jo bilene ha de samme forskjellene som de hadde da de var nye. Nei. Slik er det ikke og jeg skal kort forklare hvorfor. Du forutsetter at begge bilene har en mer eller mindre parallell lineær slitasjegrad, men det har de ikke. Det du betaler ekstra for BMW´en kommer mer til sin rett nettopp når bilene blir eldre. Dette skulle selvfølgelig bare mangle, men det er faktisk helt reelt. Alt fra materialekvaliteten til hvordan en BMW opprettholder sine opprinnelige mekaniske kvaliteter er bedre. Min egen 2003 E46 318d Touring er et godt eksempel i denne sammenhengen. Den kan du lese mer om i min egen tråd, men kort fortalt er den stadig 98% original tiltross for 315000 kilometer på telleren. Original motor, original gearkasse... ja selv samtlige hjullagere er originale. Samtlige stoffseter er hele og slitasjen er ikke nevnverdig. Jeg har nok erfaring med biler til å kunne si at din påstand vedr. japanske biler (og evt. billige biler generelt) er i overkanten naiv. Det man imidlertid bør være klar over er at man ikke får mer for pengene i relasjon til driftsikkerhet ved å oppgradere fra en 316i til f.eks en 330i. I denne sammenhengen handler merkostnadene om helt andre fordeler og goder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 BMW'n vil fortsatt være penest ja. Har de fått akkurat like mye stell så vil jo bilene ha de samme forskjellene som de hadde da de var nye. Kostnadsmessig for å gjennomføre dette vil nok Opeln eller bmw'n ha kostet mest, det kan dere ikke nekte for engang. Da er dere som bmw fanatikere flest - trangsynt. Nei, det handler ikke om å være trangsynt men å bruke huet. BMWen er den dyreste bilen da det er den av de tre som er laget av best materialer av høyest kvalitet, den har de beste tekniske og mekaniske løsningene som igjen gir lang levetid og tåler mest slitasje. BMWen vil da være den som har minst synlig slitasje, minst mekanisk slitasje og være den bilen som det er mest igjenn av Det er heller ikke gitt at Toyotaen en den som skulle ha kostet minst, Toyota har langt dyrere deler som igjen vil veie opp for de noe lavere servicekostnadene. Driftsmessig så avhenger kostnaden helt og holdent av hva slags motorisering det er snakk om i disse bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 BMW har vel noe høyere innkjøpspris (som ny) så folk tar kanskje litt bedre vare på bilen de første årene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 hehe.. nytter ikke diskutere bil med trangsynte bmw fjortisser "bmw er best og pappa er sterkest" Jeg må le av de latterlige tingene som kommer. høyest kvalitet på materialer? hva i alle dager snakker du om? Ta LandCruisern jeg hadde sist nå.. 2008 mod som var gått 140.000 - bytta bremsklosser, skivene var de orginale som stod på fra den var ny, var ikke tegn til slitasje på de. Bmw'n jeg har nå er gått 80 og skivene er over halvspist. Så å komme å si at bmw har høyest kvalitet på matrialene er det største pisset jeg har hørt. At de har ett penere og mykere dashbord - JA, men er det dermed sagt at matrial kvaliteten er bedre? haha dust.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 jaggu intelligente innlegg du har gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 jaggu intelligente innlegg du har gitt. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Det å sammenlige biler på et så genrelt grunnlag som mange gjør her blir tull. Folk er veldig forskjellige og behandler bilene sine på svært forksjellige måter. Gjelder derfor å se an selve bilen man skal kjøpe og ikke bare kjøpe f.eks en Toyota fordi det visstnok skal være en god bil. Har ikke bilen sett autorisert vedlikehold på flere år er det ikke sikkert bilen er så god lenger... En bil brukt av en stessa småbarnsfar vil jo bli utsatt for en helt annen slitasje og vedlikehold enn en kjørt av en forsiktig pensjonist eller en ungdom med fersk lapp. Disse vil jo igjen gjerne kjøpe forskjellige biler og dermed kan enkelte biler få et ufortjent frynsete rykte. Med det sagt så er det flere feil med enkelte merker og bilmodeller enn andre som skyldes dårlige løsninger/kvalitet. I tillegg kan man være uheldig å få en mandagsbil. Har hatt en Toyota Avensis Diesel inne på jobb som har kosta eieren 40K i året å holde i gang de siste 3 åra... Biler er no dritt. Det gjelder bare å finne den dritten som passer deg best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 jaggu intelligente innlegg du har gitt. så bra du syns det sorry for at vi ikke har like meninger.. og når det gjelder intelligensen så har jeg klart meg utrolig godt med den lille jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Det å sammenlige biler på et så genrelt grunnlag som mange gjør her blir tull. Folk er veldig forskjellige og behandler bilene sine på svært forksjellige måter. Gjelder derfor å se an selve bilen man skal kjøpe og ikke bare kjøpe f.eks en Toyota fordi det visstnok skal være en god bil. Har ikke bilen sett autorisert vedlikehold på flere år er det ikke sikkert bilen er så god lenger... En bil brukt av en stessa småbarnsfar vil jo bli utsatt for en helt annen slitasje og vedlikehold enn en kjørt av en forsiktig pensjonist eller en ungdom med fersk lapp. Disse vil jo igjen gjerne kjøpe forskjellige biler og dermed kan enkelte biler få et ufortjent frynsete rykte. Med det sagt så er det flere feil med enkelte merker og bilmodeller enn andre som skyldes dårlige løsninger/kvalitet. I tillegg kan man være uheldig å få en mandagsbil. Har hatt en Toyota Avensis Diesel inne på jobb som har kosta eieren 40K i året å holde i gang de siste 3 åra... Biler er no dritt. Det gjelder bare å finne den dritten som passer deg best Sant det du sier.. Kjøpte meg en splitter ny Lexus i 2008 som var mandagsbil og endte med motorbytte.. så jeg mener ikke de er feilfri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 er dca dolk's sønn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 hehe.. nytter ikke diskutere bil med trangsynte bmw fjortisser "bmw er best og pappa er sterkest"Jeg må le av de latterlige tingene som kommer. høyest kvalitet på materialer? hva i alle dager snakker du om? Ta LandCruisern jeg hadde sist nå.. 2008 mod som var gått 140.000 - bytta bremsklosser, skivene var de orginale som stod på fra den var ny, var ikke tegn til slitasje på de. Bmw'n jeg har nå er gått 80 og skivene er over halvspist. Så å komme å si at bmw har høyest kvalitet på matrialene er det største pisset jeg har hørt. At de har ett penere og mykere dashbord - JA, men er det dermed sagt at matrial kvaliteten er bedre? haha dust.. Tror du at BMW og Toyota lager sine egne bremseskiver? neppe. For å sammenlikne; hadde en jobb på en LC200, tre år gammel, masse rust på ramma! Og toyota dekker det IKKE, så lenge det ikke er gjennomrusting. Men hvis bilen blir tectylert, da bortfaller rustgarantien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå