PenguiN- Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Tar opp dette spørsmålet fordi jeg ser fryktelig mange som selger ting de har kjøpt dyrt og plages med å få solgt til det de mener er en ok pris. For ikke å snakke om prosjekt trådene hvor folk kjøper deler til blodpris her til lands osv. Forstår at for enkelte er det noe med det å kunne gå å stirre de du kjøpte delen(e) av midt i hvitøyet om noe skulle skje, men senest nettop er det en stakkar som prøver å selge en girkule han har kjøpt for over 2000(!!!!) hos schmiedmann. Samme girkule brukte jeg under 10 sekund på å finne på Ebay til 55USD.(314,-) dog ikke i semsket skinn, men ikke faen om jeg betaler 1700,- ekstra kun for å få en semsket girkule Ville bare spørre / gjøre folk oppmerksomme på at ALT av bmw deler fåes på ebay, enten det er bremseskiver, deksler, håndtak, fangere, speil, lykter osv (også OEM dersom det er ett must). PenguiN- over og ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Jeg kjøper ALT jeg kan på ebay! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Samme her. Skjønner heller ikke at enkelte er så lite opplyst at de ikke vet at det kan kjøpes der til en som regel latterlig pris i forhold til her hjemme. Selv med frakt og moms tatt i betraktning. En annen ting jeg tror er litt årsaken til at folk kjøper her hjemme er usikkerheten med betaling og hva de faktisk får i postkassa. PayPal er jo rimelig sikkert og handle med.. Å de fleste litt seriøse har bilde av faktisk del de selger. Så er det mange som kjøper billig på ebay som skal selge det til omtrent norsk pris ja Litt synd at folk faktisk går på dette. Enkelte selgere bruker faktisk bilder fra ebay også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypah Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Alt jeg kan kjøpe på ebay kjøper jeg der! 40 kjøp i år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 Helt enig. Mer sikkert enn paypal blir det vel strengt tatt ikke? dessuten, grundig lesning av annonsen + sjekk opp rating til selger (helst top-rated seller)og vips så kan man gjøre gode deals ja! En annen ting er at 9/10 jeg har handlet av har merket pakken som gift eller lav verdi og jeg glemmer ofte å spørre når jeg legger inn bestillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Enig med deg, pingvinen. Jeg har aldri blitt lurt på Ebay, men jeg har blitt svindlet på finn... Har nok brukt ca 15 000 på Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 6, 2012 Forfatter Share Skrevet November 6, 2012 ta foreksempel LED for å få ringene på bilen hvit istedet for gul. Koster ikke disse 5-800,- hos GS ? http://www.ebay.com/itm/2-Angel-Eye-LED ... 5635985%26 INKL Frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Har også handlet endel på ebay. Men er litt skuffende når man bestiller seg en ny abs sensor, venter på den, får og monterer den. Finner ut at den er defekt og siden den ble sendt fra taiwan eller noe ikke vits å returnere den. Gjentar denne prosessen 2 ganger til før jeg tilslutt kjøper hos koed og det virker med en gang. Så aldri om jeg kjøper abs sensor til e39 på ebay igjen, har også blitt litt skeptisk til sensorer generellt. MEN ebay ER genialt ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Personlig har jeg i snitt spart 10-20% på alle tingene jeg har bestilt fra utlandet (ikke e-bay spesifikt, og ikke kopiprodukter). Man bør ha en sunn skepsis når man handler på e-bay, for mye av det som selges, ofte er av en helt annen kvalitet enn hva man pleier å få tak i lokalt. I mange tilfeller er det tilstrekkelig med kopiproduktene, men slitedeler og tilsvarende vil jeg ikke anbefale å kjøpe på E-bay. Såfremt det ikke er spesifisert at det er helt nye originaldeler. Har f.eks selv kjøpt opphengskuler til Chevroleten min, hvor jeg byttet ut de originale (som hadde stått på i 140 000km og 16 år), med noe som på ebay var annonsert som originale (bare veldig billige). Disse har nå stått på bilen i ett år, og gummien har løsnet på samtlige. Har tilsvarende erfaring med ymse stag til BMW, som plutselig var det eneste rustede staget under bilen. Ellers hadde jeg lett betalt 1000,- ekstra for korrekt skinnkvalitet på girkula. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Jeg har handlet en del på ebay, men ikke slitedeler. Siste jeg kjøpte var vel en diff. baklykter får en jo til under halv pris kontra her til lands. Blinklys til E36 har jeg funnet ut er dyrer på ebay enn hos koed. Kjøper mye hos koed egentlig, men "stasj" funker ebay fint til Jeg har heller ikke blitt lurt på ebay så langt. (Bank i bordet). Det jeg har hørt flere nordmenn snakket om er at de ikke bruker ebay for at de ikke vet hvordan det funker, det synes jeg er en merkelig innstilling i 2012. De fleste får det til om de prøver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 ser ikke problemet med den girkulesaken men, Vi lever i norge og ikke kina. Koster med orginale sjelde deler, den girkula du sikter til er jo som å sammenligne en BMW og Lada Handler mye på ebay, men blir mye fra gs\koed også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Ebay? høres ut som et fenomen ala personlige edbmaskiner i bortimot alle hjem og det stiller jeg meg sterkt tvilende til altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Har også handlet endel på ebay. Men er litt skuffende når man bestiller seg en ny abs sensor, venter på den, får og monterer den. Finner ut at den er defekt og siden den ble sendt fra taiwan eller noe ikke vits å returnere den. Gjentar denne prosessen 2 ganger til før jeg tilslutt kjøper hos koed og det virker med en gang. Så aldri om jeg kjøper abs sensor til e39 på ebay igjen, har også blitt litt skeptisk til sensorer generellt. MEN ebay ER genialt ! det gjorde jeg og, men jeg kjøpte fra en selger i england, den funket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 eBay er genialt, er daglig inne å snoker etter BMW deler Kjøpte en bryter til bakluken min fra eBay, men først sjekket jeg ETK på GS bildeler, de skulle altså ha ca. 550kr for den, fikk den til 250kr inkl frakt fra USA. Og dette var samme del, begge var originale og nye. Kjøper ALT jeg kan på eBay! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Alle bør kjøpe alt på ebay, og få det sendt som gift.. så slipper vi til slutt å ha noe reelt utvalg av leverandører i norge, og de som fortsatt finnes tar da blodpriser for å greie seg. Jeg handler mye fra utlandet, stort sett deler som ikke lar seg skaffe på vanlig vis til fornuftig pris i norge. Men jeg er også obs på å bruke lokale leverandører når jeg kan det, og prisen ikke er vesentlig mye høyere (20% er ikke noe å sutre over). Hafsmo sitt innlegg støttes forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå