Gå til innhold

Fjeld's e30 340i v8

M|Fjeld
 Share

Anbefalte innlegg

Da var møkkamerca solgt og jeg har endelig handla riktig bil igjen! God gammel e30 :D

Bilen er en original Zinnoberrot E30 324dA 1987 modell, bilen hentes hjem på søndag og skal etter planen pusses opp til original stand :)

Tilstanden på bilen er overraskende bra. Bak skjermene har rusta litt og må muligens byttes, noe rust ved frontvindu og på fangerne også. Ellers finnes det bobler hist og her, så her skal det kappes og sveises i vinter! Rusta skal vekk!!! Som bildene viser trenger lakken og en god dose behandling for å bli blank og fin igjen.

Motor skal og byttes ut mot annen redskap. Hva dette blir er enda uklart, men ser for meg en m20b25 med litt sintere kam eller kanskje en m51 diesel(?) ;)

Slenger ut noen bilder fra annonsen :)

jxxxb116m73qlvfo7f49.jpg

IMG_0592.jpg

IMG_0591.jpg

IMG_0595.jpg

IMG_0580.jpg

IMG_0578.jpg

IMG_0566.jpg

IMG_0571.jpg

IMG_0581.jpg

IMG_0576.jpg

IMG_0559.jpg

Og slik tror og håper jeg bilen ser ut til våren. :)

g62iw5wnqpjfx57iyb3n.jpg

5e295pypx3nxklsbrvhc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en fin klassiker :D Så jo ikke så alt for værst ut dette her, bør jo være godt mulig å få bil ut av dette her. Liker at du skal holde den orginal for det fortjener disse bilene virkelig, sykt flott den du hadde på "inspirasjons" bildet over her 8)

Men behold den som 324td, disse begynner jo å bli sjeldene og samtidig spesiel. Ser forøvrig at du har handlet av ett hvisst forum-medlem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å begynne å pollere det! :D hehe Grattis med god bil igjen! Driver å skal selge møkkamærcen sjæl, så jeg heller får fiksa opp bimmern litt istede! :)

Har litt å ta tak i her, men bra skal det bli! :)

Gratulerer så mye med en fin klassiker :D Så jo ikke så alt for værst ut dette her, bør jo være godt mulig å få bil ut av dette her. Liker at du skal holde den orginal for det fortjener disse bilene virkelig, sykt flott den du hadde på "inspirasjons" bildet over her 8)

Men behold den som 324td, disse begynner jo å bli sjeldene og samtidig spesiel. Ser forøvrig at du har handlet av ett hvisst forum-medlem :wink:

Takk takk :) Kanskje den blir beholdt som 324d, men da med manuell kasse og en t foran d'en. Hehe, bra utgangspunkt er alltid gull. Skal se hva vi får tryllet frem iløpet av vintern :)

Bygger garasje/verkstedhall for tiden. Så gullet skal få stå inne i vinter :)

155612_10151236001641357_2095699215_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel er fristende, men veiva og dieselpumpa skal i samsvar med kontrakten sendes tilbake til selger. Og da sitter jeg med en m21 som ikke fungerer :P

Sååååeeee.. Får se hva som skjer! Mulig en td havner under huven? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...