Gå til innhold

Gå til innkjøp av BMW, Hvilken?

MagnusR
 Share

Anbefalte innlegg

E60 prelci har ofte mye tull med elektronikken. Risiko og driftsmessig kommer du best ut av det med e46 eller e39. Da har du råd til en pen bil, med mye utstyr, og lav kmstand.

Hmmm, det har jeg aldri hørt noe om. Men en sen utgave av E46 og E39 er absolutt gode biler, kommer helt ann på hvor mye penger man er villig til å legge i det. Er selvsagt en vesentlig prisforskjell opp til en E60 selv om det en helt annen bil igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e60 pre lci er slik jeg har forstått det, utsatt for brudd i kabler til bakluke, el.motor for inn/ut funksjonen av spylerdyser på framlyktene, samt svært utsatt for vannskader i alt av releer etc. dersom taklukedrenering går tett.

I i kombinasjon med swirlflaps problematikken i rekke6 dieslene etc. er ikke det en bil jeg ville kjøpt..

Da jeg skulle levere e91 på service, sto jeg bak en som hadde en e60, der var hvertfall listen over elektriske feil som et vondt år..

e60 er en pen bil, men tar man med verditap etc. i bildet, tror jeg trådstarter er langt bedre tjent med en pent utstyrt facelift av e46 og e39.

Jeg ville absolutt valgt manuell, da automat-kassene stjeler for mye effekt. Husker jeg rett, fra jeg sjekket dette opp i en tidligere tråd,var forsjellen 0,8sek 0-100 på 328i manuell kontra automat.

Nå vet ikke jeg hvor gammel trådstarter er, og hvilken bonus han har, men jeg ville hvertfall hatt kaskoforsikring. Jeg betalte ca18000kr pr år for 12000km for kasko på e39 jeg hadde som 20åring og 20% bonus.

Kjøper du før jul, får du også årsavgiften. Omregisreringsavgift er vel over 6000kr for biler som har vært mindre enn 10år i Norge..

Et par forslag fra meg: Jeg har ingen formening om prisen er rett.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=38423331

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... 645448.jpg

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36185292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e60 pre lci er slik jeg har forstått det, utsatt for brudd i kabler til bakluke, el.motor for inn/ut funksjonen av spylerdyser på framlyktene, samt svært utsatt for vannskader i alt av releer etc. dersom taklukedrenering går tett.

Alt dette gjelder LCI også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan være lurt nå som det virker som du interesserer deg mest for E46 (?) så kan du sette opp et søk på finn.no og lagre det og da velge at det skal bli sortert etter når annonsene blir publisert så kan du sjekke når det kommer nye og om du finner en du liker godt så slår du til!

Her er et eksempel: http://www.finn.no/finn/car/used/result ... Id=5692042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste jeg ikke.. Trodde blant annet at releene som på prelci ligger bak høyre bakhjul var flyttet for å unngå problematikken?

Noen som vet hvilke tekniske endringer som var på lci av e6x?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gutter.... med tanke på trådstartres budsjett så tror jeg neppe noen E60 LCI er aktuelt, ei heller dieselmotorene med Swirlflaps problemer. Swirlflaps er det også kun på biler med Automat, noe som jeg fikk inntrykket av var uaktuelt for trådstarter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for rekkesekser, manuell.

Hvilken av modellene vet jeg ikke enda...

Hvis noen som har grei peiling på denne motoren kan legge ut

et lite innlegg på fordeler/ulemper med denne motoren så

hadde jeg blitt veldig fornøyd.

Er forresten 20 år, med tanke på forsikring...

Sånn ellers så kommer det veldig mye bra her!

Takker igjen for respons :)

-Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste jeg ikke.. Trodde blant annet at releene som på prelci ligger bak høyre bakhjul var flyttet for å unngå problematikken?

Noen som vet hvilke tekniske endringer som var på lci av e6x?

Jeg tror kanskje jeg har dette spylerdyse problemet på min pre-lci e90. Dysene går opp og spyler, men den v.spyleren går ikke helt ned igjen. Jobber du hos GS?

Til TS vil jeg anbefale en sen e46, evt en e39 om du trenger mer plass. Verdt å nevne at e39 ikke er så mye dyrere, virker som de har hatt et litt mer brutalt verditap enn e46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for rekkesekser, manuell.

Hvilken av modellene vet jeg ikke enda...

Hvis noen som har grei peiling på denne motoren kan legge ut

et lite innlegg på fordeler/ulemper med denne motoren så

hadde jeg blitt veldig fornøyd.

Er forresten 20 år, med tanke på forsikring...

Sånn ellers så kommer det veldig mye bra her!

Takker igjen for respons :)

-Magnus

Jeg går ut ifra at det er 320i/520i etter 2001 modell det er snakk om? I såfall så snakker vi om den gode M54B22 Rekkeseksern på 2,2 liter som står i disse bilene, en motor jeg tror mange vil være enig i at passer beskrivelsen "skuddsikker" ganske bra. Alle motorer har jo sine feil og mangler også denne selvsagt men etter årene med denne i min E39 så har jeg bare lovord å si.

Motoren er veldig stillegående og har en fin og myk gange, slik en kultivert BMW sekser skal være :) Jeg opplevde ikke noe spesielt høyt forbruk på min, kommer helt ann på hvordan man bruker gasspedalen men med vanlig kjøring så er forbruket absolutt overkommelig. Motoren krever litt turtall men går absolutt greit i en stor E39, man har mer enn nok krefter til forbikjøringer samt å følge øvrig trafikk.

Se etter en bil som har fått servicer tatt gjevnt og punktlig oppigjennom, lytt etter ventiltikking (ikke noe bra tegn) og se etter oljesvetting evt oljelakasjer. På E39 og E46 må du også for gudskyld se etter rust, særlig i og rundt bakluka, framskjermene og nederst på dører.

Og til slutt så må jeg si du har tatt ett riktig valg ang motor, her får du skikkelig BMW følelse og en trygg og driftsikker bil. Jeg er helt sikker på at du kommer til å bli fornøyd, folk har det med å forelske seg i rekkesekserne til BMW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...