Gå til innhold

Til diskusjon og ettertanke.

pål
 Share

Anbefalte innlegg

Var ikke promille nei, har jo vært en sak på akkurat det senere.

Farten var "for høy" som den alltid er når man får til ei ulykke, du har jo tross alt kjørt fortere enn forholdene tilsier. Men jeg mener at farten faktisk ikke hadde vært høy i den forstand, tror det var snakk om fartsgrense omtrent (nå tar jeg bare fra vag hukkomelse her).

Husker ikke om det var e36 eller e46, men det spiller faktisk svært liten rolle for testen sin del. Opphengsgeometrien er nesten helt lik, e36 har bare litt lavere vridningstabilitet.

DEKK DEKK DEKK! Burde ikke være lov å selge dekk som har så dårlige egenskaper på våt veg.

Jeg vet ikke hva som må til for at folk skal skjønne hva harde fjærer, myke dempere, for lav profil ++ gjør med kjøreegenskapene til en bil, men gode dekk kan redde mye. Vi ser jo bare her på bimmers, man senker en bil for at den skal _se_ bra ut. Man kjøper senkesett til 3000kroner og tror oppriktig dette er bra greier, for nå er den "stiv". Man kjøper enorme felger, med så billig og lite gummi som mulig (både i høyde og side)... Jeg tror det skal mye til for å få ungdommer til å skjønne hvilke effekter slikt har.

Uansett er jo dette en tragedie av en ulykke, og jeg synes faktisk all den "besserwisser", og se litt ned på sjåføren holdningene som har vært i denne saken har vært direkte usmakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble stoppa av onkel her om dagen, med sommerhjul med over 3mm mønsterdybde.. han var så sint så han skalv for at jeg kjørte med sommerdekk, det kunne jo begynne å snø når som helst..Sånne jævla drittunger med gammel drittbil som var senka og faens oldemor. han skulle ta skilter og annmelde å full pakke, ble helt gal, til slutt så ringte jeg 02800 å ba dem om å sende en annen bil, han var jo ikke til å snakke til..

Til slutt så viste det seg at han som stoppa meg hadde hatt førerkort i nesten ETT år lengre enn meg.. Bilen er godkjent senka og akkurat eugodkjent så det var ikke noe problem heller.

Blir litt lei av at det offentlige trur at det er kombinasjonen BMW og lav alder som er rårsaken til alle ulykker på norske veier, og at hvis bilen ikke er 100% original så er det enda mer offentlig..

Er veldig mange mannfolk litt oppi åra som gjerne har kjørt bil i 30 år og aldri har skrevet ei skademelding e.l. og at den laange erfaringen gjør dem til verdens beste sjåfører..

Bare se på taxisjåfører, de værste svina i trafikken er dem som kjører mest..

Lærer ikke å kjøre bil av å aldri være i nærheten av ei grense! Har kjørt 5000+ runder på bane, men nesten de siste to åra så har jeg kanskje kjørt 200 runder, merker VELDIG godt at det ikke blir holdt vedlike!!

Det var litt frustrasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble stoppa av onkel her om dagen, med sommerhjul med over 3mm mønsterdybde.. han var så sint så han skalv for at jeg kjørte med sommerdekk, det kunne jo begynne å snø når som helst..Sånne jævla drittunger med gammel drittbil som var senka og faens oldemor. han skulle ta skilter og annmelde å full pakke, ble helt gal, til slutt så ringte jeg 02800 å ba dem om å sende en annen bil, han var jo ikke til å snakke til..

Til slutt så viste det seg at han som stoppa meg hadde hatt førerkort i nesten ETT år lengre enn meg.. Bilen er godkjent senka og akkurat eugodkjent så det var ikke noe problem heller.

Blir litt lei av at det offentlige trur at det er kombinasjonen BMW og lav alder som er rårsaken til alle ulykker på norske veier, og at hvis bilen ikke er 100% original så er det enda mer offentlig..

Er veldig mange mannfolk litt oppi åra som gjerne har kjørt bil i 30 år og aldri har skrevet ei skademelding e.l. og at den laange erfaringen gjør dem til verdens beste sjåfører..

Bare se på taxisjåfører, de værste svina i trafikken er dem som kjører mest..

Lærer ikke å kjøre bil av å aldri være i nærheten av ei grense! Har kjørt 5000+ runder på bane, men nesten de siste to åra så har jeg kanskje kjørt 200 runder, merker VELDIG godt at det ikke blir holdt vedlike!!

Det var litt frustrasjon..

Her har du meget rett, Julian! :applause: Menneskelig oppsop kaller jeg slike makthavere. Men samtidig må vi ikke dra alle under en kam, har selv vært borti kun ålreite og vanlige representanter...

MEN:

Lurer på hva disse verste representantene hadde sagt om man plutselig dukket opp med en av welderup-rodene i samme situasjon, han hadde vel fått hjerteinnfarkt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Vet tråden er gammel, men det får gå! Han sier bilen er stivere og bedre å kjøre. Men dette oppnår man jo når man setter på coilovers :P Vedder på at hvis han hadde kjørt med en org bmw med litt slitne fjærer hadde det samme skjedd. Til dere som lurer og har lyst til å gi meg en manifest om hvor farlig det er å kappe fjærer, dropp det. Jeg er 100% i mot kapping. Gjør det ordentlig når det først skal gjøres sier jeg. Senkefjærer koster jo bare en høvding nå om dagen og så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fjærer har ikke en dritt å si, det er demperne som sørger for kontakt med veibanen.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Fjørene har jo mye å bety!! Hvis man kapper de eller kjøper senkefjører uten å bytte dempere så vil demperen stå i bunn. Å kjøre på bumpstopp i demper pga dårlige/myke fører er livs farlig.

Sendt ifra min LG-G4 via TapaTalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...