Gå til innhold

E46, hva passer overens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som det blir E46 om ikke så lenge, og den ender vel ikke som den forlot fabrikken antar jeg.

Men hva passer overens mellom, pre og facelift, og coupe - compact - touring og 4 dørs?

Kjøper man alt nytt er det jo greit, men ser man etter interiør, fangere hjul osv brukt finner man sjeldent "det perfekte" fra samme bilen man har ser det ut til.

Så del gjerne erfaringer her.. :)

Skrevet

Det kommer veldig an på hva du er på jakt etter.

Når det kommer til utseende er sedan og touring relativt like, og coupè og cab relativt like. Teknisk er de alle ganske like.

Fangere passer stort sett mellom de fleste karosserier og årsmodeller, med unntak av bakfangeren til touring og begge fangerene til compact.

Det går stort sett i småforskjeller, som at setene til de med 2/3 dører har vippefunksjon, noe de i de med 4/5 dører ikke har. Baksetene er nok muligens det som er mest ulikt i disse bilene. Der tror jeg ikke noen er like(?)

Skrevet

Var mer et generelt spørsmål etter å ha tråla både brukt og koed/schmiedmann for nytt (og der syns jeg begge hjemmesidene er på grensa til håpløst lite forklarende)

Dårlig med biler til salgs som har alt man vil ha på plass, og litt av gleden er jo også å "skreddersy"

Og planlegging er halve gleden..

Fikk man ikke varmeseter i preface btw?

Skrevet
Joda, det har jeg i min.

Er en og annen til salgs uten, og finner ikke ettermonterings-sett til.

Enda en sak jeg lurer på om passer overrens mellom pre og facelift.

Skrevet
Er du på jakt etter varme på setene, så sats på en med;)

ettermontering blir bare tull og tøys spør du meg

Mja, nå snakker jo jeg om å kjøpe originaldeler og montere selv og ikke Biltema..

Skrevet

Er litt forskjell på knapperekken foran, men usikker på når denne ble endret. Ellers er det meste av elektriske systemer likt på alle modeller

Skrevet

Du bør følge med på powerbörsen hos autopower.se samt søke blant svenske bilhuggere, dersom du sliter med å finne stoler med varme.

Skrevet

Det skjønte jeg. Da kan du forvente mye banning gjennom hele prosessen:D

Nytt ledningsnett og sånt som må til, ikke nok med det, du må demontere dashbordet. ikke plug and play, disse greiene her;).. men uansett så ønsker jeg deg lykke til.

Skrevet

Stoler med varme er greit å finne. Erfaringene er at biler som mangler sportsseter ofte også manger varmeseter. Setene som er til salgs har det vanligis og i såfall vil jeg selvsagt ha de i drift.

Er ikke så redd for å skru og tilpasse, men når jeg kjøper ting nytt foretrekker jeg selvsagt at det passer i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg hadde sportsseter med varme i min. :)

Finner du biler solgt nye i Norge har disse normalt (alltd?) varmeseter. Coupè og cab hadde xenon-lys som standard i Norge. Alle cab-utgavene mener jeg på har elektriske seter som standard. Coupè fra og med 323Ci har elektriske seter som standard.

Hva er du på jakt etter? (karosseri, årsmodell, motor, gir osv.)

Skrevet

Er på jakt etter en "billig i brukbil" altså en diesel. Om det blir sedan eller touring er åpent og avhengig av hva som dukker opp som et greit kjøp.

Helst en facelift såklart pga motoren, men jeg syns fronten på pre er finere så er utgangspuntet mtp utstyr bedre kan det godt hende det blir pre.

Men felles for alle er at de mangler ting jeg vil ha, og da må det kjøpes ting og tilpasses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...