Gå til innhold

Hvorfor er brukt BMW 7-serie (F01) såpass 'billig'?

LazyEye
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

7-serien er et luksus nisjeprodukt som selges i et marked med stor økonomisk uro, men dette har vell blitt nevnt.. Så er det 6 serien med fire dører som er vakker og sporty, noe 7 serien ikke er. Spørsmålet burde ha vær hvorfor i det hele tatt vurdere å kjøpe 7-serie, der også ligger en god del av grunnen for verditapet. Jeg er ikke 7'er fan, men det skjønner dere sikkert.. :P

Hvem sier "redaktørbil"?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon ikke dette har noe med prisen på dagens 7-serie å gjøre. Du skriver selv at du må vente 2-3 år før de billigste brukbare F01 eksemplarene kommer ned på ditt prisnivå rundt 300K. Det er ikke alle som vil betale såpass mye for en 7-8 år gammel bil. Umiddelbart vil jeg tro at dette er en relativt smal nisje i markedet. Hvis F01 hadde kommet som Touring ville den straks ha appellert til flere kjøpere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon ikke dette har noe med prisen på dagens 7-serie å gjøre. Du skriver selv at du må vente 2-3 år før de billigste brukbare F01 eksemplarene kommer ned på ditt prisnivå rundt 300K. Det er ikke alle som vil betale såpass mye for en 7-8 år gammel bil. Umiddelbart vil jeg tro at dette er en relativt smal nisje i markedet. Hvis F01 hadde kommet som Touring ville den straks ha appellert til flere kjøpere... :)

Jeg har det budsjettet siden jeg jeg nå venter baby, kjøper oss leilighet om ett par år etc.. så sånn sett er 300k helt ok for meg... om tre år.. :lol:

Men jeg vil heller betale 300k for en F01 730D om 3år, enn en F10 525D for samme prisen...om ikke mer... Ser du greia nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser absolutt poenget og det er ingen tvil om at enkelte av BMW´s dieselmodeller i det typiske familiesegmentet er tildels overpriset i forhold til mer spesielle modeller. Folk flest går i det samme sporet som alle de andre.

Jeg er imidlertid usikker på om regnestykket ditt holder. Hva tror du at en 9-10 år gammel F01 er verdt når du evt. skal selge den i 2017-18? Trenden går uten tvil mot mindre biler og jeg tror ærlig talt at godt brukte store biler som F01 blir som junk bonds når vi kommer så langt. Du skal alt for langt ned i pris for å få solgt den. På den annen side... får du den billig nok så.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo solgt flere femmere enn treere i norge faktisk!

Hvor iallverden har du fått det tullet i fra? :lol: 3-serien og X3 er BMW sine mest populære modeller i Norge, tett etterfulgt av 5-serie og 1-serie.

Så langt i år så har X3 solgt i 1851 eksemplarer, 3-serie med 1137 eksemplarer, 5-serie har solgt 1071 eksemplarer. Slik det ligger ann nå så har faktisk BMW solgt langt flere biler enn hva Skoda og Opel har gjort i år, det sier litt om hvordan det ligger ann med de økonomiske tilstandene i landet her :roll:

Edit:

Tallene er hentet fra OFV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var lenge sikker på at min neste bil kom til å bli en F10. Men når jeg nå ser på bruktbilprisene for tiden, og at en får en 730d F01 for omtrent samme prisen som en 530d F10, så tenker jeg det blir en F01 i stedet :D

Mere bil for pengene.

Sånn utseendemessig står de likt for meg.

Drivstoff forbruket tenker jeg ikke så mye på.

En F01 730d bruker ca. 0.65 på mila på blandet kjøring. Til sammenligning bruker min VW Sharan 0.6 på mila. Og den har 135hk mindre.

Gidder ikke sammenligne med min e38 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...