Gå til innhold

Morty's E28 Turbo, Restaurering - kanal/hjulhus på plass

Morty999
 Share

Anbefalte innlegg

håper nå det blir bra til slutt :P

er faktisk ikke lei ennå nei, er faktisk godt å finne masse rust på deler som skal byttes uansett :mrgreen:

er det lite rust på ting jeg har planlagt å bytte så blir jeg litt lei faktisk pga da føler jeg att jeg får så lite igjen for å bytte den delen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite bilder idag, men fikk nå gjort litt :lol:

fjerna litt innerkanal

eysdwma8jugv08fr6x9h.jpg

6fwu5hxid84e56m6ypqm.jpg

blei satt på noen stivere inni bilen for att ting ikke skulle flytte seg også, ser litt av den her samt ny innerkanal :)

5wstaegce01nt5y3d9ry.jpg

kecvsxqd5udzrko6bwg2.jpg

i morra blir det å få fikse en jigg til bakstillingsfestet så jeg kan ta bort hele den klumpen inni og bytte ut rustent gulv under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk nå gjort litt i kveld også!

startet med å se litt på bakstillingsfestet, og konkluderte med meg selv att jeg tar nedre del og lager ny bit til denne først, så tar jeg bort indre del senere da kanalen og det er på plass, for da har jeg flere punktet hvor jeg vet den skal sitte.

gamle delen jeg skar ut

wnttylkabkfsv48xryme.jpg

Ny del som jeg laget selv :) (stolt av denne egentlig)

52sf1khhsb2qm140f5mb.jpg

amhhx2byymnpl058y8hm.jpg

Punktet denne på plass og helsveiser den fra innsiden da jeg tar ut indre koppen.

denne tar jeg ut når kanal osv er på plass, denen skal byttes ut pga den er rusten på undersiden og inni.

ju2f7b3nbfua3pcdh8on.jpg

begynte så litt med a stolpe tilpassing, her trenger jeg litt hjelp da min kunnskap om dette ikke er helt på topp, så mulig en kompis som er opprettet kommer innom å titter litt i morra.

n6wbtq08spjtio2c1ph8.jpg

a stolpe lagt med overlapp på ca 5mm

g1zsodvwktqmy08aicg6.jpg

Kapper så bort så di passer perfekt, ikke gjort dette ennå men gjør da jeg har hatt litt hjelp for å få den helt rett.

clflhdk7fjp65eh5v3za.jpg

org bmw skjøter :applause:

exwc9q5htix9bjuq5hkk.jpg

på midten ser det bra ut sålangt.

68vyjlnb3uhd5eyppc1n.jpg

knwyrdwefqp85dsrlp65.jpg

så begynte jeg med bakre del, måtte kappe ut litt mer av bakskjermen, tar minst mulig av den nå da den stiver opp litt. liker ikke ta i for mye heller egentlig.

e3yljiuvqr1gtp5mj450.jpg

627yo8mixwu35j8q0g2l.jpg

cavzt05nn8bd11cqvixk.jpg

så blei klokka 2 så bestemte meg for å avslutte for idag :P må ha litt hjelp for å få gjort no mer nå så like greit å vente til i morgen. litt begrenset plass jeg har å holde på og så blir litt rot somregel rundt men går bra sålangt :)

7i1fagajwpek7d9wis85.jpg

dlmdikdzt18rm6y6v2vg.jpg

det var dagens jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du både overrasker meg og imponerer meg her, Morten.

No offence, men jeg har fått et litt bilde av deg som liker best litt "raggarbil med mye motor".

Nå rustsveiser du hele bilen din, og kjøper inn originalmerker osv...

Dette er flotte greier Morten, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :mrgreen:

litt "orginalfantast" har jeg alltid vært, har alltid vært glad i orginale deler innvendig uten masse fancy greier som instrumenter o.l og som regel aldri hatt noe annet enn orginal styling.

men jeg skal jo være enig att karosseriarbeid har aldri vært min greie, så har blitt mye slitne vogner opp igjennom tiden ja.

men motor er jo arti det, du så jo litt på hvordan jeg gjør det når jeg først fiksa opp noe i motorrommet på den andre bilen. dog skal den motoren nå over i denne ettervært bare med turbo på. skal overhalles igjen og byttes ut stempler og råder så det blir holdbart:)

er faktisk litt digg å kunne holde på en hel kveld uten å ha oljesøl på finga, se ut som en neger etterpå osv, og når jeg først nå har kjøpt inn så mye deler så er det godt å finne såpass med rust som jeg gjør på deler som jeg skal byttes ut uansett,

Jeg er jo ikke akkuratt noe fagmann på karosseri og føler egentlig selv att jeg ikke har snøring, men har en far som har vært oppretter siden før jeg blei født så har jo lært litt av å følge med og se på.

når denne er ferdig så skal jeg nesten tørre å påstå att den er 98% rustfri, er helt sikkert noe igjen som ikke blir finni, en E28 ruster noe så usansynlig mye, og OVERALT.

men blir vell bra til slutt, eller hva pedi? ;)[-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den skal bli bra etterpå Morten.

Det er et par ting som er litt skummelt når en er litt "førstereis" med karossarbeid, som tilpassing av deler (selv om de er nye) i forhold til kaross og eksteriørdeler samt rustbeskyttelse i etterkant.

Dørklaringer osv er jo også en viktig faktor som du må gripe tak i, nå som du gjør en såpass jobb som du gjør. Mine klaringer på min bil er ikke hundre prosent (pga fabrikasjon på de nye delene), men jeg har brukt maaaange timer på å få de der de i er i dag... Og klaringer viser utrolig godt igjen, iallefall feil klaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...