sveinis Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 På sikt har jeg ønske om å få meg 4x4 med diesel. Helst en X5, men litt redd for at den blir litt liten i bagasjeavdelinga hvis vi skulle få en unge nummer tre etter hvert. Da er jo alternativet å se på en E61 med X-drive, og da er det fort 530xdat pre-facelift som blir aktuelt. Sikkert en helt fantastisk bil på mange måter, men synes liksom man betaler latterlig mye for den X-driven?!? Får jo unektelig "mer for pengene" dersom man går for en A6 quattro med 2,7 tdi, disse ligger ca hundre tusen kroner under tilsvarende utstyrt E61 i pris. Eksempel: E61: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37587822 A6: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38550152 Ikke samme draget i 2,7 litern, selvfølgelig, men ellers er vel kjøreegenskapene ok med quattro? Er virkelig usikker på om min kjærlighet til BMW og skepsis til Audi er verdt 100.000 kr, eller sagt på en annen måte: 40% høyrere pris for en Bayer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Smaken er som baken, men a6en er utrolig kjedelig å kjøre i forhold.. I tillegg vil bmwen sannsynligvis være tilsvarende (i %) mer verdt ved videresalg.. Så pengene er ikke tapt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Joda, det er jo en smakssak, og jeg vil nok gå for en BMW-løsning til slutt. Men når prisforskjellen er såpass stor, er det ikke lenger bare en smakssak for mitt vedkommende i alle fall. Man kan jo faktisk kjøpe seg en A6 Allroad for samme pris som E61xdat: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38269472 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Jeg har kjørt tilsvarende Audi! Ble faktisk imponert over hva den presterte og føltes som! Føles ikke som en BMW, men som Audi gjorde den det veldig bra! Prøvekjør disse bilene og se hva du synes, Audi stiller sterkt! Jeg synes designet er gørrkjipt utenpå dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Hva med denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38549108 Da får du en sprek 3.0 Diesel, har hatt motoren selv i en Q7, samt en A5. Meget god motor, med både fin lyd og bra drag. Dette var jo en ´07 modell, riktignok gått noe lenger... A6´en er god å kjøre, og med quattro er den jo helt nydelig på vinterføre. Dette er jo en manuell, så det kommer vel an på om du godtar det på en slik bil, men i kombinasjon med denne motoren er det jo en artig og sprek bil! Har du planer om å ha bilen en stund kan du vel gjøre et lite "kupp" her, med tanke på at prisen sikkert er lavere siden den har manuell kasse. Har kjørt med samme motor og kasse i A5´n, og de passer virkelig godt sammen. Motoren er så sterk, så trenger knapt å gire uansett, samt at det er artigere om du skulle ønske å kjøre litt aktivt! Samtidig får du vesentlig mer kontroll om vinteren (synes jeg) med manuell kasse... Ville absolutt tatt en titt på denne hadde jeg vært deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Hadde heller valgt en 525d face lift. 3l motor og nyere kasse. EDIT: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37488760 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Joda, forsåvidt enig med deg Gunstad, men da er vi veldig tett på 400K kr, og det er litt i meste laget for min del foreløpig. Fin bil, mrqlan! Den har gått i hjemtraktene mine. Men på familieslede må man ha automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Med unge nummer tre, så blir nok både A6 og E61 trange. X5 har større bagasjeplass enn det ser ut som, jeg byttet min F11 til X5 akkurat pga bagasjeplass og romfølelse. Jeg har også hatt allroad 3,0 tdi, en fantastisk bil og motor (den har forresten 233hk, ikke 245 som det står i finn annonsen på den manuelle) Skulle jeg valgt mellom A6 og E61 hadde nok jeg gått for A6'n, jeg syns den virker "nyere", spes innvendig, og det er en flott familiebil som man kan kjøre langt med uten å bli trøtt og lei Men det er jo en smakssak. Etter å ha kjørt f11 og f30 ei stund, så skjønner man at e70 også begynner å bli en gammel bil, det har skjedd mye i forhold til instrumentering og utseende/funksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Bilen til faren min, fineste fargekombo på E61. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38717510 Når det kommer til bagasjeplass ligger Volvo foran både e61 og a6, da de har vinkelrette bagasjeluke, får mye mer ut av plassen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Om fardin bor i Krokkleiva kan jeg godt forstå hans behov for 4x4 Når det gjelder plass, har selv 2 brødre, vi vokste opp i Passater på rekke og rad når vi var i voksealdern, siste passaten vi hadde, hadde vi da alle tre hadde strukket seg godt, størstemann med en høyde på 1,96 og to tvillinger på nærmere 1,90 plantet seg baki selv på lange turer.. Kan ikke si vi satt jævlig komfortabelt og flott, men klagde aldri Tok til og med en tysklandstur. En periode var det kun en E36 sedan som ble brukt som familiebil en kort periode, det gikk også veldig fint! Så og si at E61 blir for smått stiller jeg meg uforstående til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Om fardin bor i Krokkleiva kan jeg godt forstå hans behov for 4x4 Når det gjelder plass, har selv 2 brødre, vi vokste opp i Passater på rekke og rad når vi var i voksealdern, siste passaten vi hadde, hadde vi da alle tre hadde strukket seg godt, størstemann med en høyde på 1,96 og to tvillinger på nærmere 1,90 plantet seg baki selv på lange turer.. Kan ikke si vi satt jævlig komfortabelt og flott, men klagde aldri Tok til og med en tysklandstur. En periode var det kun en E36 sedan som ble brukt som familiebil en kort periode, det gikk også veldig fint! Så og si at E61 blir for smått stiller jeg meg uforstående til. Vi var tre brødre og en hund (vorster) som tilbrakte deler av barndommen i en Golf I. På sommerferier hadde vi en tilhenger til bagasjen, men svært trangt var det allikevel i Golfen når vi alle sammen inkl. to voksne kjørte i bilen. Allikevel klagde vi aldri. Da Golfen omsider ble byttet inn i en ny Peugeot 505 stasjonsvogn fikk vi nesten for mye plass og begynte å krangle om plassen som brødre normalt gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Om fardin bor i Krokkleiva kan jeg godt forstå hans behov for 4x4 Når det gjelder plass, har selv 2 brødre, vi vokste opp i Passater på rekke og rad når vi var i voksealdern, siste passaten vi hadde, hadde vi da alle tre hadde strukket seg godt, størstemann med en høyde på 1,96 og to tvillinger på nærmere 1,90 plantet seg baki selv på lange turer.. Kan ikke si vi satt jævlig komfortabelt og flott, men klagde aldri Tok til og med en tysklandstur. En periode var det kun en E36 sedan som ble brukt som familiebil en kort periode, det gikk også veldig fint! Så og si at E61 blir for smått stiller jeg meg uforstående til. Stemmer det, Krokkleiva er bratt Men er snakk om Krokkleiva i Oslo, kjenner du til den gaten? Den er like bratt, snakk om traktorer og Land Cruisere som ikke kommer seg opp på vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Om fardin bor i Krokkleiva kan jeg godt forstå hans behov for 4x4 Når det gjelder plass, har selv 2 brødre, vi vokste opp i Passater på rekke og rad når vi var i voksealdern, siste passaten vi hadde, hadde vi da alle tre hadde strukket seg godt, størstemann med en høyde på 1,96 og to tvillinger på nærmere 1,90 plantet seg baki selv på lange turer.. Kan ikke si vi satt jævlig komfortabelt og flott, men klagde aldri Tok til og med en tysklandstur. En periode var det kun en E36 sedan som ble brukt som familiebil en kort periode, det gikk også veldig fint! Så og si at E61 blir for smått stiller jeg meg uforstående til. Stemmer det, Krokkleiva er bratt Men er snakk om Krokkleiva i Oslo, kjenner du til den gaten? Den er like bratt, snakk om traktorer og Land Cruisere som ikke kommer seg opp på vinteren. Krokkleiva ja Begynner fra Solveien og går ned mot Nordstrandveien/Vingolfveien? Hadde nedslagsfeltet mitt i min tidligere jobb på hele Nordstrand, Holtet, Ekeberg feltene for Viken Fibernett, så er lommekjent i området Jobba der en over en periode ganske mye i forbindelse med at en beboer i veien gravde noe alvorlig i hagen, drenerte eller festet muren ned mot naboen eller hva det var.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Om fardin bor i Krokkleiva kan jeg godt forstå hans behov for 4x4 Når det gjelder plass, har selv 2 brødre, vi vokste opp i Passater på rekke og rad når vi var i voksealdern, siste passaten vi hadde, hadde vi da alle tre hadde strukket seg godt, størstemann med en høyde på 1,96 og to tvillinger på nærmere 1,90 plantet seg baki selv på lange turer.. Kan ikke si vi satt jævlig komfortabelt og flott, men klagde aldri Tok til og med en tysklandstur. En periode var det kun en E36 sedan som ble brukt som familiebil en kort periode, det gikk også veldig fint! Så og si at E61 blir for smått stiller jeg meg uforstående til. Passat er en veldig romslig bil. Men det var bagasjeplass jeg tenkte på, og jeg sammenligner A6,F11 og E61 med X70 pga at jeg har erfaring med de. Trådstarter sier at bagasjerommet ser lite ut på x5. Det er også noe helt annet og ha plass til noen på 1,90 + i forhold til to stykker i barnestol, eller til og med tre!! Som trådstarter nevner. Disse skal også ha med seg masse stæsj, bare man skal på butikken . Jeg har en F30, det går veldig fint med tre voksne i baksetet, gjerne på 1,90, men jeg hadde ikke kjøpt en slik bil med småunger, de krever utrolig med plass( jeg har vært igjennom det ja ) Og for all del, E61 er ikke en liten bil, da fikk jeg ikke helt fram det jeg mente..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Jeg har hatt en sånn A6, en 2006 modell 2,4 med Multitronic. Nydelig bil med rent og pent design samt ett lekkert interiør. Jeg hadde dog bilen kun i 11 månder og årsaken er: Girkasse havari, Vindusviskere som ikke virket, defekt bensinmåler, defekte adaptive lys, baklykt som kortsluttet!!, sky høyt oljeforbruk OG dårlig kvalitetsfølelse. Jeg kom fra to problem frie år med E39, og rømte tilbake til BMW og E90en jeg har nå. Etter snart to år med denne bilen så har den ennå ikke kostet meg EN krone i uforutsette utgifter og feil, kun vanlig vedlikehold. Så jeg ville styrt unna Audi, særlig med Multitronic girkasse. Ville absolutt gått for en E61 530XD, ja den koster mer men det er en bedre bil på alle måte rett og slett. Mine foreldre har byttet på Audi og BMW i alle år men de er ikke i tvil, det er BMW som har de mest driftsikre bilene av disse to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå