Gå til innhold

///M, er det noe stas med original M?

ealoken
 Share

Anbefalte innlegg

R Andersen, Nei, jeg vil helst komme til bunns i denne saken og vite den egentlige årsaken til at det ikke kan aksepteres selv om alle "bevis" peker i retning mot at jeg har en original E39 M5.

Det tror jeg ikke vi gjør, så derfor avslutter vi den diskusjonen i denne tråden. Er det så viktig for deg, så lag en egen tråd om emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo tydelig at det er en del følelser ute og går her.

En ombygget original m3 er jo fortsatt en M3, slik som øyvind og Larsen sin.

En ombygget 520 til m5 er en "bastard" ;)

Men hva med min M3 som har byttet motor og har karosseri bytte. Den må jo være mindre vert enn en original E30 320i da.!! Faen jeg har gått på en smell!! :( Jeg som trodde bilen min var verd gull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med min M3 som har byttet motor og har karosseri bytte. Den må jo være mindre vert enn en original E30 320i da.!! Faen jeg har gått på en smell!! :( Jeg som trodde bilen min var verd gull..

jeg betaler gladelig høyere pris for en bil som du har en en org m3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke jeg noe særlig greie på, men en ting jeg lurer på er forsikring. Hvis det står 523i i vognkortet, hva er den da registrert som hos forsikringsselskapet hvis det egentlig er en "M5"? Det må vel da være oppgitt at det er en M5 til selskapet, men vil ikke det da bli uoverensstemmelser med vognkortet..? Ikke heng meg for dette, er bare nysgjerrig :)

Forøvrig vil jeg personlig alltid rynke på nesa når jeg leser i en annonse at bilen er ombygd/tuklet med kontra en helt original bil fra M-avdelingen. Skulle jeg hatt en Ferrari, ville jeg ikke hatt en som noen har demontert og satt sammen i en garasje (uavhengig av hvor flinke de er), jeg ville hatt the real deal fra Maranello. Dette er som jeg understreker min personlige mening, og jeg er ikke ute etter å henge ut noen på noen måte. For de som er glad i helt originale biler, så kan man jo på en måte si det er positivt med ombygde biler, siden ved at det er slike biler tilgjengelig på markedet, så slipper man at prisene presses opp til det avsindige på de helt originale, siden folk da har flere alternativer å velge mellom. Så kan de som vil ha helt originale nyte godt av det, samtidig som de som ønsker "uoriginale" biler - få det til en pris de kan leve med. Jeg personlig ville likevel valgt en helt original bil, om jeg hadde hatt midlene til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke jeg noe særlig greie på, men en ting jeg lurer på er forsikring. Hvis det står 523i i vognkortet, hva er den da registrert som hos forsikringsselskapet hvis det egentlig er en "M5"? Det må vel da være oppgitt at det er en M5 til selskapet, men vil ikke det da bli uoverensstemmelser med vognkortet..? Ikke heng meg for dette, er bare nysgjerrig :)

Forøvrig vil jeg personlig alltid rynke på nesa når jeg leser i en annonse at bilen er ombygd/tuklet med kontra en helt original bil fra M-avdelingen. Skulle jeg hatt en Ferrari, ville jeg ikke hatt en som noen har demontert og satt sammen i en garasje (uavhengig av hvor flinke de er), jeg ville hatt the real deal fra Maranello. Dette er som jeg understreker min personlige mening, og jeg er ikke ute etter å henge ut noen på noen måte. For de som er glad i helt originale biler, så kan man jo på en måte si det er positivt med ombygde biler, siden ved at det er slike biler tilgjengelig på markedet, så slipper man at prisene presses opp til det avsindige på de helt originale, siden folk da har flere alternativer å velge mellom. Så kan de som vil ha helt originale nyte godt av det, samtidig som de som ønsker "uoriginale" biler - få det til en pris de kan leve med. Jeg personlig ville likevel valgt en helt original bil, om jeg hadde hatt midlene til det.

jeg må betale forsikring som m5 da det er oppgitt i vognkort att alle spesifikasjoner er M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må betale forsikring som m5 da det er oppgitt i vognkort att alle spesifikasjoner er M5

Men det står ikke M5 i vognkortet, men spesifisert at det er M5 spesifikasjoner der? Når man ikke vet, så må man spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det står ikke M5 i vognkortet, men spesifisert at det er M5 spesifikasjoner der? Når man ikke vet, så må man spørre :)

Når det står at en bil er godkjent ombygd i vognkortet, så oppgir han det til selskapet. Visst han ikke gjør det, så vil han bare få igjen ved skade tilsvarende det bilen var før ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Da er du en av de sjeldne her inne virker det som. Når man leser denne tråden så SKAL jo min bil bil være mindre vert enn en original M3 som aldri har vært skrudd på... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ombygd er ombygd, som sagt tidliger, man vet aldri hva som egentlig er satt sammen på bilen. En Orginal M bil er også mye mer verdt i kroner. Men jeg ser det med at folk bygger om for å oppleve drømmen, men de ombygde skal ikke være verdt like mye som en orginal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med min da, som har byttet plate som VIN nummeret står på, men det ble innprinta akuratt samme nummeret som ble kappa ut. Dette er også skrevet inn i vognkortet! Er vel boss min også da??

Det som er litt morro med min EKTE E30M3, er at om man skriver inn skiltnummeret på den på Mekonomen.no, så får man 3200ccm, 236kw og 1240kg egenvekt ;) Shit...jeg har ikke orginale bremser heller....ikke orginal interiør heller...ikke orginal farge heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Da er du en av de sjeldne her inne virker det som. Når man leser denne tråden så SKAL jo min bil bil være mindre vert enn en original M3 som aldri har vært skrudd på... ;)

den siste idioten er ikke født enda ;)

altså, bilen din er jo bygget med bare gromme deler, det er en original M3 ? s54 ++++++

gi meg en kvart god grunn til at en org m3 skal være dyrere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med min da, som har byttet plate som VIN nummeret står på, men det ble innprinta akuratt samme nummeret som ble kappa ut. Dette er også skrevet inn i vognkortet! Er vel boss min også da??

Det som er litt morro med min EKTE E30M3, er at om man skriver inn skiltnummeret på den på Mekonomen.no, så får man 3200ccm, 236kw og 1240kg egenvekt ;) Shit...jeg har ikke orginale bremser heller....ikke orginal interiør heller...ikke orginal farge heller.

Du misforstår budskapet, her er det snakk om EKTE M bil kontra uekte. Hva du har oppgradert bilen med blir urelevant i den sammenhengen, når det er utgangspunktet det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...