Gå til innhold

Beste/værste Motor Bmw Har laget noensinne?


badsha
 Share

Anbefalte innlegg

er det ikke m30 serien som bmw er mest kjent for? vis ja så må jo det være en av de beste motorene fra bmw.

eller er jeg helt på jorde nå? vis ja begrunn svare ditt:)

m30 motoren ble jo utviklet på 60 tallet som er basert på m10 rekke 4er. m30 ble levert på mange bmw modeller også løpsbiler. ble også levert turbovarianter som er en m30 motor (745)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M20b25, m50b25 og s motorene

M40 er møkk sammen med 4 syl diesel

dette er dine egne meninger ? eller har du dokumentasjon.?

sinna? :mrgreen:

Jeg har i mine øyne den beste motoren bmw har laget; m20b25! ;) M50B25 er ikke så dum den heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sinna på noen måte. prøver egentlig og få til noe seriøst sånn at vi slepper alle sine meninger da kommer vi ingen vei.når en motor blir behandlet på forskjellige måter så vil alle motorer være forskjellige.kom heller med noe fakta sånn at vi får det svart på hvit.poenget med denne tråden er og finne ut hvilken motor som er den beste fra bmw. men det går ikke inne på dette forumet når alle skal være så VELDIG morsomme og den ene morsommere en den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker lyden i de "gamle" 6'erne ihvertfall.. M20 og M30 med ett tilpasset eksosanlegg er i mine ører mesterlige greier. Har bare prøvd én S-motor i en M5 touring, velger å utelate denne fra min egen erfaringsdatabase da den var skikkelig sliten. Kokte, kaklet og dro dårlig. Ikke veldig relevant for hvordan denne motoren egentlig skal være tipper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker det som om alle har forskjellige meninger om hva som gjør en motor god. I min mening er en motor god dersom den lever opp til det den ble bygget for. For eksempel vil jeg si at min bittelille M43B16 er en knall motor; den er veldig lat i forhold til mye av det dere nevner her, men den ble heller ikke designet for å være rask. Den ble designet for å være ingangssteget til 3-serien, og derfor leve et liv med mindre TLC en f.eks en 325 ville fått. Det jeg kan si ut i fra min erfaring er at selve motoren er tilnærmet skuddsikker: min har gått over 300.000 nå, han som hadde bilen før har vært veldig sparsomelig med vedlikeholdet, og jeg har kjørt den ganske hard. Til tross for dette går den fortsatt uten tikking, ulyder eller ugjevnheter. Det at den oppfyller målet den var bygget for å oppfylle gjør den til en veldig god motor i mine øyne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...