Fosse12 Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Hei, jeg har problemer med at jeg ikke får varme i bilen. Vanlige termostaen er byttet, og jeg tror bilen skal være fri for luft i kjølesystemet. Jeg har søkt litt på bimmers, og lest litt om egr termostat, og lurer på om det er denne som er gåen, men jeg lurer på om jeg kan sjekke dette på noen måte ? Jeg har også lest om lufting av bilen, og der står det at hvis jeg setter varmeapparetet på styrke 1 og full varme på, med motoren avslått, så skal vannet begynne og sirkulere. Men da jeg ser oppi ekspansjonstanken, så kommer ikke strålen med vann oppi der, men hvis jeg starter bilen, så kommer det. Er dette tegn på noe? Begynner og bli desperat her. Håper noen kloke svar kommer Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Kvasi Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Parker i en så bratt motbakke som mulig, ha varmeapp på full varme og motoren i gang. Motor må selvsagt være varm sånn at termostaten åpner.
Fosse12 Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Jeg har prøvd dette, men for og få god varme i bilen min, så må jeg kjøre flere timer :-/ Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
rekorden Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Hvis du skrur av EGR-ventilen og blåser i den skal det ikke være mye luft som går igjennom (omtrent ingenting). Når du skriver at du får ingen varme i bilen, gjelder det motor eller kupè? Og er det ingen varme eller lite? Du har også en elektrisk forvarmer på denne motoren. Hvis denne feiler vil det trolig også ta meget lang tid å få varme i bilen. Denne ligger på førersiden, bak de såkalte vannventilene (bak hovedlyset). Jeg er ikke helt sikker på hvordan en får testet denne best mulig, men forsøk å sjekk om den får spenning på den tykke røde ledningen. Hvis det ikke er spenning her så er det en sikring som er blåst. Hvis du får spenning må en få målt strømtrekket. Jeg har ikke gjort dette selv, men vil anta at en kan skru av den tykke røde ledningen, så koble en sterk lyspære (H1, H4 etc) mellom den tykke røde og kontakten denne gikk inn på. Lyser/gløder pæren kan en anta varmeren fungerer. Dette med forbehold om at elektronikken i varmeren takler tapet i pæren. Å måle strømtrekket med et multimeter tviler jeg vil fungere da denne varmeren nok vil trekke mer enn sikringen i multimeteret takler.
Fosse12 Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Takker for svar Jeg får Varme i cupe etter en stund, men tar litt tid. Jeg har ca 2 mil og kjøre til jobb, og på den kjøreturen kommer den sjeldent over blått område på Temp måleren I dashbordet. Men har god Varme i apparatet hvis jeg får bilen varm. Men må nok kjøre nesten 2 timer bykjøring før det skjer. Nesten enkleste og la bmw sjekke det ? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Otis Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Skift EGR termostat, og du har den. Husker ikke om det var med eller uten automat som har denne.
Bellen Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Om du ikkje får målaren over blått merke, så er det ikkje rart det er kaldt. Skift termostat!!
Fosse12 Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Jeg har bestilt EGR termostat ! Kommer imorgen, så skal teste dette Selve "hovedtermostaten" er allerede byttet så hvis det fortsatt er problemer etter EGR termostaten er byttet, så får jeg bare levere den inn. Altfor mange timer med skruing og dilling nå på den bilen Men takker for all hjelp Krysser alt jeg har på at dette er problemet
Z1 Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 EGR termostaten er problemet . Koster 200 kr på ebay.
Fosse12 Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Da var den byttet, og resultatet var perfekt tusen hjertelig takk for hjelpen!! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
lagunilla Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Hahahahahha sånn du fjerner abs lampa di?
Thundercoil Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Høres bra ut! Jeg har samme feil, men byttet bare EGR-termostaten. Så jeg må nok bytte den andre for å få det fikset. Men jeg får varme i apparatet etter 5min. Nålen treffer riktignok første hvite strek etter blått felt.
-BMW320- Skrevet November 16, 2014 Skrevet November 16, 2014 Jeg har problem med at E46`n min ikke når driftstemperatur på motoren enkelte ganger. Noen ganger så går den opp til normal temperatur men når det blir kaldere i været så står nåla under halv? Termostaten ble skiftet for ikke lenge siden så kan det da være EGR termostaten som må skiftes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå