Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke noen spesiell erfaring med akkurat den,har selv en Navara D22 06mod jeg er fornøyd med.

Spørs vel litt hvilke bruksområder han skal bruke bilen til,jeg selv synes mange av de nye pickupene er veldig lave for min del. Men skal man ikke kjøre noe særlig offroad gjør jo ikke det noe.

Hvis man greier seg med en toseter isteden for dobbelcabiner får man temmelig mye mer plass på planet.

Anleggskjørte pickuper bør man generelt holde seg unna.

Skrevet

Slenger på en +1 på denne.

Generelt sett; for 200.000 - kjøp så ny bil som mulig.

Aller helst legge på litt mer og prøve å få ennå nyere bil.

Isuzu kan være små på det norske markedet, men selger i store mengder andre steder.

Store deler av Sør-Østasia ville stoppe opp uten dette merket.

D-Max har masser av dreiemoment, høy tilhengervekt - ting som helt riktig har blitt påpekt som viktige faktorer i en pickup. :)

Skrevet

Jeg har bestilt ny ford ranger, men disse ligger vel litt over budsjett. Jeg hadde meg en runde å prøvekjørte alle. D-max er utrolig trist å kjøre.. Det var da 2012 modellen jeg prøvde og den går for å være like kjedelig som hilux.

Jeg har ikke prøvd amerikanerne, da det ikke er noen forhandlere for dette i bergen når det kommer til nye biler.

Skrevet

Spørsmålet er vel om du skal ha "Pickup" eller ekte pickup 8)

Ok, hersketeknikk er morsomt; men to av linkene dine er lette lastebiler - eller "trucks" om du vil. :)

De er registrert som lette lastebiler ja, pga de totalt på trynet avgiftene og reglene her i Norge. En Mercedes GL på grønne skilter er registert som varebil men det er jo ikke en varebil, bare erkeidiotiske Norske regler :evil:

Skrevet
De er registrert som lette lastebiler ja, pga de totalt på trynet avgiftene og reglene her i Norge. En Mercedes GL på grønne skilter er registert som varebil men det er jo ikke en varebil, bare erkeidiotiske Norske regler :evil:

Bilavgifter er vi selvsagt enige om.

Det dumme er at hvis man gjentar ofte nok hvor tullete de egentlig slår ut, går dette opp for endel politikere også. Og da er det ikke utenkelig at vi får personbilavgifter på alt.

Vi har f.eks. mistet muligheten til å registrere 5-serie Touring på grønne skilter.

Og selv om amerikansk pickup på C1 førerkort gir visse fordeler mht. innkjøpskostnad, har man knyttet dette opp mot andre ting som gjør lette lastebiler mindre attraktive: Høyere årsavgift, dobbel takst i bomringer og på ferger, maks hastighet 80km/t på motorvei, periodisk kontroll hvert eneste år, påbud om kjetting i bilen osv....

Og hva koster egentlig et C1E-førerkort?

Egentlig dumt at am-car truck blir så dyrt, siden de egentlig er laget for å være enkle og solide biler for helt vanlige folk. :(

Skrevet

Akkurat på dette området er det bedre i Danmark. Her kan selv en F20 registreres på gule skilter (tilsvarende grønne i Norge). E87 130i var temmelig populær som varebil med halvbur... :)

Skrevet
Akkurat på dette området er det bedre i Danmark. Her kan selv en F20 registreres på gule skilter (tilsvarende grønne i Norge). E87 130i var temmelig populær som varebil med halvbur... :)

He-he, ikke noe krav om plass til "statskasse" i varerommet, altså.

Hva sier forresten danske regler om omregistrering fra varebil til personbil?

Lovlig mot å betale avgift, og gratis etter en viss tid som i Norge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...