RS-Heggem Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Er helt brukbart å montere tusenmetere. Men de som monterer slikt bruker det vel Relativt skjeldent. Og ofte er disse med halogenpærer. Har iallefall tilgode å se slike med xenon.Detj eg mente med blending var også at du risikerer selvblending med for sterke fjernlys. 35w xenon tilsvarer 55w halogen. 55w xenon tilvarer ca 70w halogen. Med 100w halogen er man langt over effekten fra en 100w halogenpære, og vil sannsynligvis føre til at man blender seg selv når man skrur de av. Litt som å kjøre med solen i øynene og så rett i en tunnel, da trenger man litt tid før øynene justerer seg selv. Resultatet blir nok lignende dette, bilder har riktignok 4-7 100w. Men forskjellen blir nok ikke så alt for stor med 2. [ Bilde ] Jeg synes ikke du skal legge deg opp i ting du åpenbart ikke har all verdens greie på. Har tilgode å se ekstralys/tusenmetere med xenon? Vel min venn, jeg kan si deg at du har ikke sett meget. Og at man bruker de relativt skjeldent? Jeg bruker de alltid med langlysene, og jeg blir ikke blendet. Du blir ikke blendet ved høy watt som du blir ved spredere, der du får lyset like fremfor bilen. Men ja, du har behov for gode nærlys sammen med xenon i fjernlys, men det er ikke kritisk. Er ikke 70 watt samme watt om det kommer fra halogen eler xenon?Jeg ville ihvertfall ha vært litt skeptisk til å montere noe særlig mer enn 55 watt, pga varmeutvikling. Som jeg har nevnt tidligere, så får jeg skrive det til deg og. Xenon fragir seg ingen varme! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Jeg ser hva du skriver, men forstår det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 En xenon-pære avgir ikke varme. Skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Og xenon i både nær- og fjernlys fører faktisk til problemer i skikkelig snøvær. Ingenting smelter av lykta så den tettes helt igjen av snø etterhvert. Null varme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bloppe Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Jeg har xenon i nær- og fjernlys, og lykteglassene blir varme.. har enda ikke hatt problemer med at snø blir liggende. Er det selve lyset som lager varmen da? Siden xenon tydeligvis ikke lager varme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Jeg stusser også over at xenon ikke avgir varme, da mine lykte glass faktisk blir litt varm. Riktignok ikke så var som en ekvivalent halogen pære, men dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Skal ikke diskutere hvorfor/ikke.. On topic: Strøm henter du fra samme plussbolten som kabelen kommer fra opp mot ladepunkt og til dynamo. Denne bolten finner du under venstre vange, mot torpedoveggen, i nærheten av der rattakselen kommer ut Få bilen opp på bukk, så ser du den fort Er no rødt plastdeksel/hylse rundt den, og en 14mm mutter om jeg ikke husker helt feil. Pøs på med rustløser før du setter igang å skru, og husk å ta av minuspolen på batteriet! Det er LETT å kortslutte her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Skal ikke diskutere hvorfor/ikke..On topic: Strøm henter du fra samme plussbolten som kabelen kommer fra opp mot ladepunkt og til dynamo. Denne bolten finner du under venstre vange, mot torpedoveggen, i nærheten av der rattakselen kommer ut Få bilen opp på bukk, så ser du den fort Er no rødt plastdeksel/hylse rundt den, og en 14mm mutter om jeg ikke husker helt feil. Pøs på med rustløser før du setter igang å skru, og husk å ta av minuspolen på batteriet! Det er LETT å kortslutte her! Er du SKUTT? Må ikke oppfordre til bruk av slike ekstremlys! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Hahaha! Wtf?? Oppfordre til bruk av ekstremlys....? Faen meg noe av det vittigeste jeg har lest i hele dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Reflektoren tåler det nok. Om det blir varmere enn 55w Halogen, så er ikke det noe problem om de kun brukes når du kjører. Da vil jo luftstrømmen kjøle ned. Men en annen ting er at xenon har en helt annen UV stråling, som ødelegger reflektor over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2012 Nærlysa mine blender ikke noe i det heletatt. Har justert lysa riktig.. Men, jeg er jo ikke interessert i å ha kabel fra midt oppå motoren å bort til lykta.. Hvis ikke det er andre steder jeg kan ta strøm ifra, kobler jeg meg heller på ved batteriet ved sikringsholderen der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2012 Er helt brukbart å montere tusenmetere. Men de som monterer slikt bruker det vel Relativt skjeldent. Og ofte er disse med halogenpærer. Har iallefall tilgode å se slike med xenon.Detj eg mente med blending var også at du risikerer selvblending med for sterke fjernlys. 35w xenon tilsvarer 55w halogen. 55w xenon tilvarer ca 70w halogen. Med 100w halogen er man langt over effekten fra en 100w halogenpære, og vil sannsynligvis føre til at man blender seg selv når man skrur de av. Litt som å kjøre med solen i øynene og så rett i en tunnel, da trenger man litt tid før øynene justerer seg selv. Resultatet blir nok lignende dette, bilder har riktignok 4-7 100w. Men forskjellen blir nok ikke så alt for stor med 2. [ Bilde ] Jeg synes ikke du skal legge deg opp i ting du åpenbart ikke har all verdens greie på. Har tilgode å se ekstralys/tusenmetere med xenon? Vel min venn, jeg kan si deg at du har ikke sett meget. Og at man bruker de relativt skjeldent? Jeg bruker de alltid med langlysene, og jeg blir ikke blendet. Du blir ikke blendet ved høy watt som du blir ved spredere, der du får lyset like fremfor bilen. Men ja, du har behov for gode nærlys sammen med xenon i fjernlys, men det er ikke kritisk. Er ikke 70 watt samme watt om det kommer fra halogen eler xenon?Jeg ville ihvertfall ha vært litt skeptisk til å montere noe særlig mer enn 55 watt, pga varmeutvikling. Som jeg har nevnt tidligere, så får jeg skrive det til deg og. Xenon fragir seg ingen varme! At xenon ikke fragir seg varme, det er jo bare tull! Blir ikk elike varme som vanlig halogen, men blir varme di også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Desember 24, 2012 Share Skrevet Desember 24, 2012 Kjørte ute idag med snø på lampa, og kan bekrefte at xenon lysa gir fra seg varme, men ikke no' ekstremt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Desember 24, 2012 Share Skrevet Desember 24, 2012 Herregud, vis noen ikke er helt sikre på fakta, kanke dere bare holde kjeft??? Makan til dritt prat. Enten skriv fakta, eller la være å skrive! Drit i å sleng dritt til værandre! Virker som dette er et fjortiss forum der 2 jenter krangler om en søt gutt. Patetisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Desember 24, 2012 Share Skrevet Desember 24, 2012 Lol Her er det bare diskusjon. Ingen krangler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå