m520 Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Etter som jeg bor, å kjører mest i dype skoger vurderer jeg å handle inn 75 eller 100W xenonkitt til fulltlysa.. Hvor skal jeg ta strøm ifra? Må kobles opp med egent relee osv;) E39.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Batteriet. Er batteriet bak, har du kontakter i motorrommet som kan brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 går dette bra mtp. reflektorer osv da? det må jo lyse noe vanvittig. jeg hadde 50w xeon og de var sjukt. folk blinket på meg laaaangt unna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Har batteri baki ja;) Aner ikke om DEPO lyktene tåler det jeg. jeg hadde 55watt før, å det var skikkelig bra, så vil jo overgå det denna gangen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipbapbarra Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Depo er vel glass på? Jeg har 75w i fjernlys på min e36 med depo lykter å det har gått veldig bra . Tror ikke du skal pushe på noe mer enn 75w. Da risikoen nå som det er kaldt er at glasset kan sprekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Er du helt idiot eller? Hvis bilen er registrert for kjøring på vei så holder du slike lys langt unna! Kjører selv med 35w xenon som er stilt lavt, har aldri blitt blinket på. Og har 55w xenon i fjernlys, disse bruker jeg bare ved kjøring over hardangervidden o.l. Og er kjempebevisst på å blende ned lenge før jeg lyser mot biler. Har testet det selv med en venn som kjører min bil med fjernlys på, og det er et rent helvete, man ser rett og slett ikke en drit, og her snakker vi om 55w... Ikke bare ber du om bråk fra både privatpersoner og politiet. Men du risikerer også å skape Ulykker. Jeg kan forsåvidt forstå deg hvis du bare tenker å bruke det i fjernlys, men vær bevisst på at du ikke må bruke det i nærheten av andre biler. Har selv lagt bak en venn og testet fjernlys, vedkommende ble totalblendet gjennom alle 3 speil og jeg var 2-300 meter bak. Så test det ut skikkelig før du bruker noe sånt i trafikken. Har selv fremdeles tilgode at noen blinker på meg, og har blitt stoppet flere ganger av politiet uten at de har kommetert det, samt eu kontroller osv der de sjekket lysene. Men ja... Vær nøye og gjør det skikkelig hvis du skal over 35w xenon. Kan forsåvidt poste et bilde av hvordan det ser ut foran bilen med fjernlysene på. Tror faktisk at hvis jeg hadde gått for sterkere lys så hadde jeg bare blendet meg selv det blir sinnsykt lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Var forresten ikke meningen å kalle deg en idiot. Men å kjøre med slike lys på vanlig vei i trafikk er livsfarlig for de du møter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Jeg hadde 55w 6000k i nærlys, langlys og 1000-metringene på subaruen jeg hadde, funka FJELL det! var som å kjøre i dagslys! Finn en grov +kabel og dra ei lednign til releet. Du har jo en +-pol som står midt i innsuget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 orjanbmw: Er da mye værre at du har 35w i nærlysene enn å ha 55 i langlysene. ettermontert xeon i nærlys er helt forjævlig. og man blir som regel blendet for sent til at man rekker å blinke på vedkommende, så de trur ingen blir blendet... men når det er sagt, har man xeon fjærnlys, så MÅ man kunne å bruke langlysa. dvs huske å slå de av i god tid og ikke slå de på for tidlig. her er det mange som slurver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Ok, syns dere overdriver noe jævlig nå. Karen bor i skogen, la han nå bestemme selv. Enig at det blender mottrafikkanter men er jo bare å skru den på 1 eller 2. Eller justerer på selve lampa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Mye uvitenhet her ser jeg. Vedkommende skriver da han skal ha de i langlysa. Og å kalle en for idiot? Noe så tafatt og korttenkt. Og om det går bra mtp reflektorer? En xenon-pære avgir da ikke varme. Jeg sier bare, kjør på med 100w i lyktene dine. Det er på blend det er jævlig med feil innstilte ettermonterte xenon. Men når det er sagt, så skal du se ved siden av den møtende bilen, og ikke rett inn i lysene på den. Og ja, jeg kjører, og har kjørt såppas mye at jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Jeg mente at det var idioti å legge inn 100w i nærlys. Skal nok gå greit i fjern så lenge man er obs på å ikke bruke de nær andre trafikanter Som sagt: har senket mine lykter veldig lavt på nærlys og bruker linselys. Og har testet de veldig mange ganger. Har aldri fått tilbakemelding om at de blender, og både politi og eu kontroll har sett på de uten at de har kommentert det. Ville nok fått bedre lys ved å heve lyset litt. Men tror det ville skapt blending. Men senket lys med xenon er alikavel dobbelt så bra som hevet halogen, iallefall for meg Kan virkelig anbefale xenon, det eneste jeg ville ha frem er: ikke bli en av dem som blender som faen når man møter deg. Du får kanskje litt bedre lys, men du får også en MYE høyere sjangs fpr frontulykker og bøter ved kontroll. Ps: xenon er ikke like bra som halogen i tåke spesiellt sterke lys ender opp med å blende deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Klart man blir blendet av fullys! Det er jo fullys for svingende, og man bruker da ikke de på andre, gjør man vel? Du mener det ikke er brukbart å montere ekstra tusenmetere også du da? Maakan, trodde folk lærte korrekt lysbruk når man fikk lappen jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Er helt brukbart å montere tusenmetere. Men de som monterer slikt bruker det vel Relativt skjeldent. Og ofte er disse med halogenpærer. Har iallefall tilgode å se slike med xenon. Detj eg mente med blending var også at du risikerer selvblending med for sterke fjernlys. 35w xenon tilsvarer 55w halogen. 55w xenon tilvarer ca 70w halogen. Med 100w halogen er man langt over effekten fra en 100w halogenpære, og vil sannsynligvis føre til at man blender seg selv når man skrur de av. Litt som å kjøre med solen i øynene og så rett i en tunnel, da trenger man litt tid før øynene justerer seg selv. Resultatet blir nok lignende dette, bilder har riktignok 4-7 100w. Men forskjellen blir nok ikke så alt for stor med 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Er ikke 70 watt samme watt om det kommer fra halogen eler xenon? Jeg ville ihvertfall ha vært litt skeptisk til å montere noe særlig mer enn 55 watt, pga varmeutvikling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå