Gå til innhold

Lös swirl flap!

SST
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg personlig fått bekreftet at dette med löse swirl flaps virkelig forekommer! Hadde bilen inne på verksted for bytte av glödeplugger, da telefonen ringte....."vi ser at det er et löst spjeld i innsuget på bilen din....". Gröss!!

Hvor mye lenger denne hadde holdt seg på plass vet jeg ikke, men sannsynligheten for at den hadde lösnet helt innen rimelig kort tid tror jeg er overhengende.

Det som slår meg, er at BMW ikke har noen direkte lösning på dette, annet enn komplett nytt innsug.

Det var da jeg tok opp telefonen og ringte TRF, og tror dere ikke han hadde ett sett "blanks"?? Joda! Serviceinnstilt som han er, så er disse allerede i posten "ekspress over natt". Så om Posten nå gjör jobben sin, så skal disse väre på döra mellom 08 og 09 i morgen tidlig.

En stor takk til TRF og til min kjäre motor som bestemte seg for å holde denne på plass i 192.000 km. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du mener bmw burde kommet med den løsningen og gitt deg bare blanks?

Er masse drit som samles der, så vil tro at om man renser det i ny og ne så vil det ikke løsne like fort. sånn om man vil beholde disse flappene.

Når en slik "flap" lösner helt og suges inn i motoren er dette ensbetydende med motorhavari. Dette er en konstruksjonsfeil fra BMW sin side, og da mener jeg de burde hatt en annen lösning enn å måtte bytte hele innsuget til x-antall tusen.

Er jo en grunn for at disse blanksene har kommet på ettermarkedet.

Å rense innsuget i ny og ne er ingen jobb hvermannsen tar på direkten, og jeg skulle likt å sett prislappen fra Bilia etter en slik jobb.

Nei, da er det bedre å kvitte seg med dritten en gang for alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får å hindre dett enda litt, så ta av toppen, rens,vask og bytt ventiltetninger!

Da holder det ihvertfall lenger!

Det sammler seg enormt mye dritt i toppen også.

Vi gjør dette "ofte" på jobb :P

Hva tar dere for en slik jobb? Hvorfor ikke bare fjerne swirl flaps og erstatte de med "blanks" som koster en tusenlapp, og problemet er løst for alltid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse flapsene er et "must" å ta vekk. De løsner å motor kan bare kastes etterpå blokk topp stempel ryker til helvette. jeg monterer alltid egr blokkeringshus i samme operasjon. Veldig bra for motor.turbo å effekt messig. BMW sine diesel motorer er gode men dette er alfa omega å få bort.

Hei, hvor sitter egr ventilen. Har e61 520d 08 mod, har j også swirl flaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte vell og si at på 05 gennerelt har de gått vekk i fra de 22mm swirl flapsene som løsner å detter inn i motor. Men jeg har også sett disse nye "forsterkede" ryke. dette da pga total nedkokset innsug. Egr ventil på disse kan byttes ut med ny blokkeringshus men feilkode på emisson kommer opp. De typene som har et spjeld forran egr ventil kan ikke blokkeres. Disse er da veldig viktig å demontere å rengjøre minst en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...