oleo Skrevet Januar 8, 2013 Share Skrevet Januar 8, 2013 Når man kjører disse bilene så krenger disse som en båt. Så lenge man ikke har aktiv understell på x5 da er det litt likere. Jeg har kjørt begge bilene. Nei jeg er ikke fornøyd. Bedre med Honda crv ny typen da. Den får du ikke så stor fart i svingene at den krenger som en båt. X5 er en gammel bil. Å den kan ikke sammenlignes med dagens topp suv. Den er lik e39 bare på stylter. Hvis du kjøper SUV for å bedrive sportskjøring på krengete veier så har du bommet stygt... Med en normal kjøring krenger ikke X5´n min (uten sportsunderstell) merkbart i det hele tatt. Du må jo nesten kjøpe ut i fra behov og interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 8, 2013 Share Skrevet Januar 8, 2013 Heile vitsen med kjøre glede at man kan kjør aktiv kjøring uten å utfordre skjebne. Noen har meir behov for kjøre glede en andre. Men x5 er nok bedre kjøre comfort en Kia Sportage. Uansett Kia er mye nyere bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstava Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Et spørsmål. Når det gjelder 4.4l og 4.6 literen, rundt 2002 mod, har disse også girkasseproblemer? Det sitter vel ikke samme girkasse i disse som den vanlige 3.0l? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Så du meine det ikkje e kjøreglede i desse bilene ? Da vil eg ha en forklaring på det ? Har kjørt begge bilene ganske mye så. KIA er plastskrammel uten like! Den garantien til KIA er en forbanna vits, og kvaliteten på lakken like dårlig som imaget Ene KIA taxi'en her ble byttet ut etter 1 år, pga dårlig kvalitet. Å nevne KIA i samme setning som BMW vitner om idioti. TommyL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Et spørsmål. Når det gjelder 4.4l og 4.6 literen, rundt 2002 mod, har disse også girkasseproblemer? Det sitter vel ikke samme girkasse i disse som den vanlige 3.0l? V8 motoren har annen type gearkasse, ZF som er mye bedre en GM gearkasse. Men selv klart har det vært noe små feil men ikke så mye som GM kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Så du meine det ikkje e kjøreglede i desse bilene ? Da vil eg ha en forklaring på det ? Har kjørt begge bilene ganske mye så. KIA er plastskrammel uten like! Den garantien til KIA er en forbanna vits, og kvaliteten på lakken like dårlig som imaget Ene KIA taxi'en her ble byttet ut etter 1 år, pga dårlig kvalitet. Å nevne KIA i samme setning som BMW vitner om idioti. Trur faktisk ikkje du vett ka du snakker om! Ka som er gale med garantien? som e så mye bedre på bmw garanti? Ene Bmw taxien her blei byttet ut for girkassen røyk 3 ganger i løpe av 1,5 år... Latterligt sagt av deg! Får det første har Kia vokst opp og blitt ett kvalitets merke dei siste årene og flere å flere spør etter kia. For 6 år siden solgte vi 2 kia i året, i fjor solgte vi 200 stk Kvaliteten er nok på høyde med mangen andre merker og vi har nå veldig lite klager/misfornøyde kunder som har kjøpt kia. Alle kan nok komme med ett eksempel på dei fleste typer biler som en har vert uheldig med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Jeg må si at de nyeste KIA modellene faktisk er veldig tøffe og fine, tanta til dama har en spell ny Sorento med 7 seter. Tøff bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Du kan nok ver uheldig med 4,4 kassene, men du kan nesten ikkje tenke at du kan ver uheldig når du skal kjøpe ein bil til 3-400.000kr som er 7-8 år gammel. Du kan få store utgifter med en sånn bil men du kan og ver heldig! Så syns eg og at Kia sportage og bmw x5 kan ikkje sammenlignes med tanke på at x5 en er nesten 1 million kr dyrere som ny med grei motor/utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Jeg må si at de nyeste KIA modellene faktisk er veldig tøffe og fine, tanta til dama har en spell ny Sorento med 7 seter. Tøff bil Den aller nyeste Sorentoen som nettopp kom ut med facelift? Eg leverte faktisk en sorento idag. Den nye sorentoen er ganske fine:) Men syns det blir litt drøyt å sammenligne det med en x5 som er 700-800.000kr dyrere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Den aller nyeste Sorentoen som nettopp kom ut med facelift? Eg leverte faktisk en sorento idag. Den nye sorentoen er ganske fine:) Men syns det blir litt drøyt å sammenligne det med en x5 som er 700-800.000kr dyrere Ja jeg mener de fikk den rett før jul, flott bil men som du sier så må den overhode ikke sammenliknes med X5. Ikke en gang XC90 eller Grand Cherokee må sammenliknes med denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Nei det er heilt sant, men det eg ville frem til er at CrZyWiz kommer med ein idiotisk kommentar. Får det første har faktisk Kia utviklet seg til å bli ett kvalitets merke dette viser igjen på salg i norge dei siste årene. Eg venter spent på å høre hvorfor garantien til bmw er så mye bedre en kia sin. Vi kan vel nevne veldig mangen ganger at noen har vert uheldig me bmw en sin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Så du meine det ikkje e kjøreglede i desse bilene ? Da vil eg ha en forklaring på det ? Har kjørt begge bilene ganske mye så. KIA er plastskrammel uten like! Den garantien til KIA er en forbanna vits, og kvaliteten på lakken like dårlig som imaget Ene KIA taxi'en her ble byttet ut etter 1 år, pga dårlig kvalitet. Å nevne KIA i samme setning som BMW vitner om idioti. Trur faktisk ikkje du vett ka du snakker om! Ka som er gale med garantien? som e så mye bedre på bmw garanti? Ene Bmw taxien her blei byttet ut for girkassen røyk 3 ganger i løpe av 1,5 år... Latterligt sagt av deg! Får det første har Kia vokst opp og blitt ett kvalitets merke dei siste årene og flere å flere spør etter kia. For 6 år siden solgte vi 2 kia i året, i fjor solgte vi 200 stk Kvaliteten er nok på høyde med mangen andre merker og vi har nå veldig lite klager/misfornøyde kunder som har kjøpt kia. Alle kan nok komme med ett eksempel på dei fleste typer biler som en har vert uheldig med. Vet meget godt hva det er snakk om her. At du i det hele tatt hevder at en KIA gir kjøreglede, og samtidig nevner den i samme setning som BMW er som sagt direkte komisk! Og viser hvor inhabil du her pga jobb. De klager ikke spesielt mye, nettopp pga de har ikke høye forventningene. Den er billig, og trenger ikke være spesielt bra for å oppfylle forventningene. Garantien er en vits. Lakken er så billig\dårlig på Ceed, at det hvite var på tur igjennom lakken, før bilen var året. BMW dekker også småting, både i garantitid og reklamasjonstid. Mens KIA skyldte på "forventet slitasje" på en bil som ikke var gått 100 000km engang på under 1 år. Men man får det man betaler for, en billig drittbil med lang garanti. Og det er det som frister folk som egentlig ikke bryr seg om hva de kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Å vurdere mellom en premium bil som BMW er og en .. Kia, som er i andre enden av skalaen, er bare galskap! Det er vanskelig å sammenlikne to vidt forskjellige merker og filosofier. E53 er en gammel model, den kom i 2000, mao en 13 år gammel bil. Kia er en plastdings, laget for å selge til de som ikke har eller forstår seg på bil, men som vil komme ifra A-B, og som tilsynelatende har en ok garanti, trygghet er alfa og omega mtp dette bilkjøpet. En LCI E53 er alt annet enn det. Her får du en stor tung bil, med presumtivt dyre deler og et dertil bilholdt. Jeg fatter det bare ikke, sammenlikne en premium produsent, og kanskje flagskipet blant denne med en Koreaner...?!? Sistnevnte konkurerer og slår Japanske brands, og det er det den er laget til og for. Jeg vil foreslå for trådstarter og revurdere hele sin bilfremtid og tilhørighet, og se hva som er viktig for ham og hans bruk. Tydeligvis med et såvidt stort sprik i valgene, er det noe som er totalt ute av fokus! God bedring, og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Å vurdere mellom en premium bil som BMW er og en .. Kia, som er i andre enden av skalaen, er bare galskap!Det er vanskelig å sammenlikne to vidt forskjellige merker og filosofier. E53 er en gammel model, den kom i 2000, mao en 13 år gammel bil. Kia er en plastdings, laget for å selge til de som ikke har eller forstår seg på bil, men som vil komme ifra A-B, og som tilsynelatende har en ok garanti, trygghet er alfa og omega mtp dette bilkjøpet. En LCI E53 er alt annet enn det. Her får du en stor tung bil, med presumtivt dyre deler og et dertil bilholdt. Jeg fatter det bare ikke, sammenlikne en premium produsent, og kanskje flagskipet blant denne med en Koreaner...?!? Sistnevnte konkurerer og slår Japanske brands, og det er det den er laget til og for. Jeg vil foreslå for trådstarter og revurdere hele sin bilfremtid og tilhørighet, og se hva som er viktig for ham og hans bruk. Tydeligvis med et såvidt stort sprik i valgene, er det noe som er totalt ute av fokus! God bedring, og lykke til! Laget for å selge til de som ikke har eller forstår seg på bil? Er ikkje alle som har råd til å kjøpe en X5 til 1,5 mill som er en dyr bil å holde, i tillegg vil du tape like mye som en ny Kia sportage koster på 2-3 år. Dei aller fleste klarer seg fint med en Kia Sportage til 450.000kr for topp utgaven. Er ikkje alle som er like domme i håve og har råd til å tape så sykt mye penger på bil. For trådstarter er det vel snakk om en ny bil og en som er 7-8 år gammel som koster ca det samme og han tenker nok på om han skal ver fornuftig eller ikkje. Er du fornuftig kjøper du ikkje ein gammel X5 som har rullet langt over 100.000km der servicene og slitedeler har en 3 dobbel pris i forhold til Kia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Laget for å selge til de som ikke har eller forstår seg på bil? Er ikkje alle som har råd til å kjøpe en X5 til 1,5 mill som er en dyr bil å holde, i tillegg vil du tape like mye som en ny Kia sportage koster på 2-3 år. Dei aller fleste klarer seg fint med en Kia Sportage til 450.000kr for topp utgaven. Er ikkje alle som er like domme i håve og har råd til å tape så sykt mye penger på bil. For trådstarter er det vel snakk om en ny bil og en som er 7-8 år gammel som koster ca det samme og han tenker nok på om han skal ver fornuftig eller ikkje. Er du fornuftig kjøper du ikkje ein gammel X5 som har rullet langt over 100.000km der servicene og slitedeler har en 3 dobbel pris i forhold til Kia Hvem snakker jeg med her tro, mannen som selger Kia, eller han som eier en M5? La oss tenke litt her - du kritiserer altså en X5 kjøper for å være "domme i håve", men en kjøper av en ny M5 er et geni da eller? Idioten som kjøpte disse nye, hadde sannsynligvis cash nok til å ta det tapet, og han eller henne gjorde det slik at du etterhvert kunne kjøpe denne svært ufornuftige bilen du selv har. Hadde det ikke vært idioter/bemidledde kjøpere til M5/X5 hadde ikke trådstarter hatt valget, eller du kjørt rundt i en M5 heller. For innse det, verditapet på en M5 er nok større enn på en X5, så også er deler og vedlikehold. Kia er naturlig nok billigre enn begge, men hvem bryr seg om slikt? Mitt poeng var, vurderer du X5, bør du ikke vurdere en J"&%" Kia, da vurderer du ML, eller en Land Rover istedet! Eller var det slik at du selv vurderte mellom en M5 og tja Kia Sorrento kanskje? Og så ber du trådstarter ta til fornuft.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå