Gå til innhold

Burde jeg kjøpe x5 e53?

Sungam
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest tittelen til denne tråden skjønte jeg at dette ville blir et par heftige diskusjoner :P

På en side har vi partiske folk som jobber i KIA, og på den andre de som sverger til BMW. Ikke alltid disse kan gi de mest objektive rådene ang valg av bilmerke.. :)

Jeg hadde ikke anbefalt noen jeg kjenner å gå for den gamle X5en. Den var kul når den kom, men jeg mener at den ikke har det man kaller et tidløst design. De er kjent for å en del dyre feil, og i tillegg er delene dyrere. Må påpeke at en X5 er en premium SUV, så å sammenligne feilstatistikk og delepriser direkte med en Toyota Corolla / Kia "et eller annet" blir ikke rettferdig!

En nyere bil med garanti er en enorm fordel med tanke på trygghet, men det er så mange andre mellomklasse(?) SUVer jeg hadde vurdert fremfor en KIA Sportage. Som f.eks Subaru Forester, Mazda Cx-5, Ford Kuga, Mitsubishi Outlander, Toyota Rav4.

Ikke la KIA sin 7 års garanti få for mye betydning. Den tar så mye forbehold og unngår så mye at den ikke er å anse som en fabrikkgaranti. Du trenger ikke tro på meg, les den selv!

Min personlige anbefaling er BMW X3 3.0d facelift fra 2007-2008. Denne genrasjonen X3 gjorde det svært bra på feilstatistikker. Blir samme motoren som i X5, men med bedre ytelser/forbruk og stabile bruktbilpriser. Jeg har selv kjørt facelift X3 med og uten sportsunderstell og jeg mener begge var gode komfortable biler å kjøre.

I tillegg tror jeg det er en god sjanse for at gamle X3 er en minst like moderne bil i dag som en Kia Sportage er, sett bort i fra design delen. Dette er da ren synsing fra min side, men tenker på understell, sikkerhet, 4hjuldriftssystemet, motor ect.

NB! Pre facelift X3 derimot fra 2004 til 2006 ville jeg ikke anbefalt. Mindre komfortabel, mer støy, en del plastikk finnish i interiør og stygge plastikk fangere.

Endelig en med vetigt svar :) Outlander har vi og så det kan eg godt anbefale, men siden trådstarter spørte etter Kia Sportage og X5 så svarte eg på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier jo det samme som resten her, så vettige svar har du fått hele tiden.

Det er ikke sammenlignbart engang.

Eg har jo sagt det heile tiden sjøl at du ikkje kan sammenligne dei bilene.

Men eg har svart på spørsmålet til trådstarter her!

Gidder ikkje å høre på så mangen utaler seg om ting dei ikkje har peiling på inkludert deg som ikkje har peiling på hva du snakker om å kommer med så usaklige kommentarer at det blir idiotisk.

Jævla bmw som ruster i biter og girkasser som må byttes ut 3 gonger i løpe av 150.000km , 80% av bmw lykter som det er dug i, Turbo havaria osv

Er bare idioti å komme med så usaklige ting. Hadde nettopp en kunde her som hadde lagt ut 60.000kr på en x3 2007 mod. Kan komme med tusenvis av eksempler sånn så dere gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Snodig at en som er medlem av et BMW forum kjemper for livet om en KIA....?

Noe så grått og kjedelig bilmerke :P

Kjemper eg for livet? Seier bare at mye av det folk seier er tull.

Å komme med : kjenner til en bil som sleit med ett problem? Det er det samme som å skyte seg sjøl i foten. Eg kan komme med så mangen eksempler på feil med bmw`er.

Alle kan komme med feil på hver eneste merke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme med : kjenner til en bil som sleit med ett problem? Det er det samme som å skyte seg sjøl i foten. Eg kan komme med så mangen eksempler på feil med bmw`er.

Alle har vært borti mandagsbiler, uansett Brand!

Jeg tror at du bør selge M5'en din og kjøpe en kia Rio, og melde deg inn i et kia forum.

Dette er et tross alt et BMW forum, en premium bil for de kjøreglade!

Kua er ikke en naturlig konkurrent, på langt nær!

De er laget for senile/eldre og for de som ikke primært er særlig lidenskaplig opptatt av bil men som er ute etter et transportmiddel!

Så vær snill og kutt den propagandaen om den dritten du representerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vært borti mandagsbiler, uansett Brand!

Jeg tror at du bør selge M5'en din og kjøpe en kia Rio, og melde deg inn i et kia forum.

Dette er et tross alt et BMW forum, en premium bil for de kjøreglade!

Kua er ikke en naturlig konkurrent, på langt nær!

De er laget for senile/eldre og for de som ikke primært er særlig lidenskaplig opptatt av bil men som er ute etter et transportmiddel!

Så vær snill og kutt den propagandaen om den dritten du representerer!

Er låv og diskutere når trådstarter spør om Kia eller Bmw.

Viss du ikkje tåler det må du heller melde deg ut av forumet sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia og kjøreglede hører jo overhode ikke sammen. Slik jeg ser det er det valget mellom å kjøre så billig som mulig fra A-->B eller faktisk kjøre med et smil om munnen fra A-->B. Det siste er umulig med en Kia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...