Gå til innhold

Pårygget av en biloppretter. Hva gjør jeg?

Mantis
 Share

Hva ville du gjort?  

58 stemmer

1. 1. Hva ville du gjort?

• La biloppretteren ordne dette på egenhånd.
      17
    • La forsikringen ta seg av dette.
      23
    • Sålenge det blir gjort skikkelig, så spiller det ingen rolle.
      18

Anbefalte innlegg

Ja så skjedde det - jeg ble pårygget. Karen som satt i bilen som rygget på meg viste seg å være biloppretter ironisk nok. Jeg vet han er biloppretter ettersom jeg jobber i bilbransjen selv.

paakjorseljula.jpg

Spørsmålet er nå er; hva gjør jeg?

Alternativ 1:

Han sa at dette kan han fikse raskt selv. Jeg vet han jobber for et seriøst firma med gode referanser og han har selv lang erfaring i bransjen.

Fordeler:

- Dette vil skje fortere enn ved tradisjonell forsikringsoppgjør.

- Jeg kan i samme slengen be om en meget god pris for en liten rustflekk jeg har på bakparten av bilen. Eventuelt la det inngå som en del av avtalen.

Ulemper:

- Jeg har ingen garanti for at arbeidet vil bli gjort grundig og heller ikke for eventuelle senskader som rust osv.

- Dette vil nok bli gjort så rimelig som det lar seg gjøre. Når man lakker oppigjen en bakdør, så burde man ta fordøren også for å unngå fargeforskjell - slike ting er jeg redd ikke vil bli gjort pga tid- og pengebesparelse.

- Jeg må kunne stole på at arbeidet blir utført med ordentlig grunnarbeid.

Alternativ 2:

Fylle ut en vanlig skademelding og la en nøytral takstmann se på skaden. Her kan jeg stå fritt til å velge det karroseriverksted jeg ønsker å benytte meg av.

Fordeler:

- Det vil være nøytrale folk som jobber på bilen min.

- Her har jeg garanti for at arbeidet blir utført skikkelig og jeg kan dra inn igjen når som helst for å rette opp eventuelle feil eller rustskader som skulle komme på skadestedet ved senere tid.

Ulemper:

- Det vil ta vesentlig lenger tid. Aller helst ser jeg at Brages karosseri tar skaden, men her er det nok laaang ventetid.

- Jeg må inngå konflikt med denne biloppretteren da dette selvsagt ikke står i hans økonomiske interesse. Ønsker ingen konflikt da denne karen i tillegg er kunde på jobben min. På den andre siden har jeg alt på mitt tørre og kan kreve et forsikringsoppgjør om jeg vil sånn sett.

Dahhh! Dette tar nattesøvnen min i fra meg #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For meg er det flere ting jeg hadde vurdert det ut fra.

Virker fyren som en "grei og skapelig" fyr som er lei seg og vil ordne opp for seg?

Hvordan skjedde hendelsen? Med andre ord, var det ren idioti fra hans side eller et uhell som fort skjer de fleste?

Jeg hadde ikke hatt problem med å la han fikse det om intrykket er at han ønsker å ordne opp for seg og i bunn og grunn har vært uheldig og virker seriøs..

Han trenger jo slett ikke gjøre en dårligere jobb fordi om det er privat, og som du sier så får du sikkert fikset alt du måtte ha av skavanker ellers i karosseriet i tillegg.

Dersom inntrykket at det er en bajas som alltid havner i trøbbel osv hadde jeg gitt faen og gått via forsikringsselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en seriøs og ålreit fyr ja.

Bilen som rygget i meg er en splitter ny bil og jeg tror han følte det like mye som meg for å si det sånn.

Bilen min er svart og det var mørkt ute da dette skjedde. I tillegg sto bilen min med langsiden mot bakparten på bilen hans, så sikkert vanskelig å legge merke til meg med det første. Uansett har han juridisk skylden for påkjørselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være vanskelig. Som Roger sier, dersom fyren virker ordentlig, la han fikse det. Det er ikke akkurat som at noe annet enn skaden blir reparert når det går gjennom forsikring. Eneste forskjellen er at du da har flere grådige aktører som vil tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål, men hva skal jeg med skademeldingen i ettertid? Dersom jeg får taksert skaden må jo dette belastes den skyldiges forsikring, og da er jo hele poenget med at han skal ta det selv borte?

Greia er jo å ikke koble inn noe forsikringsselskap, slik at han ikke taper bonus og må ut med egenandel.

For meg spiller det jo ett fett sålenge det blir gjort et grundig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt her er jo skal jeg være snill eller ikke. Visst han har jobber med dette i flere år og det er eldre seriøs kar så hadde jeg nokk latt han gjøre det , med forbehold om at han tar de skavankene du ellers måtte ha på karroseriet så da hadde jeg studert bilen nøye og levert den til han med de karene han lagde og de du finner utenom vinn , vinn for begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg aldri gått med på noen "deal".. Få forsikringen hans til å betale og få noen andre til å gjøre jobben.

Helt enig. Er ikke vits å være grei når det kommer til dette. Greit han er oppretter, men du står jævlig dårlig til hvis han trekker seg eller gjør en dårlig jobb, uten skademelding.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...