Gå til innhold

Min første BMW, F31 320i Touring

ilunde
 Share

Anbefalte innlegg

Andre med F3x som har merket at pakningene på dørene (spesielt framme) knirker?

Irriterer meg nesten grønn :x

Nærmer seg 7000 km på telleren her nå og gliset kommer frem hver gang jeg setter meg i bilen (utenom knirkepakningene da). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du prøvd å smøre dem med silikon/fett eller noe lignende som sitter lenge i? Mulig det kan hjelpe.

Men det burde vel egentlig ikke forekomme, så fortsetter det er vel ikke veien lang til Bavaria ;) er jo ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E9X skal du ikke smøre silikon på iallfall. Da risikerer du at det knirker. Står i instruksjonsboka.

BMW har vel ett eget middel du kan smøre på ved behov. Husker ikke i farten hva det heter, men de har nok hørt om knirkende lister før. :)

Fin bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøv å vask med avfetting eller silkonfjerner, så tenker jeg det blir stillt :) Er vel som oftest den øverste lista med stoffpakning som lager mest lyd. Har ikke studert F31 så nøye, men regner med det er samme design enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min E91 i to vintre nå, uten å smøre pakningene. Ikke vært plaget med at de fryser fast. Tørker av lister og pakninger når jeg har vasket bilen på vinteren.

Har hatt en X3 med knirkende dører og vet hvor irriterende den lyden er.. Men den ble bra etter skikkelig rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre med F3x som har merket at pakningene på dørene (spesielt framme) knirker?

Irriterer meg nesten grønn :x

Nærmer seg 7000 km på telleren her nå og gliset kommer frem hver gang jeg setter meg i bilen (utenom knirkepakningene da). :D

Bilen min nærmer seg 6500 km, og har enda ikke merket til noe knirk, men har blitt plaget med at bak viskeren ikke alltid vil gå, men tror problemet har vært at når glass ruta bak har blitt åpnet. Dersom problemet oppstår holder det med å åpne og lukke igjen glass luka igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Knirkelydene i pakningene forsvant av seg selv. Rakk aldri å prøve på å utbedre det selv ;)

Nå er Michelin Pilot Sport 3 bestilt og skal legge om på fredag. Veldig spent på hvordan støybildet og sporing blir i forhold til de originale Bridgestone Potenza dekkene.

Jeg har målt støyen i bilen for en stund siden og målte omlag 68-70 dB i 90 km/t.

Målte også i en VW Golf på samme strekka med samme farten. Det er selvfølgelig ikke sammenlignbart med BMW'en, men poenget er at der målte jeg nesten samme støyen (var kanskje 1-2 dB over BMW målingene). Likevel var støyen i BMW'en mer ubehagelig enn i Golfen, så det hadde vært moro med en frekvensanalyse av støyen.

Skal ta målinger etter Michelindekka er på bilen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Michelin Pilot Sport 3 på bilen. Mine litt uhøytidlige støymålinger viser 66-68 dB i 90 km/t på samme strekka som jeg målte 68-70 dB sist.

Greit å i alle fall kunne vise til en målbar forskjell når jeg har spandert på nye dekk. Støyen virker mye mindre påtrengende og, men ikke så lett å dokumentere akkurat det ;)

Ellers sporer ikke bilen i det hele tatt heller nå så vil si at den investeringen var vel verdt det..

Bridgestone dekka ligger på finn.no for de som måtte vær interessert...

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42103137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...