Gå til innhold

AHellem's E34 M50B25/kompressor

AHellem
 Share

Anbefalte innlegg

DanielStance; ja jeg har tenkt på det,, men synest det er litt dumt å sette BBS merker på uorginale felger :/ men røde BBS merker med gullskrift hadde ikke vert dumt! ;D

Ja, det er jo egentlig det.. Men sikkert ingen som hadde brydd seg om du gjorde det hehe. Hva med BMW logo da? Enten i farger, eller sånn carbon/svarthvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må vurdere litt utover vinteren :P nå i dette været så står bilen i ro,, alt for mye salt og drit ute :) hvor gikk du forbi bilen da? bor du i nærområdet eller?

Var vel der du bor jeg gikk forbi den hehe. Jeg bor relativt nærmt, ja :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

m50b20nv jeg også ja.  hvilken chip det er aner jeg ikke. står noe rart på den, husker ikke helt :P    kjører original dyser, men progresiv bensinregulator.  alt var montert når jeg kjøpte bilen.. 

fornøyd med effekten ja, bra skyv over 4500 rpm.  dro fra en chippet 08 volvo xc70 d5 iallefall : )     utrolig morsomt i svinger med coilovers også.  ligger som støpt på veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

space-ace; 2liter du ja,,, da skal jo det gå ganske mye bedre enn det også med min,,, fekzen mener med opsettet mitt skal det være ca 280hk :) hva gjør du når du skal på EU med den? bare demonterer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare demontert pressa og satt på ett bend på innsuget,  og så lmm, og lagt pluggen inntil, og luftfilter rett på lmm.  og litt kondensfjærner på tanken for å være sikker.  har ikke fått noe problemer med co :)    lar bare branketten stå igjen. 

min er benket til 210-15 på hjula om jeg husker rett.    ikke utenkelig at du får rundt 280 på motor nei :D 

regner med at din vil gå endel bedre enn min ja.  kunnet tenkt meg 2,5 eller 2,8 jeg også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dyser så hadde jeg ett likt kompressorkit på min tidligere 325 med justerbar BTR og Fekzen chip :) Jeg kjøpte S38B36 dyser på eBay (overhalte), disse passet meget bra til mitt oppsett. Kostet meg ca en tusenlapp med frakt og mva mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns lite olika storlekar på M5 dyser. Jag tror de Kenneth hade var på 340cc men finns även Lucas spridare från M5 som är på 380 cc. Och så finns det ett par mindre dyser som är på 254 cc som användes på vissa M5 motorer så gäller att vara noga med vilka man köper om man köper sådana.

Kolla även på svenska bildelsbasen.se , finns mycket dyser där och går att hitta till bra priset. Tänk på att det är högohm på din motor så tex Volvo 850 T5 315cc funkar eller SAAB turbo 350 cc. :)

Mvh
A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns lite olika storlekar på M5 dyser. Jag tror de Kenneth hade var på 340cc men finns även Lucas spridare från M5 som är på 380 cc. Och så finns det ett par mindre dyser som är på 254 cc som användes på vissa M5 motorer så gäller att vara noga med vilka man köper om man köper sådana.

Kolla även på svenska bildelsbasen.se , finns mycket dyser där och går att hitta till bra priset. Tänk på att det är högohm på din motor så tex Volvo 850 T5 315cc funkar eller SAAB turbo 350 cc. :)

Mvh

A.Fekzen

Stemmer, de var 340cc :)

Kjørte med ca 4,5BAR bensintrykk om jeg ikke husker heelt feil, da ble lambdaverdien så nært 14,7 som jeg fikk den.

Endret av Kennethe34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye 315cc bosch høy ohms dyser er på vei :) skulle hatt meg en mutter til bredbåndslambda så jeg får målt når den tid kommer! Og Fekzen; sjekk mail! har fått inn penger nå så kan bare sende over chippen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og Kennethe34;;;;; var det m50 eller m52 du hadde den på? mailet litt med ESS og de sa jo denne pressen ikke passet til min motor,, men det er vel bare tull? var veldig lite hjelpsomme,,,, Fekzen derimot har vert helt kanon på service :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og Kennethe34;;;;; var det m50 eller m52 du hadde den på? mailet litt med ESS og de sa jo denne pressen ikke passet til min motor,, men det er vel bare tull? var veldig lite hjelpsomme,,,, Fekzen derimot har vert helt kanon på service :D

M50B25 nonvanos :)

Brakett osv passet helt fint, trykkrør og innsugsrør måtte jeg delvis lage til selv, men var ikke noe problem :)

Det er en Powerdyne BD11A du har også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er ganske så sikker på at det er den jeg har også :) er bilde på forrige side om du klarer å kjenne den igjen! ja det er jo ikke akkurat lange veien å kline opp noe rør :) skal gå fort og gale det! byttet du det orginale røret mellom lmm og innsug også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...