Anterialis Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Hei, jeg har søkt litt rundt på forumet her, uten hell. Det jeg altså lurer på er hvordan man kan skille disse fra hverande? Jeg er på utkikk etter brukt E92, og M-sportspakka (slik jeg har forstått det, er dette originalt fra fabrikk, og inneholder oppdatert understell, ratt, girkule, sporststoler og skjermer rundt bilen) er et must. Jeg ser dog på finn.no at noen sier de har M-pakka, andre M-sportspakka, M-tech, M-aerodynamikk + seter osv. Hvordan kan jeg forsikre meg om at disse bilene faktisk har "M-sportspakka" som skal inneholde alt dette? Jeg er ikke interessert i en bil som kun har Sportratt.. Håper noen kan fortelle meg forskjellen på disse, samt. hvordan jeg på bilder kan skille de fra hverandre =) På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Kjært barn, mange navn. Alt det du ramser opp er i bunn og grunn det samme, men folk bruker forskjellige benevnelser. Dette er en bil med M-pakke/M-sport/M-tech etc. -fanger: ...mens dette er en bil uten: I tillegg har bilen alt det andre du ramser opp. Nå er det jo mulig å ettermontere mye av dette, så det sikreste er å sjekke opp i bilens utstyrsliste om du er usikker. ...så til tusenkronersspørsmålet. Hvis du ikke vet forskjellen på en bil med og uten M-pakke, hvorfor er dette så viktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anterialis Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2013 Hehe, jeg la vel kanskje opp til det spørsmålet Jeg vet godt forskjellen forøvrig, men var usikker på hva slags utvendig utstyr som var forskjell på de to modellene. Jeg ser klart forskjellen på fangeren foran, men er det forskjell på sidene/bak? Innvendig er det jo lett å merke forskjell, mtp. girstag, ratt, osv. Men om noen har kjøpt en E92 uten M-pakka, men valgt M-aerodynamikk og M-ratt, hadde jeg hatt litt problemer. Forskjellen her er vel at en bil med orig. M-pakke ville hatt M-understell, som jo er stivere / mer sportslig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Det er både forskjell på sideskjørt og bakfanger ja. Vanlig: M-tech: På sideskjørtene er det mindre forskjeller bare, men om du studerer de ser du det. Såvidt meg bekjent er det ikke mulig å kun velge M-fangere, mens man kan kjøpe mesteparten av det andre uten å måtte kjøpe full M-pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anterialis Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2013 Takk for svar! Jeg ser at noen biler kommer med M-Aerodynamikk. Er det dette som er skjørt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Er nok bare nok et ord for M-pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 M aerodynamikk er jo fangere/skjørt evt speil, altså utvendig. (den delen av pakken). "M sportspakke" består jo av m aero, sportseter, m understell + (avhengig av modell) osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Ja, men man kan ikke bestille en ny bil med kun dette, så derfor vil det nok være M-pakke selgeren mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Det stemmer, og visst du finner noen som har "Edition Sport" i utstyrslisten. Så er det just the same som M-pakken, dog med litt andre fargekombinasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 18, 2013 Share Skrevet Januar 18, 2013 Mange som skriver m-sport når de bare har M understell og ikke fangere, skjørt etc. Men personlig bruker jeg bare m-sport når det gjelder hele pakken (understell, ratt, fangere osv) Hadde isåfall kalt det m-sport understell. Så er det også noen som skriver m-aerodynamikk e.l. når de har ettermontert m-fangere. Hvis du er i tvil, kan du alltids ta en sjekk på utstyrslisten til den aktuelle bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Januar 19, 2013 Share Skrevet Januar 19, 2013 Veldig riktig det som blir skrevet, men pirke litt må jeg. Kjøper du bilen ny har du to alternativ. Med eller uten m-pakke(kommer til tider utgaver av m-pakke som heter limitid sport, edition osv, men det er samme fanger, med andre farger interiør osv) M-pakken inneholder fanger foran, bak og sideskjørt. Andre felger, andre innstegslister, interiørlister, ratt, taktrekk girspak(kun manuelt) før hadde man automatisk sportsunderstell, det tror jeg an velges bort nå. M-pakke http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38625147 Dette er en bil uten m-pakke, den har sportsseter og mgirkula og vanlig sportsratt. Den har ikke mrattet. Hadde den hatt det hadde det fremdeles ikke vært m-sport innvendig. Det er ingen ting som heter det. Er ikke mulig å bestille det, men man kan plukke deler fra m-pakken. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38969087 Dette er m aerodynamikk. Det kan ikke bestilles fra fabrikk. Må monteres i ettertid. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39294951 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anterialis Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2013 Takk for gode svar! Da skal jeg huske å sjekke utstyrslisten til bilen før jeg kjøper =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 19, 2013 Share Skrevet Januar 19, 2013 Anbefaler deg å ta en titt på denne instruksjonsvideoen: Du får kanskje ikke opp samme språk på BMW siden som han i videoen har, men bare se hvor han trykker, slik at du kommer deg inn til utstyrslisten. Der står det på engelsk eller evt. tysk med engelsk beskrivelse på høyre side. Det du skal gjøre: 1: Kopier skiltnummer fra bilen i annonsen. 2: Gå inn på mekonomen.no og skriv inn skiltnummeret i boksen på forsiden deres. 3: Under kjøretøydataen til mekonomen, kopierer du de 7 siste tall/bokstaver fra "understellsnummer" 4: Bruk linken under her (tillat pop-ups i nettleser for denne siden) 5: Logg inn med Brukernavn: EU111111 Passord: bmwetk1 6: Se hvor han i videoen trykker seg frem, og lim inn siste 7 tall fra understellsnummeret. Voila! Da har du utstyrslisten bilen ble solgt med Veldig greit i annonser det står svært lite, eller der du er i tvil om noe. https://www.parts.bmwgroup.com/tetis/index.jsp?DOMAIN=Internet PS. Kan være greit å bokmerke linken over her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 19, 2013 Share Skrevet Januar 19, 2013 Enklere å lime inn chassisnummeret her: http://www.rubmw.ru/vincode/eng/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anterialis Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2013 Takk for dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå