christer.lille Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Har en kompis med en 320d - 2008 E91LCI - 177hk automat som jeg akkurat har kjøpt BSR-programvare til. Han har kjørt ca 20 mil i løpet av helgen, og bilen har gått 3 ganger i nødmodus. Lyder slik i display - Engine failure, reduced power. Må da slå av motoren, ut med nøkkelen, så starte bilen igjen for at bilen skal virke normalt igjen. Noen som vet hva dette kommer av? Har lest litt diverse på google, mange mener at bilen skal kjøre seg til, og venne seg til effektøkning. Syns dette høres litt spesielt ut.. Risikerer ikke å ødelegge verken motor eller automatkasse for å få litt mer guffe. Noen som har synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Kolla felkoder så vet du varför motorlampan tänds. Kan tex vara något mindre hårdvarufel som inte visade sig förrän motorn trimmades. Det händer ibland att det blir så och då kanske man får ställa ner lite i mjukvaran. Det stämmer att man behöver köra lite innan man uppnåt max effekt, då det kan ta ett par dagar / ett par mil. Men det ska inte bli felkoder , så något verkar ju vara galt. Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Har en 320d - 2009 E91LCI - 177hk automat som jeg akkurat har kjøpt BSR-programvare til.Har kjørt ca 20 mil i løpet av helgen, og bilen har gått 3 ganger i nødmodus. Lyder slik i display - Engine failure, reduced power. Må da slå av motoren, ut med nøkkelen, så starte bilen igjen for at bilen skal virke normalt igjen. Noen som vet hva dette kommer av? Har lest litt diverse på google, mange mener at bilen skal kjøre seg til, og venne seg til effektøkning. Syns dette høres litt spesielt ut.. Risikerer ikke å ødelegge verken motor eller automatkasse for å få litt mer guffe. Noen som har synspunkter? Er det en slik boks du har koblet til? Eller sendte du fysisk ECU'en til omprog? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Prøv å legge tilbake original programmet og se om du får samme feilen da. Hvis ikke kan det tyde på at det er noe som går over limit i tuningen. Det kan være f.eks turbotrykk eller railtrykk. Du burde også forsøke å lese ut feilkode hvis du har noen form for diagnoseutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer.lille Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2013 Nei, det er ikke boks. Har vært bare jallahistorier om dem. Dette er BSR PPC, ecu flash - http://www.bsr-tuning.no/produkter/t1967/ . Har desverre ikke diagnose. Men går inn i iDrive å sjekker etter feilkoder ved restart, ingen feil, har hatt mange Audi tidligere. Der legger jo feilkodene der enda, selvom ingenting viser i display etc, er vel det samme med BMW antar jeg? Kjørte med bilen i Sport på automaten tidligere i dag, ca 90 km, da var det ikke ett feilslag. Kan virke som når bilen ligger rundt 1500 rpm, for å så akslerere at det backer ut. Stort sett da det har skjedd de andre gangene. Kassen har også lagt seg på vesentlig lavere turtall lavere kilometer (gjerne 4gir i 50kmt), da blir det mye giring for stakkars kassen siden jeg bor på Vestlandet. Takk for svar folkens, spent å høre videre tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 oh - at du tørr med automatkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer.lille Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2013 oh - at du tørr med automatkasse Har blitt lovet at det skal være ållreit selv med automatkasse, momentet er justert etter det. Så får da håpe det holder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Hvor holder du til? jeg har muligheten for diagnose Send meg en pm om du er i nrheten av oslo \ drammen omegn \ akershus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 dersom dette ikke er en veldig enkel prog feil (som fritzp er inne på), så høres dette rett og slett ut som "the beauty of edc17" Vi har måtta lære mye der selv. Men har du spurt BSR da? Og dersom du får lest ut feilkoder vil det hjelpe den som skal programmere på nytt veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer.lille Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2013 Hei igjen. Har vært i kontakt med BSR 3 ganger denne uken, 2 av dem for å lese av feilkoder. Var innom onsdag denne uken, fikk da beskjed om at det var nødmodus grunnet moment. Så de måtte ha litt tid for å finne en løsning, BSR Sverige som lager programvaren var litt vanskelig etter jeg det forstod. Ser jeg har glemt å svare deg SweetBMW, holder til i Bergen, blir så langt å reise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg