CrZyWiz Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Noen må stille de kritiske spørsmålene, når de fleste bare hopper uvitende på hylekoret. Det er grunnleggende besluttningsteori
Chicane Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Tja, har også 3 andre kolleger som bruker endel titusener i året på div. feil på sine E60`er. Dette er 4-5 år gamle biler. Alle er enige om at det er gode biler å kjøre, men det er likefullt drittbiler. Mener du at alle disse menneskene tar feil når de evaluerer sine egne biler? Begrepet drittbil er subjektivt. Du trenger ikke være enig, men det gjør ikke at de tar feil for det..
gica Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Lagde en liste med feil i denne tråden.. Kan legge til to ting til, som dukket opp idag. 2 stk pdc sensorer kaputt (PDC piper kontinuerlig på 2 av dem) bak Led stripen bak (bremselys bak) leker tivoli. Nye 1700 for pdc sensoren og 1000 spenn for nytt bremselys.. Elsker denne bilen altså
Azeton Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 kjøp deg E34 med sveivruter og analogklokke.. aldri mer problemer
wicky124 Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Da kan dere slutte med å hakke på hverandre i denne tråden og andre tråder. Evt kan jeg innvilge dere litt fri fra Bimmers.no! innvilge litt fri, diplomatisk sagt Endelig noen utenom meg som får advarsel
aloebiz.net Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Lagde en liste med feil i denne tråden..Kan legge til to ting til, som dukket opp idag. 2 stk pdc sensorer kaputt (PDC piper kontinuerlig på 2 av dem) bak Led stripen bak (bremselys bak) leker tivoli. Nye 1700 for pdc sensoren og 1000 spenn for nytt bremselys.. Elsker denne bilen altså 1700 for PDC sensor? Om du handler et annet sted en BMW merkeforhandler så sparer du mye penger fattern hadde trøbbel med et par Pdc sensorer på sin.. Vi bestile alle 8 nye sensorer på ebay til den nette totalsum av 1400 kr inkl. Frakt! Dvs. Billigere for alle 8 stk enn du har betalt for 1 stk. Og de fungerte supert også Det virker som at stasjonsvogn er no ordentlig dritt! 80% av alle feilene folk lister opp her gjelder kun stasjonsvogn jo! Takke meg til Sedan
KasperR Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Begge foreldrene mine har hatt e60/e61 i ett par år nå, Følgende feil har da oppstått på 2007 530xd (km. 70k) facelift: -Ødelagt girkasse på 65k km (byttet på garanti) -Div. problemer med Idrive og varmeapparatet (fikset etter reinstallasjon og oppdateringer) -Lekkasje inn til bakluke, pga. feil på sensor -Ødelagt stag i forstillingen (husker ikke hvilket i farta) -Nå har det kommet vann inni ene demperen foran, slik at det kommer en ultraplagsom lyd når det er kaldt og vannet fryser Feil på 2008 e61 525xd (km 100k): -Alle lysene på bilen startet å flimre, pga. feil på en eller annen lysmodul -Turbo gåen på 90k km -Byttet det samme staget som på 530'en Har i årene før hatt 2 stk. e39 528 og en e39 M5, som praktisk talt har vært feilfrie, særlig da M5'en som ikke hadde et eneste feilslag på 3 år.
Chicane Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Man kan jo gjette på hvor mange E60`er som fremdeles vil være på veien om 15 år... Færre enn E39 - er mitt tips.
PenguiN- Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Chicane, hva var årsaken til havariet til sjefen din ?
Thundercoil Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Min onkel har hatt sin E60 04 530da i 2-3 år nå. Eneste han byttet var turboen, men han kjøpte bilen med den feilen. Kjørt rundt med ny turbo i et par år, og nå i høst fikk han dessverre oppleve swirl flaps-havari. Tok 3 stempler og turbo, toppen må planes og litt annet smått. Mener han sa det kom på rundt 30k å fikse det selv. Selv etter havari og 2 turboer, har han sluppet en god del billigere unna enn oss med vår E46 320d. Hehe. Skal til å kjøpe E60 nå, men etter alt vi har gått gjennom med 3-serien, pluss litt forhåndsregler, skremmer ikke E60 meg så veldig. Kan takle det som ryker selv, om vi er en av de uheldige.
Fredrik Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Det er alt for mange triste historier her og dette bør BMW absolutt ta alvorlig. Spesielt er det et tankekors at andre BMW modeller fra den samme tiden (2003>) med bare litt eldre teknologi uten problemer klarer godt over 300000 Km med bare en brøkdel av de samme problemene som åpenbart finnes på E60/61. Dette er en skam og absolutt noe BMW bør reflektere over...
PenguiN- Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Alt ryker til slutt uansett hva det er snakk om, Men at motorer/girkasser som koster flesk å bytte ryker av tilsynelatende samme grunnene som kan spores tilbake til ett mulig dårlig design i utgangspunktet og ikke spesielle typer sjåfører/kjørestiler/ tyder vel på at man har vært noe uheldig i utforming av deler til motor/girkasse og ellers på modellen. Da jeg kjenner flere som har opplevd nettop det er det vel lov for meg å kalle modellen for en drittbil teknisk og mekanisk sett oppimot at man bør kunne forvente bedre behanding ifra BMW når dette først intreffer og det beviselig er konstruksjonen i seg som er for svak / ukorrekt / har for kort levetid. Det eneste jeg mener er at BMW burde innsett dette for lenge siden og tatt tak i dette ved å tilbakekalle bilene det gjelder slik at de ikke mister grepet på middels-premium markedet i fremtiden. De har jo tilbakekallt biler som har problemer med en strømledning til batteriet for utbedring, så hvorfor ikke kalle tilbake bilene hvor det er unormal stor fare for motor/girkasse problemer som er skyld i ett dårlig design? Svaret er vel innlysende - Penger.
gica Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Lagde en liste med feil i denne tråden..Kan legge til to ting til, som dukket opp idag. 2 stk pdc sensorer kaputt (PDC piper kontinuerlig på 2 av dem) bak Led stripen bak (bremselys bak) leker tivoli. Nye 1700 for pdc sensoren og 1000 spenn for nytt bremselys.. Elsker denne bilen altså 1700 for PDC sensor? Om du handler et annet sted en BMW merkeforhandler så sparer du mye penger fattern hadde trøbbel med et par Pdc sensorer på sin.. Vi bestile alle 8 nye sensorer på ebay til den nette totalsum av 1400 kr inkl. Frakt! Dvs. Billigere for alle 8 stk enn du har betalt for 1 stk. Og de fungerte supert også Det virker som at stasjonsvogn er no ordentlig dritt! 80% av alle feilene folk lister opp her gjelder kun stasjonsvogn jo! Takke meg til Sedan Fant en originalsensor på ebay.co.uk til 18 pund med frakt (ny). Sparte meg for en del. Er det noen som veit om det går ann å bytte om kappene slikt at jeg slipper å lakkere opp den nye pdc sensoren ?
wicky124 Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Det som er rart er at media ikke har hengt seg opp i disse problemene som tydelig er ganske omfattende... Mercedes fikk jo enormt mye oppmerksomhet rundt rustplagene på w210 modellen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå