bmwZ Skrevet Februar 2, 2013 Skrevet Februar 2, 2013 Elsker interiøret i denne bilen, virkelig skjeldent og flott
norbakken Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Du og du, den interiørprisen var hvertfall vel fortjent!
Frode D Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Bassene fra Gladen-settet er bra nok etter min mening, så det holder. Noe som også er viktig er at anleggsoppgraderingen ikke skal synes, i dag er det bare forsterkeren under dørken bak som vitner at det er gjort en endring. Helt enig, i en sånn bil skal det ikke synes. Men hvis du etter hvert savner litt mer dyp bass så er det mulig å få en 10" i under bagasjerommet bak. Originalplaten legges over slik at det ikke er synlig: Si ifra hvis jeg skal fjerne bildet!
Orjan Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Nydelig fargekombinasjon! Også så herlig med bensin-sekser
littlep Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Bassene fra Gladen-settet er bra nok etter min mening, så det holder. Noe som også er viktig er at anleggsoppgraderingen ikke skal synes, i dag er det bare forsterkeren under dørken bak som vitner at det er gjort en endring. Helt enig, i en sånn bil skal det ikke synes. Men hvis du etter hvert savner litt mer dyp bass så er det mulig å få en 10" i under bagasjerommet bak. Originalplaten legges over slik at det ikke er synlig: [ Bilde ] Si ifra hvis jeg skal fjerne bildet! Hei, det var jo virkelig pent utført. Det ser også ut til at den er relativt lett å fjerne også om det skulle bli nødvendig. I første omgang blir det å bytte frontsettet for min del, så får jeg se etterhvert om jeg skal oppgradere videre. Har du gjort noe med ditt frontsett? Ser at du har en skiguard 850 skiboks. Tenkte at jeg skulle få meg en slik en jeg også. Ser at det er en del som selges på på finn.no. Jeg ringte et av selskapene som selger disse nye og fikk vite derfra at så si alle boksene er tilpasset biler, slik at en boks tilpasset en 5-serie ikke kom til å passe til min bil. Men jeg trodde om man har rails så skulle ikke det ha noe å si? Noen som vet? Hadde håpet å kjøpe en brukt en. Noen som har anbefaling på hvilket stativ jeg skal bruke? Og hvordan får jeg ikke problemer med at boksen slår nedi halefinnen på taket?
Frode D Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Hei, det var jo virkelig pent utført. Det ser også ut til at den er relativt lett å fjerne også om det skulle bli nødvendig. I første omgang blir det å bytte frontsettet for min del, så får jeg se etterhvert om jeg skal oppgradere videre. Har du gjort noe med ditt frontsett? Ser at du har en skiguard 850 skiboks. Tenkte at jeg skulle få meg en slik en jeg også. Ser at det er en del som selges på på finn.no. Jeg ringte et av selskapene som selger disse nye og fikk vite derfra at så si alle boksene er tilpasset biler, slik at en boks tilpasset en 5-serie ikke kom til å passe til min bil. Men jeg trodde om man har rails så skulle ikke det ha noe å si? Noen som vet? Hadde håpet å kjøpe en brukt en. Noen som har anbefaling på hvilket stativ jeg skal bruke? Og hvordan får jeg ikke problemer med at boksen slår nedi halefinnen på taket? Jeg har ikke byttet frontsett nei, selv om jeg er ganske opptatt av lyd selv. Er i grunnen fornøyd med den ekstra punchen subben gir. Det viktigste for meg er at diskanten ikke blir for skrikete, noe jeg ikke syns den er originalt. Skiboksen fulgte med bilen (antagligvis fordi den kun kan brukes på E91?) Kan nok stemme at de blir lagd etter spesifikk bil for jeg har ikke mye klaring mellom skiboks og tak. Hvis du kjøper skiboks så mener jeg stativ følger med til din bil. Ang. halefinnen så må man kjøpe en med utsparing til denne for at det skal gå
littlep Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Tenkte jeg skulle legge ut et par bilder med vinterfelger tatt etter helgevasken denne helgen. Legger også med et bilde av interiørlisten i "piano finish black II with intarsia", pianolakk med en innfelt stripe i aluminium som jeg ikke har sett på noen andre 3'ere. Beklager dårlig kvalitet på bildene, de ble tatt med en iPhone 4 i mørket....
littlep Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Hei, tenker på å behandle skinnet i interiøret om litt, og lurer på om hva og hvilke produkter som anbefales å bruke som skinnrens og beskyttelse? Det er Merinoskinn i omfattende utfang i bilen, som kostet rundt 70 000 kr da bilen var ny så vil ikke gjøre noe galt
Krisfje Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 http://www.swissvax.no/produkter/skinn- ... r-care-kit Dette har jeg veldig god erfaring med selv, og det får mye skryt på DCN av andre. Hvis du skal farge opp litt også, så er Swissvax-gutta utrolig ålreite folk, så ikke nøl med å sende de en mail Er du medlem i BMWccn så får du 10% rabatt. Og idag er det faktisk 17% i hele butikken, så klin til Og hvis du ikke vil kjøpe produkter selv, og gjøre det selv, så er det jo ikke lange veien til Ås for deg som bor i Oslo, hvor etter min mening den i Norge med mest peilig på bilpleie holder til. Bernhard Brynildsen, http://www.brynildsenautospa.no/ Da er du hvertfall sikret et strøkent resultat Hyggelig er han også Her er en jobb han har utført på skinn. http://www.detailersclub.no/forum/topic ... interioer/
littlep Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Takk for tips. Er i kontakt med Berhard allerede, ingen tvil om at han kan sakene sine. Det blir nok en lakkbehandling der utover våren, så får jeg se hva jeg gjør med interiøret, har litt lyst til å ta jobben selv. Swissvax er altså tingen skjønner jeg.
Frode D Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Jeg har også god erfaring mes Swissvax sitt skinnpleiesett. Har brukt det i flere biler med utmerket resultat.
ahj Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 Veldig flot E91 du har de listene dine var noe nytt og veldig fint, passer veldig bra med interiøret. hvilken dimensjon kjører du på vinter og merke? Vurdere like vinterfelger
Tzunami Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 Ser du lurer litt på ang Skiguard 850, ikke alle er tilpasset enkelte biler, så sålenge man har rails vil de fleste passe bilen din haifinnen kan du frese/kutte hull til, og kjøpe skumgummi som du klistrer på oversiden av hullet, hvor det er snittet plass til haifinnen opp gjennom Det laveste man får av takstativ, er wispbar, men tvilsomt at du kan bruke det med en skiguard, siden det er tunellboks(takstativet går igjennom boksen) som gjør at den blir liggende veldig lavt fra før av. Selv har jeg faktisk volvostativ, da de har et "universalt" stativ som iallefall passer railsene på e39, og jeg får en grei høyde totalt Håper du finner ut av det, takboks er faktisk kult om man får det til ordentlig (lavtliggende boks i samme farge som bilen) Over til bilen din, så ser den utrolig fin ut, og det interiøret, tross for at det sikkert er en pain å holde det rent til en hver tid, var utrolig lekkert!! Småmisunnerlig gitt!
littlep Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Skrevet Februar 27, 2013 Veldig flot E91 du har de listene dine var noe nytt og veldig fint, passer veldig bra med interiøret. hvilken dimensjon kjører du på vinter og merke? Vurdere like vinterfelger Hei, takk takk. Vinterdekkene er Yokohama IG 30 og er i 225/40-18 foran og bak. Original dimmensjon bak er jo egentlig 255, så dekkene er etter min mening alt for smale. Det var forrige eier som kjøpte disse dekkene. De funker helt greit og er litt morsomme da slippgrensen sideveis er veldig myk så de er behaglige å kjøre sideveis med. Dekkene er nok på sin siste sesong, og neste gang blir det garantert 245 eller 255 bak. Kult med skikkelige felger på vinter iallefall.
littlep Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Skrevet Februar 27, 2013 Ser du lurer litt på ang Skiguard 850, ikke alle er tilpasset enkelte biler, så sålenge man har rails vil de fleste passe bilen din haifinnen kan du frese/kutte hull til, og kjøpe skumgummi som du klistrer på oversiden av hullet, hvor det er snittet plass til haifinnen opp gjennom Det laveste man får av takstativ, er wispbar, men tvilsomt at du kan bruke det med en skiguard, siden det er tunellboks(takstativet går igjennom boksen) som gjør at den blir liggende veldig lavt fra før av. Selv har jeg faktisk volvostativ, da de har et "universalt" stativ som iallefall passer railsene på e39, og jeg får en grei høyde totalt Håper du finner ut av det, takboks er faktisk kult om man får det til ordentlig (lavtliggende boks i samme farge som bilen) Over til bilen din, så ser den utrolig fin ut, og det interiøret, tross for at det sikkert er en pain å holde det rent til en hver tid, var utrolig lekkert!! Småmisunnerlig gitt! Takk for gode råd og hyggelig melding. Det er faktisk ikke så ille å holde interiøret rent. Merino-skinnet er såppas glatt at det er lite som fester seg til det og lett å vaske bort Blir nok en boks i svart, da det er umulig å finne en ferdiglakkert boks til min bil, og siden det er shadowline rundt vinduene på bilen vil svart passe veldig bra. Liker veldig Skiguard-boksene siden de ser ut som de er en del av bilen og ikke som Thule-boksene og mange andre som virkelig ser ut som en boks som er satt oppå blien. Den eneste utfordringen for meg, er at jeg må bruke min bil til å hente boksen, og den eneste måten å få fraktet den på er jo på taket. Jeg må da evt skjære ut hullet til halefinnen der jeg henter den. Vil det funke med en stikksag på høy hastighet og korte slag, eller vil det bli stygt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå