Gå til innhold

Min E91 325iAT Individual - Solgt

littlep
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig flot E91 du har :) de listene dine var noe nytt og veldig fint, passer veldig bra med interiøret. :) hvilken dimensjon kjører du på vinter og merke? Vurdere like vinterfelger :)

Hei, takk takk. Vinterdekkene er Yokohama IG 30 og er i 225/40-18 foran og bak. Original dimmensjon bak er jo egentlig 255, så dekkene er etter min mening alt for smale. Det var forrige eier som kjøpte disse dekkene. De funker helt greit og er litt morsomme da slippgrensen sideveis er veldig myk så de er behaglige å kjøre sideveis med. :D Dekkene er nok på sin siste sesong, og neste gang blir det garantert 245 eller 255 bak. Kult med skikkelige felger på vinter iallefall.

Kjører med de samme bare i 17" og synes ikke de er de beste dekkene som finnes. Alt for bløte, så lurer på om jeg skal gå for Nokian. Langt bedre dekk, etter min mening ihvertfall. Skal du gå for 245/255 bak? Vil ikke det bli litt for bredt? :) og som flere her sier, swissvax sitt leather kit er helt konge. Har brukt det på skinnsofa og biler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du lurer litt på ang Skiguard 850, ikke alle er tilpasset enkelte biler, så sålenge man har rails vil de fleste passe bilen din ;) haifinnen kan du frese/kutte hull til, og kjøpe skumgummi som du klistrer på oversiden av hullet, hvor det er snittet plass til haifinnen opp gjennom ;)

Det laveste man får av takstativ, er wispbar, men tvilsomt at du kan bruke det med en skiguard, siden det er tunellboks(takstativet går igjennom boksen) som gjør at den blir liggende veldig lavt fra før av. Selv har jeg faktisk volvostativ, da de har et "universalt" stativ som iallefall passer railsene på e39, og jeg får en grei høyde totalt ;)

Håper du finner ut av det, takboks er faktisk kult om man får det til ordentlig (lavtliggende boks i samme farge som bilen)

Over til bilen din, så ser den utrolig fin ut, og det interiøret, tross for at det sikkert er en pain å holde det rent til en hver tid, var utrolig lekkert!! Småmisunnerlig gitt! :P

Takk for gode råd og hyggelig melding. Det er faktisk ikke så ille å holde interiøret rent. Merino-skinnet er såppas glatt at det er lite som fester seg til det og lett å vaske bort :D

Blir nok en boks i svart, da det er umulig å finne en ferdiglakkert boks til min bil, og siden det er shadowline rundt vinduene på bilen vil svart passe veldig bra. Liker veldig Skiguard-boksene siden de ser ut som de er en del av bilen og ikke som Thule-boksene og mange andre som virkelig ser ut som en boks som er satt oppå blien. Den eneste utfordringen for meg, er at jeg må bruke min bil til å hente boksen, og den eneste måten å få fraktet den på er jo på taket. Jeg må da evt skjære ut hullet til halefinnen der jeg henter den. Vil det funke med en stikksag på høy hastighet og korte slag, eller vil det bli stygt?

Når jeg hentet min, hadde jeg med enda en, og begge fikk plass inni bilen :o men nå er kanskje e39 litt større innvendig, samt at det var en litt smalere enn de nyeste skiguard + en veldig smal packline, og bakluka ble ikke lukket ordentlig :P men det gikk!!

Som du sier, så er skiguard-boksene mye mer elegant på en bil, da den ligger lavere, og blir mer som en del av bilen, i motsetning til thule som virkelig ligger oppå (også siden den ikke er tunellboks). Det er hovedargumentet for Skiguardboksene når kunder lurer på hvilken de bør gå for, og hvorfor skiguard er noe dyrere ;)

Det, samt lakkert i bilens farge, gjør underverker!! Nå er det jo vanskelig å finne en brukt i riktig farge, som du sier, men vurder å få den lakkert opp, evt bare lokket, for det gjør også mye! spesielt med en så lekker farge som du har ;)

Ang stikksag, så ville jeg valgt et fint sagblad, for det er glassfiber det er snakk om! men det samt en fil for å file kantene til slutt gjør en mer enn bra nok kant ;) prøv å få lånt et høyt takstativ, så du kan få den på uten å beskjære før du får den hjem kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flot E91 du har :) de listene dine var noe nytt og veldig fint, passer veldig bra med interiøret. :) hvilken dimensjon kjører du på vinter og merke? Vurdere like vinterfelger :)

Hei, takk takk. Vinterdekkene er Yokohama IG 30 og er i 225/40-18 foran og bak. Original dimmensjon bak er jo egentlig 255, så dekkene er etter min mening alt for smale. Det var forrige eier som kjøpte disse dekkene. De funker helt greit og er litt morsomme da slippgrensen sideveis er veldig myk så de er behaglige å kjøre sideveis med. :D Dekkene er nok på sin siste sesong, og neste gang blir det garantert 245 eller 255 bak. Kult med skikkelige felger på vinter iallefall.

Kjører med de samme bare i 17" og synes ikke de er de beste dekkene som finnes. Alt for bløte, så lurer på om jeg skal gå for Nokian. Langt bedre dekk, etter min mening ihvertfall. Skal du gå for 245/255 bak? Vil ikke det bli litt for bredt? :) og som flere her sier, swissvax sitt leather kit er helt konge. Har brukt det på skinnsofa og biler. :)

Hei, da er vi enige om dekkene. Har hatt de samme på 1-serien jeg hadde før og gikk etterhvert over til Continental Contact 5 og de var veldig mye bedre, kan anbefale de. Også hardere dekk med høyere hastighets indeks.

Så lenge jeg kjører på piggfrie dekk, er ikke bredden noe problem, som sagt er jo 255 standard dimmensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du lurer litt på ang Skiguard 850, ikke alle er tilpasset enkelte biler, så sålenge man har rails vil de fleste passe bilen din ;) haifinnen kan du frese/kutte hull til, og kjøpe skumgummi som du klistrer på oversiden av hullet, hvor det er snittet plass til haifinnen opp gjennom ;)

Det laveste man får av takstativ, er wispbar, men tvilsomt at du kan bruke det med en skiguard, siden det er tunellboks(takstativet går igjennom boksen) som gjør at den blir liggende veldig lavt fra før av. Selv har jeg faktisk volvostativ, da de har et "universalt" stativ som iallefall passer railsene på e39, og jeg får en grei høyde totalt ;)

Håper du finner ut av det, takboks er faktisk kult om man får det til ordentlig (lavtliggende boks i samme farge som bilen)

Over til bilen din, så ser den utrolig fin ut, og det interiøret, tross for at det sikkert er en pain å holde det rent til en hver tid, var utrolig lekkert!! Småmisunnerlig gitt! :P

Takk for gode råd og hyggelig melding. Det er faktisk ikke så ille å holde interiøret rent. Merino-skinnet er såppas glatt at det er lite som fester seg til det og lett å vaske bort :D

Blir nok en boks i svart, da det er umulig å finne en ferdiglakkert boks til min bil, og siden det er shadowline rundt vinduene på bilen vil svart passe veldig bra. Liker veldig Skiguard-boksene siden de ser ut som de er en del av bilen og ikke som Thule-boksene og mange andre som virkelig ser ut som en boks som er satt oppå blien. Den eneste utfordringen for meg, er at jeg må bruke min bil til å hente boksen, og den eneste måten å få fraktet den på er jo på taket. Jeg må da evt skjære ut hullet til halefinnen der jeg henter den. Vil det funke med en stikksag på høy hastighet og korte slag, eller vil det bli stygt?

Når jeg hentet min, hadde jeg med enda en, og begge fikk plass inni bilen :o men nå er kanskje e39 litt større innvendig, samt at det var en litt smalere enn de nyeste skiguard + en veldig smal packline, og bakluka ble ikke lukket ordentlig :P men det gikk!!

Som du sier, så er skiguard-boksene mye mer elegant på en bil, da den ligger lavere, og blir mer som en del av bilen, i motsetning til thule som virkelig ligger oppå (også siden den ikke er tunellboks). Det er hovedargumentet for Skiguardboksene når kunder lurer på hvilken de bør gå for, og hvorfor skiguard er noe dyrere ;)

Det, samt lakkert i bilens farge, gjør underverker!! Nå er det jo vanskelig å finne en brukt i riktig farge, som du sier, men vurder å få den lakkert opp, evt bare lokket, for det gjør også mye! spesielt med en så lekker farge som du har ;)

Ang stikksag, så ville jeg valgt et fint sagblad, for det er glassfiber det er snakk om! men det samt en fil for å file kantene til slutt gjør en mer enn bra nok kant ;) prøv å få lånt et høyt takstativ, så du kan få den på uten å beskjære før du får den hjem kanskje?

Takk for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
SV Leather Care kitet er veien å gå ja. Kan varmt og godt anbefale det.

Her har du et 50/50 (eller 25/75) bilde av sitteputa bak i en MB CLS jeg detailet i fjor. Det ble som nytt.

[ Bilde ]

Swissvax er kjøpt inn. Venter på litt varmere vær, så får interiøret en shining :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har som sagt oppgradert anlegget i bilen med Gladen X-ION 200 med ekstra forsterker, Mosconi One 4. Denne jobben ble utført av Oslo Bilstereo. Lyden i mellomtonen og diskanten var jeg ikke helt fornøyd med, så har nå byttet til Focal 100KRS K2. Denne jobben gjorde jeg selv. Bassene i Gladen-settet er beholdt, da jeg er ganske fornøyd med disse. Jeg må si, allerede før høytalerene er helt spilt inn at dette er en formidabel oppgradering i forhold til Gladen-settet. Lyden er mange hakk mer behagelig å høre på, diskantene i dette settet er jo helt ville og mellomtonen mye varmere enn tidligere. For andre som er ute etter bedre lyd, er Focal-settet min absolutte anbefaling.

Jeg må si, etter å ha tatt av dørtrekket og sett på jobben som Oslo Bilstereo har gjort, at jeg ikke er veldig imporert. Det var ikke brukt dempematter og ledningene i døren var festet med tape som allerede hadde begynt å løsne. Det var også brukt en skikkelig gugge for å feste delefiltre og diskantene som var virkelig gæsjet rundt inne i døren, så disse var veldig vanskelige å få ut. De sa at de skulle bruke dempematter, så håper virkelig at dette er gjort for bassene. Jeg kommer nok til å ta en titt utover våren for å se om dette stemmer. Jeg la iallefall endel Dynamat i dørene.

Siden elementene til Focalene er gule, valgte jeg å fjerne filten i høytalergrillene, slik at den gule fargen kommer diskret fram. Jeg synes det ble veldig flott sammen med champagne-interiøret.

Se bilder av jobben og resultatet under :D

(Mange av bildene er tatt med iPhone, så beklager dårlig kvalitet

Slik så døren ut før jeg startet, ledningene var festet med dårlig tape og delefiltre festet med en merkelig gugge.

exnwu0h2tefhk016q6xx.jpg

Legg merke til forskjellen på størrelse på magnet, byggekvalitet og størrelse delefiltrene på Gladen-settet og Focal-settet under.

257f7oml1n30wqr21hrp.jpg

I døren var ledningene ikke festet

xoduh9jfufcj4fc11xla.jpg

Focal-settet montert. Mye Dynamat ble brukt

acselrrt12egbujmqpht.jpg

Ledningene ble også skikkelig festet med Dynamat

vntw3zrr33s7ay5e8pax.jpg

f70k9706q7mthvgt50bg.jpg

Ledningene i døren ble også festet med Dynamat

tw3p68pqqkp3syrx7j9q.jpg

Det gule i Focal-settet matchet meget godt interiøret!

285209fa5ew2i36jn3tm.jpg

umt9ihy2s3wcc1xotckn.jpg

eive45eq8kb9kkfgaer4.jpg

Og til slutt, nyvasket bil :D

zk0dpc1du78a30df0s9f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Skiboks er kjøpt. Ble en svart Skiguard 850. Bruker Thule squarebar med 757-fester. Synes denne konfigurasjonen kler bilen godt, men slår halefinnen så vidt oppi boksen. Derfor har jeg saget ut et hull til antennen med stikksag. Hullet ble litt stort, men har noen planer for å tette dette og lage en opphøyning til antennen.

Vurderte Prorack X-bar, som ville gjort at boksen ville være 3-5 mm over taket. Jeg var giret på dette helt til en snakket om at steinsprut kunne sette seg mellom boksen og taket...

Synes det ser litt tøft ut med skiboks på disse bilene også :D

tqu89e8j2v0rle5oyjzp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Gjorde seg med skiboks på denne ;) hvis du har ønske og økonomi, så hadde jeg iallefall hørt hva det koster å lakke opp boksen i bilens farge, for det gjør seg meget!

Tror du gjorde et veldig godt valg med takstativ, godt å ha det lavt, men for lavt så begynner det å bli skummelt mtp steinsprut, eller at boksen "fjærer" og kan dunke nedi taket.

Legg gjerne ut flere bilder av bil med takboks, når du får muligheten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...