Gustav C. Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Jeg la inn et litt usaklig innlegg i stad, men som hadde rot i en smakssak. Så ikke prøv å argumenter mot det, jeg vinner lett! Har nå lest litt mer om 3-serie GT og studert bildene litt bedre. Nå synes jeg ikke at den er fult så forferdelig. Så lenge den har M-sport er den helt klart den peneste kombi-bakluke-bilen jeg hittil har sett, på bilde! Forbeholder meg retten til fortsatt å misslike'n uten M-sport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Jeg liker bilen veldig godt. Ser mye bedre ut en 5-serie GT. Liker den ennå bedre etter denne videoen. ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Hadde ikke trua på denne, og synes 5gt er grusom, men med m-pakke så synes jeg faktisk den så bra ut.. Og 7cm mer bakseteplass, 6cm høyere seter og 25 liter med bagasjerom enn f31 så tror jeg faktisk det kan bli en del salg av denne... Hvis ikke prisen tar livet av den da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Jeg liker den ikke, og skjønner ikke designelementer som de lufteventilene på framskjermene. De henger jo ikke på grep designmessig. Følger ingen av bilens naturlige linjer. Virker after market... Innvendig ser den bra ut. Som et pensjonistalternativ til Touran og andre "gå rett inn i" biler er den jo grei. Den er 81mm høyere enn 3-serien. En bil jeg ville senket 3-5 cm. Og i forhold til dagens designfilosofi med høye paneler og lave vinduer blir den jo også helt feil. (Kanskje mer praktisk). Gustav: 5-dørs A5 er da mye penere? (men kanskje et annet konsept...) Forøvrig har jeg tatt meg selv i å synes 5 GT er lekker, helt til den har passert og jeg ser rompa... Ikke bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Aldri likt 5 GT men denne liker eg godt, spes i M-sport utgave. Ser gjerne for meg en sånn til familiebil visst det skulle trengs:) Noen som vet noe om priser på denne når den kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 ":1dey1y2q] Gustav: 5-dørs A5 er da mye penere? (men kanskje et annet konsept...) Hmm, tenkte ikke på at A5 og muligens da også A7 har sånn kombibakluke. Trodde de var mer i sedan-coupe klassen, men du har et bra poeng! De er fine fra flere vinkler både med og uten S-line og har kombi-bakluke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Jeg liker ikke BMW´s GT-konsept, men jeg forstår behovet for å kunne tilby en modell for den urbane familien som kanskje mener at imaget til X5 er litt for slitsomt og at en alminnelig Touring er knapt så sofistikert. Det er de samme utdannede urbane menneskene som Renault gikk etter med Vel Satis og som Renault ellers har hatt stor suksess med når det gjelder Espace. BMW tar bare konseptet et skritt videre og tilfører litt ekte premium. 3-serie GT er bare en spin off på 5-serie GT, men der storebroren gir mening i form av virkelig gedigen coupeplass faller lillebroren helt igjennom. Utfordringen for BMW er at designet ikke fungerer (iallefall ikke for meg). Som [space] er inne på er GT´ene for høye og dermed for volumiøse. Sideflankene er enorme (spesielt bak) og bakenden med den enorme bakruten virker bare tung og satt. Helt latterlig blir det med de små "lufteventilene" på forskjermene. De virker temmelig desperate for å si det forsiktig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Etter å ha lest litt om mål og volum på denne så slår den meg som en modell for dem som har lyst på en BMW, men ikke er så ung og sprek lengre at det passer å sette seg ned i en vanlig BMW, samt de som vil sitte høyt med god oversikt, samtidig som SUV vil ha feil utstråling for dem. Tror absolutt det er mange kunder å få tak i med denne, og konkurrent til A5 er den nok absolutt ikke ment som! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Noen som vet noe om priser på denne når den kommer? Det er nok neppe noen som vet noe fortsatt, men vi kan spekulere. Det ser ut som at 320i GT vil veie ca 150 kg mer enn en F31 320i. Jeg kan bare gjette at CO2-utslippet vil være 10-12g høyere. Dette skulle gi ca kr 35.000 i økte avgifter. Jeg forstår det slik at GT-utgaven har blant annet denne spoileren som popper ut av seg selv, elektrisk bakluke som standard og sikkert en del andre ting som F31 ikke har. I tillegg vil den kanskje koste mer å produsere siden den neppe blir en volummodell slik som F31. Dermed er det vel rimelig å anta at prisen vil ligge minst kr 100.000 over F31 med samme motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Det er én ting med 3-serie Gran Turismo som er lett å overse i farten og det er at den har en hele 11 cm lengere akselavstand enn F30/31. I realiteten er den derfor en lang 3-serie (Li) med combiluke bak. Såvidt jeg vet er F30 Langversion ellers normalt reservert for Kina. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 elektrisk bakluke som standard Det er standard på F31 også, ihvertfall her til lands. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Tenkte det samme selv, at 100.000 nok blir en realistisk prisforskjell.. Og da snakker vi 5serie pris omtrent, og da spørs det. Norge er nok ikke landet for en slik bil uansett, vi synes jo det er stas å kjøre i stv.. For de fleste andre folkeslag er det en type bil man kjører etter sin død.. Og da kan GT værec tingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå