FredrikE24 Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 At kjøreskoler velger å kjøpe BMW har nok mye med imaget BMW har blant ungdommen og at annenhåndsverdien er forholdsvis høy på en 2-3 år gammel bil. Hadde flere i klassen på videregående som tok lappen samtidig som meg som valgte kjøreskoler utelukkende etter biltype.
rublings Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Skolebilene går ikke i nærheten av like langt. Iallefall ikke ifølge sjåførlæreren jeg hadde. Mener han snakket om at de byttet inn etter 100.000-150.000. Mulig jeg bommer litt, men noen her inne må jo ha dette yrket og kunne utfylle litt. Har heller ingen tvil om at dette er forskjellig fra firma til firma.
awt Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 BMW er nok det merket som er best representert blandt kjøreskolene her også, men jeg tror ingen skoler kun har BMW. På oppkjøring til hengerlappen kjørte jeg faktisk en e61 530d. Når det kommer til taxi i området har det gått en e65 i mange år, og den går fortsatt. Har også sett en og annen F10, samt en e71 X6 av alle ting. Ellers var det en hvit e60 525d LCI tidligere der motoren røk bare dager etter at den ble solgt til en av sjåførene. Bilen hadde da gått ca. 200K. I Bergensområdet har jeg både oppservert og tatt endel BMW-er, både e60/e61, F10/F11 og F07 (5-serie GT). De fleste sjåførene har vært ganske fornøyde med valget sitt, og flere har hatt Mercedes tidligere.
Xavi0n Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Karlsentrafikkskole i tromsø, mener jeg utelukkende har 320dx
///M85 Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Er drosjeeier selv så jeg kan fortelle litt.1. Mercedes gir 300.000km garanti eller 3år avhengig av hva som kommer først, i oslo har de taxi ekspress verksted på helsfyr og rommen, det betyr drop in service på dagen, store feil med bilen, bla motor eller gir så er bilen på veien innen 1-2 dager, ved karosseri skader 1-4 dager. Mercedes er ganske velprøvd bil og de fleste taxieiere sverger til Mercedes. 2.Volvo gir også 300.000/3år garanti avhengig av hva som kommer først, en tid var det mye volvo men så gikk det nedover igjen, volvo har også taxiekspress verksted, ganske greit ved servicer men med store feil i bilen så kan bilen bli stående altfor lenge og det taper taxieiern mye penger på, volvo xc 70 og xc90 ødela mye av inntrykket på kvaliteten på bilen, de fleste xc bilene har byttet motor eller girkasse i sin taxitid og det var også enda mere feil utover dette. 3.Toyota gir nå 300.000/5år garanti avhengig av hva som kommer først, derfor vil det med tiden komme veldig mye toyota, toyota er flinke med å gjøre bilen ferdig fortest mulig ved servicer og reperasjoner, mange eiere er fornøyd med det. Den nye pris + seven er veldig mange fornøyd med, veldig gunstig maxitaxi, denne blir veldig billig eks.mva så her får eierne en billig maxitaxi til god pris med bra serviceavtae, vil bli mye av dette. 4.Bmw gir nå 200.000/5år garanti med tidligere 5år/100.000 garanti, så nå vil det komme mye bmw når taxieierne har kjørt sine nåværende biler ferdig. Det var noe bmw som gikk før denne nye garantien kom, men mange var ikke fornøyd grunnet gir og motor havari samt andre problemer og når rykter går så blir andre skeptiske og vil ikke kjøpe det. Det har kommet mye fine bmw i oslo/akershus nå og det vil komme mer. 5.Vw gir 200.000/fri km garanti på sine biler, vw er ganske populær nå med touran,sharan og passat. Ulempen er at de ikke har taxiekspress og bilen kan risikere å stå altfor lenge ved store feil, opptil en måned. Myndighetene kommer med tiden å lage nye regler ved bilkjøp i taxi for at de ønsker at alle taxiene i Norge skal gå over til lav co2 utslippsbiler, elbiler, osv for den jævla miljødriten. Det kommer til å komme en fastsatt grense for co2 utslipp som de vil endre for hvert år som går og man kan da ikke kjøpe en bil som har mere co2utslipp enn det myndighetene tillater. Ett bra innlegg som nok er mye av sannheten, og mer relevant enn hva som skjedde mellom første og andre verdenskrig.. men innlegget trenger en liten korrektur, for er litt rot med km og år ser det ut til Blant annet hadde ikke BMW 5/100.000km før, men 2år / Fri km... Det har de fortsatt, men etter 2 år går de over til max 200.000km. Altså 5 års / 200.000km garanti, men de første 2 årene får man garanti uansett kmstand. VW har vel heller ikke 200.000km / fri km garanti? hahah ja det ble litt forvirrende her ja
John Kr Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Var i Helsingfors / Finland denne uken, der gikk det mange F10/F11 taxi, tok en F11 taxi i dag (fra sentrum til flyplassen), men den virken noe "sliten", trur den har gått mye på dårlig vei.
FredrikE24 Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Var i Helsingfors / Finland denne uken, der gikk det mange F10/F11 taxi, tok en F11 taxi i dag (fra sentrum til flyplassen), men den virken noe "sliten", trur den har gått mye på dårlig vei. Fikk du med deg Km.stand? For å sammenligne med Mercedes W211 taxi som jeg satt på med en gang klunket og knirket i for- og bakstilling ved kjørte 235 000km. Tror slikt dukker opp etter hvordan man kjører i høy grad!
rublings Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Var i Helsingfors / Finland denne uken, der gikk det mange F10/F11 taxi, tok en F11 taxi i dag (fra sentrum til flyplassen), men den virken noe "sliten", trur den har gått mye på dårlig vei. Fikk du med deg Km.stand? For å sammenligne med Mercedes W211 taxi som jeg satt på med en gang klunket og knirket i for- og bakstilling ved kjørte 235 000km. Tror slikt dukker opp etter hvordan man kjører i høy grad! Dette høres jo ut som slitedeler. Slikt burde skiftes ut etterhvert som det dukker opp, uansett om det er MB eller BMW
Haukefer Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 Såg faktisk idag at di har fått en ny f11 på Stord, så er en f10 og en f11 nå Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
DCA Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 Det må egentlig gå fryktelig lite BMW som taxi siden hver gang noen ser en skrives det om det. Man ser jo 1000 taxier hver eneste dag
CrZyWiz Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 Det må egentlig gå fryktelig lite BMW som taxi siden hver gang noen ser en skrives det om det. Man ser jo 1000 taxier hver eneste dag Du prøver så hardt, men får det ikke til
DCA Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 Det må egentlig gå fryktelig lite BMW som taxi siden hver gang noen ser en skrives det om det. Man ser jo 1000 taxier hver eneste dag Du prøver så hardt, men får det ikke til ok..?
taxibjørn Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 Her i Stavanger området er vi 15 stk som har BMW Taxi !
Fredrik 90 Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 Det må egentlig gå fryktelig lite BMW som taxi siden hver gang noen ser en skrives det om det. Man ser jo 1000 taxier hver eneste dag Du bor på Manhattan du da siden du ser 1000 taxier hver dag Når vi snakker om det! Det finnes en bil som i dette markedet totalt gruser både BMW og Mercedes, nemelig Ford Crown Victoria Dette er førstevalget til hundretusner av taxisjøfører i USA, hundretusner av disse bilene går også som Politi biler og øvrige offentlige instanser. Bilene er like enkle som en ostehøvel med sin ramme konstruksjon, 4 trins automat og 4,6 liters V8er. Er ikke uvanlig at disse bilene ruller over 1 million km med samme drivverk og motor Og jada, har sett ett par som Taxi i Norge også...
bmwmaxi Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 BMW ville levere biler til politiet i norge men så sere som dem er her så ble det VW Årsaken er de helt på trynet urimelige kravene til Politiet. Hvis jeg ikke husker feil så skulle bilene ha diesel motor, firehjulsdrift, klare 0-100 på minst 9 sekunder med 250 kg last om bord og de skulle ikke koste mer enn 750 000,- stykket ferdig utstyrt Volvo tilbød egen politiversjon av XC70 som hadde passet ypperlig, men for dyr. BMW tilbød sin politiversjon av den gang E61 530XD, men for dyr, Ford tilbøy sin Mondeo med 2,5 Turbo femmer som var innenfor prisen men uten firehjulsdrift og med bensin. Så det ble VW Passat til slutt, den var litt dyrere, hadde diesel og firehjulsdrift men 2,0 TDien på 170 hester klarte ikke de "fysiske" krava. Politifolkene har klaget over dårlig kvalitet og problemer særlig med DSG kassene, bilene sliter også veldig i de fylkene som opplever sterk kulde. Politifolkene klager over start vansker og at de ikke har kraftig nok varmeapperat da disse bilene er utstyrt med mindre varmeapperat for å få plass til all den ekstra elektroniske utrustningen en politibil krever. Her har du nok hørt en røver historie, før den ble fakta på gulvet. Nytte/utrykknings kjøretøyer og statlige(ikke alle) har avgift og momsfritak. Så for 750000,- kunne de godt kjøpt seg en porsche cayenne turbo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå