Gå til innhold

Hvor ble det av BMW i taxi

Z1
 Share

Anbefalte innlegg

En grunn til at det er få BMW som taxi i tromsø er nok fordi han som er (var) sjef på Trondsen (som hadde bmw) var en tulling.

Hvis du kom inn og viste genuin interesse og ville prøvekjøre en bil så måtte du nesten kjøpe den, og hvis du ikke gjorde det så kunne du rett å slett bli bedt om å ikke komme tilbake.

Slike historier hører man dessverre alt for ofte..

Fatter har brukt nærmere 4 millioner på sine 5 siste biler der borte. Det ble bare værre og værre for hver dag. Alt bra dårlige innbyttepriser ( feks 80k mindre i innbytte kontra andre forhandlere ), til dårlig oppfølgning. I dag kjører han Mercedes, og er fornøyd med det. Dog, gjorde han ett nytt forsøk, og var lovet både tilbud og prøvekjøring av M550d xDrive. Hørte aldri noe denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det som er BMW´s generelle fordeler på den korte banen ikke er like attraktivt på den lange banen og visa versa når det gjelder Mercedes-Benz.

Et annet viktig poeng er status. Såvidt jeg forstår er det generelt mer akseptert å kjøre en sliten Mercedes-Benz enn en sliten BMW. Jeg forstår ikke hvorfor, men slikt er ofte ikke rasjonelt eller til å forstå i det hele tatt.

To gode poeng, Fredrik.

Jeg har også lagt merke til at det kan virke mer akseptert med sliten MB enn sliten BMW. F.eks W123 gikk aldri av moten før den ble youngtimer/veteran.

W124 holder seg fortsatt meget godt i spesifikke versjoner (300-dieseler, facelift 320, V8), og er "godkjent" de fleste steder.

Hadde E36 og E46 vært en gubbebil ville de hatt vesentlig høyere levealder.

Disse bildene er relativt ferske!

E300 TurboDiesel, det går en annen også samme som min E300 Diesel(sugis)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Takk for bildene. Jeg er ikke så mye i Oslo lenger, og har ikke sett 124-taxi på lenge. W210 er jo på "siste-rest" og på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er bare å holde flatt, den bremser ikke så mye ned. Gjelder 09 modell, men hørte nye f30 så er dette programmert om en del, så Dtsc bremser bilen mye mer, og fremkommeligheten ble redusert i forhold til f.eks min bil.

Er sånn det er på min også, bare å holde klampen i bånn. Trodde faktisk lenge bilen hadde diffbrems :) Jeg pleier å bruke andregiret opp bakker jeg da jeg har forholdsvis solid moment, funker bra for meg selv i de bratteste bakker.

Det fungerer kanskje litt bedre på de nyere enn på E34 og E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dere syns ikke det er bedre å slå av alt av system å full kontroll på bilen? har dere ikke feeling på gassen eller hva er skjer? hvor gamle er dere egentlig? hehe.. bare spør.. hvis dere kommer frem bedre med dtc på så lurer jeg på hvilke kjøreferdigheter dere har :) (ikke kritikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dere syns ikke det er bedre å slå av alt av system å full kontroll på bilen? har dere ikke feeling på gassen eller hva er skjer? hvor gamle er dere egentlig? hehe.. bare spør.. hvis dere kommer frem bedre med dtc på så lurer jeg på hvilke kjøreferdigheter dere har :) (ikke kritikk)

Jeg er helt enig i at man kommer seg lettere opp om man slår av DTC ASC... (Kan sikkert variere fra person til person og føre)

Men når jeg sier det så tenker jeg på fremkommeligheten opp bratte og lange bakker. Rett fremover og slakke bakker kan det være at fremkommeligheten er bedre, og det er hvertfall vanskeligere og få sleng på bilen om man har innkoblet disse systemene.

Dog vet jeg ikke om det er slik på nyere biler der jeg har registrert at man kan delvis deaktivere funksjonen og da kan den funksjonen sikkert være vel så god som og slå det helt av.. Men det er jeg usikker på.

Jeg bodde før på et sted med lange og bratte oppoverbakker der man seriøst måtte lære seg hvordan man skulle kjøre for å komme seg opp om vinteren.

Og jeg sverger 100% at det var mange dager der jeg aldri kom opp så lenge jeg hadde antispinn innkoblet.

EDIT: Sorry OT, jeg kan fjerne innlegget om ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er derimot strekt inne i å levere utrykkningsbiler til både ambulanse, politi og brannvesen. Særlig i Tyskland, Sveits og England er BMW veldig populære som politibiler og det har sine krav som er strenge de også, Mercedes er ikke mye brukt som Politibiler. Kun i Norge hvor ML og GL har blitt populære Kommando og innsatsleder biler sammen med de større USA SUVene (MB Vito er mye brukt av Politiet men dette er Mercedes nyttekjøretøy og så vidt jeg vet er det personbilene vi snakker om her).

Ser du har gjort helomvending på dette feltet.

Forrige gang vi diskuterte dette og jeg argumenterte med at MB leverer enorme mengder biler til offentlige etater, så avfeide du det og brukte det negativt mens BMW var mer eksklusivt siden de stort sett går til private.

Mercedes har vært brukt av Bundespolizei siden tidenes morgen.

I Oslo-regionen bruker de fler uniformerte S212 E350CDI 4matic, i tillegg til mange ML + GL og G. UP bruker også Mercedes her på østlandet - C-klasse W203 og W204.

BMW-ambulanser og brannbiler ja :roll: Du tenker nok på legebiler - er en stor forskjell der.

Grunnen til at MB E blir stående år etter år som den mest brukte taxibilen er SELVFØLGELIG at det er en bedre bil.

Nå må dere rulle inn og bruke sunn fornuft, og fjerne fanatiker-skylappene. MB går rett og slett jevnt over lengre uten havarier - det er faktisk direkte frekt av dere å undervurdere en leverandør som jobber så hardt for å levere markedets beste taxibiler, og som er stolte over det!

BMW feilet på en del områder med E61, samt at de har registerkjedeproblematikken på 4erdieselene.

Volvo er ikke holdbare nok - 2.4-dieselen får ofte problemer med toppen etter ca 300k km, og automatkassene til Volvo er lagd av mariekjeks.

VW - Ok biler, men dårlige DSG-kasser.

Ford - var inne en periode med Mondeo, men forsvant. Vet ikke hvorfor, men kostnadene var tydeligvis for store.

Toyota - Prius er kjempebra biler. Dieselmotorene til Toyota er mindre gode (unntatt 1.4), og raser støtt og stadig.

Og en siste ting: taxikjørte MBer får man fortsatt greie penger for i bruktmarkedet (nettopp pga KVALITET). Prøv å selg en Avensis, Mondeo, Passat eller E61 med 650 000km på telleren...Ikke like lett.

:)

Her er det rene ord for pengene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det begynner og bli en bra tråd .

Men til bake til start......

Register kjedene på Benz 212 ryker ,og dekkes av garanti .

Det samme skjer på verdens beste bil (BMW) også .

Har det blitt for mye effekt og dårligere kvalitet på disse bilene .

Når Angela Merkel får gjenomført neste skritt i eu krav ,

så skal luften som kommer ut bak bilen vere renere enn det den suger inn .

Hvor ender dette ?????

Er det noen her inne som kjenner noen som har BMW som taxi og vil

dele litt erfaringer med oss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er derimot strekt inne i å levere utrykkningsbiler til både ambulanse, politi og brannvesen. Særlig i Tyskland, Sveits og England er BMW veldig populære som politibiler og det har sine krav som er strenge de også, Mercedes er ikke mye brukt som Politibiler. Kun i Norge hvor ML og GL har blitt populære Kommando og innsatsleder biler sammen med de større USA SUVene (MB Vito er mye brukt av Politiet men dette er Mercedes nyttekjøretøy og så vidt jeg vet er det personbilene vi snakker om her).

Ser du har gjort helomvending på dette feltet.

Forrige gang vi diskuterte dette og jeg argumenterte med at MB leverer enorme mengder biler til offentlige etater, så avfeide du det og brukte det negativt mens BMW var mer eksklusivt siden de stort sett går til private.

Mercedes har vært brukt av Bundespolizei siden tidenes morgen.

I Oslo-regionen bruker de fler uniformerte S212 E350CDI 4matic, i tillegg til mange ML + GL og G. UP bruker også Mercedes her på østlandet - C-klasse W203 og W204.

BMW-ambulanser og brannbiler ja :roll: Du tenker nok på legebiler - er en stor forskjell der.

Grunnen til at MB E blir stående år etter år som den mest brukte taxibilen er SELVFØLGELIG at det er en bedre bil.

Nå må dere rulle inn og bruke sunn fornuft, og fjerne fanatiker-skylappene. MB går rett og slett jevnt over lengre uten havarier - det er faktisk direkte frekt av dere å undervurdere en leverandør som jobber så hardt for å levere markedets beste taxibiler, og som er stolte over det!

BMW feilet på en del områder med E61, samt at de har registerkjedeproblematikken på 4erdieselene.

Volvo er ikke holdbare nok - 2.4-dieselen får ofte problemer med toppen etter ca 300k km, og automatkassene til Volvo er lagd av mariekjeks.

VW - Ok biler, men dårlige DSG-kasser.

Ford - var inne en periode med Mondeo, men forsvant. Vet ikke hvorfor, men kostnadene var tydeligvis for store.

Toyota - Prius er kjempebra biler. Dieselmotorene til Toyota er mindre gode (unntatt 1.4), og raser støtt og stadig.

Og en siste ting: taxikjørte MBer får man fortsatt greie penger for i bruktmarkedet (nettopp pga KVALITET). Prøv å selg en Avensis, Mondeo, Passat eller E61 med 650 000km på telleren...Ikke like lett.

:)

Her er det rene ord for pengene :lol:

Ja må si meg meget enig med werther på egentlig alt han sier her. Det han sier her er det folk flest vet men ikke vil innrømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hyppig skjer disse driftstansene? Har tilgode å se en Mercedes Taxi ståendes langs veien, jeg har faktisk aldri sett det. Er det på W212 dette forekommer?

Geir, hvor ofte ryker(ca. km stand) registerkjedene på MB og BMW? BMW har vel ikke hatt dette problem før som jeg har hørt, Mercedes av eldre årgang har dobbelt kjede, og særlig dieselene med lang kjørelengde raser nesten utelukkende på grunn av registerhavari(på grunn av dårlig ettersyn)(en liten andel lagerhavari på vakumpumpe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Benz er dette fra 60000-200000 km Og det er enkelt kjede .

På BMW er det noe av samme km og denne har 3 stk kjeder i bak kant av motoren .

Så det er jævla mye jobb og bytte .

Når det ryker så er det ny motor.

Som koster ca 90 lapper.

Men kjøper motor til X3 da denne fåes for 30 danske + moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...