lampeskjerm Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Er på jakt etter ny (nyere brukt) bil til våren, og innspill er alltid morsomt. Manuell girkasse er et ufravikelig krav for meg, men det virker ikke som man kan velge og vrake med dette kravet desverre (automat blir for kjedelig). Må jeg utenlands for å finne det jeg vil ha? Driver ikke med import selv, men det er kanskje firmaer som tar på seg jobben mot en liten sum penger? Rekkesekser er å foretrekke, men det virker som det er bra power i F30 328i, noen som har prøvd? Jeg har en absolutt maksgrense på 700', men da skal det såklart være et kanoneksemplar hvis jeg skal strekke det såpass Innspill og linker tas imot med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Har du noen flere krav enn makspris og manuell? F.eks. størrelse, dører, hva den skal brukes til, karosseri osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Jeg ser ingen andre aktuelle biler enn E92 M3 til det budsjettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2013 Har du noen flere krav enn makspris og manuell? F.eks. størrelse, dører, hva den skal brukes til, karosseri osv. Coupe eller sedan. Bør være en morsom bil å kjøre, men driver ikke med banekjøring. Må også være fin å dra på lengre turer med. Bagasjerom betyr fint lite da jeg har en varebil jeg kan bruke til flytting av større ting. En eller annen versjon av E92/F30 er vel det mest reellt ser jeg for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2013 Jeg ser ingen andre aktuelle biler enn E92 M3 til det budsjettet. Har sett på M3'ene på finn, noget høyt priset synes jeg. De fleste ligger ganske lenge, så det er kanskje rom for å jekke ned prisen litt. Mesteparten av dem har jo også DKG-kassen, som sikkert er fin, men helt uaktuell for meg. Har du noen formening om driftskostnadene på en slik kontra en litt mer normal E92? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Eksempel på F30 335i http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor Ville vel gått for en sånn med de kriteriene du kom med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2013 Eksempel på F30 335ihttp://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor Ville vel gått for en sånn med de kriteriene du kom med Så veldig bra ut. Bare finne en med m-pakke på kanskje. Hvor reell er den estimerte prisen tror du? En sånn bil her hjemme ville vel blitt betydelig dyrere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Jeg ville nok uten tvil valgt en F30 335i, dette er moro bil for alle penga. Bare hør med Johnja her på forumet som har en F30 335i. Jeg ville nok også letet i Tyskland hvo mann på slike biler sparer en god del kontra Norge, også er utvalge mye bedre også selv som det ikke er allverden selv der. Mobile24 sin importhjelp skryter mange av, for 9900,- henter de bilen hjem for deg, med DEKRA test (Tysk NAF test) og ferdig registert hvor du vil Prisen den kalkulerer med skal også være ganske riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 F30 328i er overraskende sprek btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2013 Jeg ville nok uten tvil valgt en F30 335i, dette er moro bil for alle penga. Bare hør med Johnja her på forumet som har en F30 335i. Jeg ville nok også letet i Tyskland hvo mann på slike biler sparer en god del kontra Norge, også er utvalge mye bedre også selv som det ikke er allverden selv der. Mobile24 sin importhjelp skryter mange av, for 9900,- henter de bilen hjem for deg, med DEKRA test (Tysk NAF test) og ferdig registert hvor du vil Prisen den kalkulerer med skal også være ganske riktig Begynte å titte litt der inne. Hvis det er en kurant og trygg måte å kjøpe bil på virker det veldig fristende å prøve ut noe sånt. Har aldri forsøkt meg på noe sånn import, men det burde vel være ganske greit? Fant flere E92 330 og 335 med manuell gir der inne til en pris som ikke makser budsjettet helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Ja Mobile er nesten genialt også lenge man handler av merkeforhandler så er det liten fare for svindel, liten fare generelt sett i Tyskland da bilsvindel straffes veldig strengt. Privatpersoner ville jeg dog vært litt mer forsiktig med... Jeg kommer nok selv til å hente hjem en F10 med større bensinsekser i løpet av året(hvis banken er grei da) og jeg kommer til å bruke importhjelpen til Mobile24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 ....man får vel heller ikke trekke fra tysk moms om man kjøper privat i Tyskland, så å velge en forhandler er nok veien og gå der, ja. En ting jeg kom til å tenke på: Hvordan gjelder garantien på en såpass ny bil når den blir tatt over til Norge? Er det slik nå at dette gjelder uansett hvilket land den er solgt i, eller vil man få begrenset dekning på garantisaker om man har en importbil i norge? Drev selv og lekte med tanken på import da jeg i 2010 handlet E91. Snakket med flere aktører, men mest med Automote Tuning (som det het den gangen), og fikk mye hjelp der. Der var det snakk om en pris på ca 20.000kr (der om kring, om ikke litt mindre) jeg måtte betale for import via de. Da var det først en mann fra Tyskland som dro og så på ønsket objekt, for å se om bilen var ok. Om agenten fant en bil som virket interessant, så ble jeg kontaktet med info. Om det skulle taes videre til kjøp, så tok agenten noen tusenlapper for dette, samt for å fikse alt papirarbeid. Videre så ble det ordnet frakt (ca 8000kr), samt betaling av moms osv for å få ut norske skilter. Til slutt kunne jeg hente bilen, ferdig på norske skilter fra importøren. Da med kjøpssum av bil + de ca 20.000kr som skulle dekke agent, frakt, skilter/registrering samt provisjon til importør. Det ble aldri noe av det for min del da jeg fant mitt eksemplar i Norge til en fin pris, men fikk i alle fall en pekepinn på hvordan det foregikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Februar 18, 2013 Share Skrevet Februar 18, 2013 Denne må vel være et veldig bra alternativ, veldig god pris! F30 328i http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39908296 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 18, 2013 Share Skrevet Februar 18, 2013 Denne må vel være et veldig bra alternativ, veldig god pris!F30 328i http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39908296 Ja det var faktisk billig... Hvis man ikke MÅ ha sekser så er jo 328en en super bil, men likevel....firer....ikke kul lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Februar 18, 2013 Share Skrevet Februar 18, 2013 Til den summen hadde jeg valget en nyere e92 335 med DCT kassen. Jeg er motstander av automat, men den kassen er rå. Var på isbanekjøring med den nå for noen uker siden, noe jeg var litt skeptisk til, men det funket veldig bra. Bilen jeg har nå er den andre med DCT kassen, ett alternativ var for meg m3 med manuelt, men den nådde ikke helt opp. Missforstå meg rett den er rå, men girkassen i 335en gjør bilen helt rå. Jeg hadde prøvd DCT kassen før jeg hadde sagt at det må være manuelt. Jeg bytter bil relativt ofte(Jobber med det) og har ingen ide med tanke på hvilken bil som kan gi meg like mye glede til det beløpet som også har garanti. Jeg har en modifisert e46 som på stort sett alle måter er råer en e92en, men det er 335 som blir brukt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå