Jimxd Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Hei. Har en 2001 E39 touring hvor den indre lykta er gåen. Altså kjørelyset er gåent. Jeg har lest å lest å jeg har kommet frem til at jeg må bytte hele lykta, dette koster 2.000 kr. 2000 kr for den lille delen av lykta?!?! HVA? Det kan jo være umulig at det skal være slik at jeg må bytte hele lykta å ikke kan fikse den på en eller annen måte. Det så ut som noe man kunne vri ut i den lykta men det gikk ikke. Den som er gåen er denne : Noen som vet noe jeg ikke vet! Takker for svar
Saltkjelen Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Dersom det er kjørelyset (LED stripene) må lykten byttes. Man får ikke kjøpt noen løskomponenter til dette.
tbardalen Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Er det LED på en '01 E39 a? Hadde tatt fram multimeteret og målt litt hvis jeg var deg Kan være det er ledningsbrudd e.l. som forårsaker dette.
Saltkjelen Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Ja, det er LED striper på E39 facelift (01-03).
Jimxd Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 Ja det er led. For noe forbanka dritt! Skal dobbeltsjekke at det kommer strøm , har ikke gjort det enda.
Alpejohn Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Har skjedd et par ganger med meg også, har bære vært irr og dritt i kontaktpunkta til pæra.. Pussa med litt smergelpapir så funka alt knall igjen.
Jimxd Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Skrevet Mars 10, 2013 Det er brudd i ledningen. Nå gjenstår det å finne bruddet! >.
lagunilla Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Hvorfor kaller dere det led? Det er feil! Det er optisk fiber! Led er når det er 0.5w små pærer. Her bruker man vanlig 21/5watts pærer.
Alpejohn Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Er LED i baklysa ja, og de kalles celis. Det er optisk fiber i AE, skal ikke si sikkert hvordan baklyktene er oppbygd. Det er vertfall LED i baklyktene, ikke mange små, men samme prinsipp som AE, at det lyser inn i blanke plast staver som fører lyset..
Fisher Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Ville tatt sats på å sjekke sikringa først da. Mulig det er så enkelt
Star33 Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Eller kjøpe brukt, koed,ebay får ei pent brukt lampe for 700 på koed eller billigere på ebay
Jimxd Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Sikringene er byttet. Er jo kun på den ene sida, hadde sikringa vært gåen hadde vell begge lyktene sluttet å lyse.
lagunilla Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Nei, høyre baklys og høyre parklys har sin egen sikring. Men det ytre baklyset lyser? Da kan sikringen sikkert ikke gått. Som noen har nevnt så har koed gode og billige utvalg. Finn og huggeri er også et altarnativ. Edit: mulig jeg misforstod, set ut som du mente indre og ytre isteden for andre sida. Beklager
Jimxd Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Kun venstre indre kjørelyse. Altså det som er på bagasjelokket. Tåkelys og rygge lyst på samme lykta fungerer men ikke kjørelyset, så er nødt å være ett ledningsbrudd. Jeg koblet strøm på kjørelyset fra annen kurs og det lyste, så er ledningen en plass. Kan være litt vanskelig å finne dette faktisk men skal finne ett skjema og begynne å søke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå