Gå til innhold

320D eller 320I?  

43 stemmer

1. 1. 320D eller 320I?

• Usikker
      0
    • Jeg ville gått for 320D
      8
    • Jeg ville gått for 320i
      35

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Skjerp deg. LES, LÆR

din opprinnelige påstand (uansett hvor mye du forsøker å endre på den) er FEIL! _FERDIG_

Hva med å heller svare spørsmålene enn å bruke den tonen der. Nei min uttalelse var ikke feil, bare misforstått kan jeg si da!

Svar på spørsmålene og oppfør deg som en voksen dannet mann, var du som tok denne diskusjonen videre. Kanskje lurt å holde litt tett av og til selv om man er dypt uenig i hva andre skriver

Skrevet

Men hvis olja ikke er til smøring av motoren hva er den til da? Hvor mener du olja som forsvinner blir av?

Er vel ikke slik at oljen blir 'absorbert' opp som en menneskerygg blir smurt med solkrem i solsteika om sommern. Olja forsvinner vel ut i eksos i relativt små mengder, og det skal det nok ikke gjøre. Motoren blir smurt av olja som pumpes rundt i motoren av pumpa i bunnpanna hvor lagre i bunndel og kamkjedet samt topp blir badet i olje. Går det tørt i feks. veivlagre er det riper med en eneste gang.

Jeg er ingen ekspert, men olje som forbrukes blir forbrent. Det skal det vel strengt tatt ikke gjøre.

Er vel additiver i olja som gjør at den egner seg for Longlife intervaller, ikke viskositet. Dyr olje kan man kjøre lenger på før den blir dårlig. Er man glad i å bytte olje ofte, kan man bruke billigere(la oss si hver 5000km) med nokså god samvittighet.

Olja kan jo også forsvinne ut i oljeutånding/ veivhusventilasjon, men det er vel heller inget sunnhetstegn

Skrevet

Men hvis olja ikke er til smøring av motoren hva er den til da? Hvor mener du olja som forsvinner blir av?

Er vel ikke slik at oljen blir 'absorbert' opp som en menneskerygg blir smurt med solkrem i solsteika om sommern. Olja forsvinner vel ut i eksos i relativt små mengder, og det skal det nok ikke gjøre. Motoren blir smurt av olja som pumpes rundt i motoren av pumpa i bunnpanna hvor lagre i bunndel og kamkjedet samt topp blir badet i olje. Går det tørt i feks. veivlagre er det riper med en eneste gang.

Jeg er ingen ekspert, men olje som forbrukes blir forbrent. Det skal det vel strengt tatt ikke gjøre.

Er vel additiver i olja som gjør at den egner seg for Longlife intervaller, ikke viskositet. Dyr olje kan man kjøre lenger på før den blir dårlig. Er man glad i å bytte olje ofte, kan man bruke billigere(la oss si hver 5000km) med nokså god samvittighet.

Olja kan jo også forsvinne ut i oljeutånding/ veivhusventilasjon, men det er vel heller inget sunnhetstegn

Dette er vel svaret som burde vært skrevet for mange poster siden :)

Men det er et faktum at biler med longlifeolje vil dra litt olje ut gjennom eksos etc. Blir det 1liter pr 1000 km er det noe alvorlig galt, men å etterfylle 1dl i ny og ne må man regne med.

Skrevet

Så nå trengte du opplysningen? Slik jeg ser det er det bare to innlegg siden du mener at du ikke tar feil, det er bare alle vi andre som missforstår deg. Det er rart hvordan språket vårt fungerer. Var nok ikke så mye å missforstå med den opprinnelige påstanden din gitt.

Jeg holder tett nesten hver gang du skriver noe i tekniske diskusjoner, når du nå gikk på aroid (eller meg, samma det) og kaller de som bidrar med fakta her for bedrevitere så blir jeg faktisk provosert. Jeg er dritlei av at du tilsynelatende mener du kan skrive "fakta" som er direkte(!!) feil, uten å ta dette til deg i det hele tatt. Tor det eller ei, men det du skriver vil på et eller annet vis påvirke andre her, og det er synd om forumet skal bli eventyrbok skrevet av deg. Og ikke dra "verre var det ikke å komme med et opplysende svar", du var ikke interessert i å lære! (som vanlig) Alle ser at du bruker det som en "out" av en latterlig diskusjon du taper så det synger. Voks opp.

Og nei Fredrik, det er ikke slemme meg som tok dette videre. Det ble poengtert at påstanden din var feil, du slenger med leppa, og får da naturligvis svar på tiltale. For ikke å skape en strid pleier jeg å unnlate å hugge deg ned når du skriver slikt, men nå når du ble direkte frekk så gadd jeg ikke mer.

Du kan skrive påstanden din på nytt, vir på noen ord. Påstå at du er ute etter et svar, at du er missforstått bla bla bla. Alle som lese fra begynnelsen av her ser rett gjennom de latterlige forsøkene dine.

Moderator, vennligst fjern mitt når dere kommer over tråden her. Beklager dette blir tatt i en åpen tråd. Heretter skal jeg prøve å ta det med den aktuelle på pm.

Trådstarter, beklager. Men tro det eller ei, oljeforbruk har ikke noe med om "maskineriet får smøring" eller ikke å gjøre.

Vil også gjøre klart at jeg ikke deltar i diskusjonen om hvor mye oljeforbruk som er greit. Dette er en helt annen diskusjon, og ja m54 er kjent for å ha litt høyt forbruk, av ulike årsaker som for det meste er nevnt. Det er ellers en ganske fin motor.

Skrevet
du skriver vil på et eller annet vis påvirke andre her, og det er synd om forumet skal bli eventyrbok skrevet av deg.

Dette er ganske godt formulert; mange ganger kan man bli frustrert over måtte påpeke gjentatte ganger når noen skriver noe som ikke er korrekt.

(Dette var en generell kommentar - jeg har ikke selv opplevd det som problematisk å påpeke overfor Fredrik90 når jeg mener han tar feil.)

Dette har interesse også for TS i hans jakt på en 320i eller en 320d: Sjekk bakgrunnen for alle råd du får grundig, og husk at den endelige avgjørelsen tar du selv. :)

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg ville valgt 320d. God motor med fint forbruk :)

Vertfall når det er facelift 150 hestern, og ikke 136.

Hadde det vært 136 hestern hadde jeg nokk gått for 320i :)

Skrevet

Men er det slik vi vil ha det? At det viktigste er at enkelte skal få presentere nøyaktig hva dem vil som fakta, og når dette blir påpekt så skal man kalles bedreviter? Jeg hadde ca 10 000 innlegg på min gamle bruker her, så og si alt i teknisk, så og si alt for å hjelpe andre. Når noen da er ute på tur og aldri (for dette er ikke første gang) greier å ta tilbakemeldingen at INNHOLDET i det man skriver betyr noe. Man kan ikke bare si at bmw har et troll i girkassen, og motoren egentlig ikke fungerer, og forvente at det ikke blir påpekt som feil?

Jeg er ikke ute etter å ta Fredrik som person her, men dette er en gjenganger. Det er ikke alt man bare kan koke sammen en mening om i hodet, for så å presentere som fakta. Bildesign og andre "subjektive" tema, ok. Men rene tekniske påstander så vet jeg at for meg er svaret nei.

Og hvorfor skal man gidde å forsøke å bidra her, når noen så aktivt går inn for å spre den infoen som passer med følelsen den dagen, som fakta? Forumet blir jo bare rot, og av slikt skapes "forummyter". Alle "vet" noe,selv om det er feil, fordi det har blitt sagt og gjentatt noen ganger.

Om Fredrik har et problem med meg, så ta det da. Men jeg synes det er litt spesielt at man skal stå på sitt (totalt feile utsagn) inntil andre kommer til diskusjonen. Fredriks metoder her er direkte ufine, og useriøse. De fleste ser gjennom det, men ikke alle.

En teknisk diskusjon er ikke det samme som en "meninger om bil" diskusjon. Man kan ikke bare presentere meninger som fakta, uten rot i virkeligheten. Og det er på tide at de som driver med dette tar det til seg. Jeg synes slikt er direkte stygt gjort mot trådstarter, som ber om hjelp til noe og får rent svada servert som fakta (ment generelt, ikke nødvendigvis oppimot denne tråden)

Skrevet

TRF:

Har du hørt om å gå etter ballen i stede for spillern?

Hvorfor kunne du ikke bare kommet med ett enkelt og greit svar slik E24Bimmer628csi gjorde isteden for å komme med en hel regle med konspirasjonsteorier om meg og mine påstander ellers i forumet. Hva er det med meg som pisser deg så veldig off, jeg har da lyttet til deg mange ganger jeg. Men jeg tillater meg å tvile av og til da jeg ikke kjenner deg personlig eller har noen referanser på dine tekniske kunnskaper som du legger til grunn, kunnskaper som helt sikkert er bedre enn mine :)

Jeg lar meg gjerne rett og korrigere, men helst på en hyggelig og dannet måte. Er ikke fullt så lett å være hyggelig tilbake når man blir arrestert på en påstand av en såfrekk flåkjeft.... Og det er slik du ofte har møtt meg i diskusjoner og da blir utfallet mellom oss som over her av og til.

Prøv å bør litt mer hyggelig du også så lover jeg at jeg skal være det igjen :)

Edit:

Skrev dette før jeg så ditt siste innlegg! Men i korte trekk så er det selvsagt i orden å påpeke når andre tar feil, men gjør det med måte i stede for å fremstille den som tar feil som en idiot.

Skrevet

For dog å få frem et lite poeng, på en høflig måte, det er noen få som bruker dette uttrykket om ballen og spilleren her hver gang det passer dem. Husk at du fremstilte "fagtyngden" i emnet som bedrevitere som ikke har peiling.

OG, når spilleren lager sin egen ball, så ønsker man ofte å ta en prat med spilleren. Jeg fungerer desverre ikke effektivt som autokorrektut, så vær så snill å tenk før du skriver om temaer en ikke har greie på (no offence, ikke alle skrur motor).

Greit, da legger vi dette bak oss, og jeg er sikker på at vi kan ha trivelige diskusjoner i fremtiden.

Skrevet

Greit, da legger vi dette bak oss, og jeg er sikker på at vi kan ha trivelige diskusjoner i fremtiden.

Ja da er vi ferdige med det :) Selvsagt skal vi ha trivelige diskusjoner i fremtiden, vi er da alle entusiaster som jeg liker å avslutte med :)

Skrevet
Men er det slik vi vil ha det?

[...]

Og hvorfor skal man gidde å forsøke å bidra her, når noen så aktivt går inn for å spre den infoen som passer med følelsen den dagen, som fakta? Forumet blir jo bare rot, og av slikt skapes "forummyter". Alle "vet" noe,selv om det er feil, fordi det har blitt sagt og gjentatt noen ganger.

Nei, det er ikke slik vi vil ha det.

Hvorfor gidde bidra - ok, den sliter jeg litt med selv noen ganger.

"Forummyter"- igjen et glimrende begrep. Dette tror jeg er en veldig tung jobb å motarbeide.

Jeg har selv irritert meg over enkelte som har lest en litt unøyaktig artikkel på wikipedia, og holder foredrag på emnet etter at de har glemt halvparten av innholdet.

Derfor bør det understrekes hvor viktig det er å legge vekt på tyngden og bakgrunnen til den man velger å lytte til - men forummyter vil nok uansett fortsette å leve godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...