Gå til innhold

320D eller 320I?  

43 stemmer

1. 1. 320D eller 320I?

• Usikker
      0
    • Jeg ville gått for 320D
      8
    • Jeg ville gått for 320i
      35

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv en 320i (2.2) 170 hk i kombinasjon med automat :D Tror faktisk jeg ville gått for auto :D

Den lar deg bare slappe av i køer osv og når du skal kjøre litt fort/aktivt er det bare å hive girkassa i S modus eller bytte gira selv :D

Uansett så slår det aldri feil med E46 og M54 :) lykke til :)

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Bra dere veit hvordan ting fungerer. Bare fyll etter så er alt bra igjen 8-)

Så du mener at hvis motoren bruker litt olje, så er det krise å grunnen til full overhaling.

De fleste nye biler idag blir oppgitt med oljeforbruk, mye grunnet longlifeolje olje som er tyntflytende og blir dratt igjennom motoren lettere en annen type olje.

Ingen feil at motoren bruker 1- 2dl pr 1000 km!

Skrevet

Så du mener at hvis motoren bruker litt olje, så er det krise å grunnen til full overhaling.

De fleste nye biler idag blir oppgitt med oljeforbruk, mye grunnet longlifeolje olje som er tyntflytende og blir dratt igjennom motoren lettere en annen type olje.

+1

Ett hvert nettforum er fullt av bedrevitere som faktisk tror de har peiling, sånn er det bare dessverre :roll:

Skrevet

Jeg hadde nok valgt 320i, hadde 320D vært en sekser uten denne knuserverk/skurtresker lyden så hadde det stilt seg annerledes. Dieselmotorer har gjerne et herlig og eksplosivt skyv på lavt turtall, men dabber vannvittig fort av og det blir mye giring på grunn av det korte registeret. Hadde nok blitt mest fornøyd med en bensinmotor ja.

Skrevet

+1

Ett hvert nettforum er fullt av bedrevitere som faktisk tror de har peiling, sånn er det bare dessverre :roll:

M54 er kjent for å bruk mye olje og særlig b22 motoren. Vist du får en b22 å bruker 1dl så er du heldig. Da har eieren av bilen tatt godt vare på bilen. Denne type motor skal ha mellom service vist ikke det ble gjort så fikk du tett onding, tørre ventiltetning og dårlig skrapering på stemplet. Longlife olje har samme viskositet som alt anna som har samme viskositet tall. Det er tilsettning i oljen som bestemmer hvor langt du kan kjør å hold kvaliteten på oljen. Meir olje forbruk motor har jo fortere blir olje fårerenset og mister smøre evnet sitt og pakninger blir tørre. Heile trikset her er mellom service uansett om det skal var Longlife.

Skrevet

+1

M54 er kjent for å bruk mye olje og særlig b22 motoren. Vist du får en b22 å bruker 1dl så er du heldig. Da har eieren av bilen tatt godt vare på bilen. Denne type motor skal ha mellom service vist ikke det ble gjort så fikk du tett onding, tørre ventiltetning og dårlig skrapering på stemplet. Longlife olje har samme viskositet som alt anna som har samme viskositet tall. Det er tilsettning i oljen som bestemmer hvor langt du kan kjør å hold kvaliteten på oljen. Meir olje forbruk motor har jo fortere blir olje fårerenset og mister smøre evnet sitt og pakninger blir tørre. Heile trikset her er mellom service uansett om det skal var Longlife.

Jeg skjønner at longlife olje har samme viskositet som annen olje med samme nummer. Poenget var at longlife olje er tynn, i motsetning til tidligere hvor olje gjerne hadde 0-40, 60 osv.

Mulig mellomservice er trikset, men det å kjøre frem å tilbake til verksted hver 10.000km synes jeg høres både kostbart og unødvendig ut.

Hadde dette vært et absolutt must med mellomservice, så er det rart at ikke BMW opplyser om dette.

Skrevet

+1

Jeg skjønner at longlife olje har samme viskositet som annen olje med samme nummer. Poenget var at longlife olje er tynn, i motsetning til tidligere hvor olje gjerne hadde 0-40, 60 osv.

Mulig mellomservice er trikset, men det å kjøre frem å tilbake til verksted hver 10.000km synes jeg høres både kostbart og unødvendig ut.

Hadde dette vært et absolutt must med mellomservice, så er det rart at ikke BMW opplyser om dette.

Olje bytte kan man ta selv uansett bilen har garanti. Og ja dem anbefaler mellom service på m54 når garanti tiden gikk ut. Vist seg at denne motoren hadde ikke godt av så lang service intervaller. Derfor er det så mange av disse motorene plages med høyt forbruk av olje. m54 var ikke klar for longlife livet.

Skrevet

+1

Det at motoren bruker litt olje er bare bra, det tyder på at maskineriet får den smørinen det trenger.

Desverre er også forumet fult av idioter som faktisk ikke har peiling også. Som i tillegg ikke tør å svare aroid, men henger seg på hylekoret så fort noen vrir på det opprinnelige utsagnet, som dreide seg om at "oljeofrbruk er bare bra da det tyder på at maskineriet får den smøringa det trenger".

Fatter ikke hvorfor du skal dra en såpass frekk tone mot aroid (eller meg?), men samtidig sutre i tråder over hvor "stygge alle er med deg".

Svelg kamelen, og bli ferdig med det.

Skrevet

+1

Det at motoren bruker litt olje er bare bra, det tyder på at maskineriet får den smørinen det trenger.

Desverre er også forumet fult av idioter som faktisk ikke har peiling også. Som i tillegg ikke tør å svare aroid, men henger seg på hylekoret så fort noen vrir på det opprinnelige utsagnet, som dreide seg om at "oljeofrbruk er bare bra da det tyder på at maskineriet får den smøringa det trenger".

Fatter ikke hvorfor du skal dra en såpass frekk tone mot aroid (eller meg?), men samtidig sutre i tråder over hvor "stygge alle er med deg".

Svelg kamelen, og bli ferdig med det.

Den var ikke rettet til noen av dere, men det forklarer kanskje mer at dere selv føler dere truffet :wink: Du TRF har jo ikke så langt kommet med noe fornuftig så langt i tråden så jeg skjønner ikke hvorfor du reagerer på det jeg skrev... :roll:

Jeg klager ikke eller syter, men personangrep som noen har fart med er mot forum reglene og sånn er det! Ikke gå etter personen bak innlegget, det er kun svakt og viser mangel på gode argumenter :wink:

Skrevet

Nei,

jeg burde jo skjønt det, at du ikke svarte aroid (eller meg?). Det var jo da tydeligvis ikke retta mot noen, i det hele tatt. Bare tomme ord helt ute av kontekst?

Tror du på dette selv eller? Du kan ikke delta i en diskusjon, men mene at ordene dine ikke betydde noe. Du hadde en latterlig påstand, som ble bemerket. Dette likte du dårlig, og velger å snakke om bedrevitere som tror de kan noe.

Helt ærlig så gidder jeg ikke å bruke tid på å diskutere med deg på den måten. Du vet hva du sa, først faktafeil, så personangrep.

Istedetfor å bruke så mye tid på å lage slike historier i hodet ditt, sett deg ned og bruk noen timer på å lese deg opp på forbrenningsmotor da vel. Smøresystem er relativt likt på de fleste. Interessant lesing, og nok av "basic" artikler som gjør at du lærer dette ganske kjapt. På den måten slipper du å få oppmerksomhet rundt påstandene dine, da de forhåpentligvis vil være mer riktige. Og du får fylt hodet med kunnskap istedetfor bunnløse påstander.

Jeg mener jeg faktisk har bidratt her, det samme har aroid, ved å forhindre at rene faktafeil får stå.

Ta til deg essensen i dette, så kanskje vi alle kan være venner i neste tråd ;)

Som den bilentusiasten du er (positivt), så lover jeg du vil nyte å kunne mer om hvordan ting rent teknisk faktisk fungerer. Det finnes mange gode artikler, google, eller spør her.

Skrevet

Når det gjelder mitt innlegg så regner jeg med at folk skjønner at alt er relativt, det jeg mener er normalt med oljeforbruk og ett godt tegn på at motoren får den smøringen den trenger er det som BMW oppgir. Det vil altså da si 1dl per 1000 km, det at du velger å ikke bruke sunn fornuft å se ting litt i perspektiv kun for å gi seg selv en anledning til en flåsete kort kommentar, bekrefter alt det inntrykket jeg har av deg.

Skrevet

Du greier ikke å ta til deg noe som helst? Prøvde å gi deg anledning til å lese deg opp på dette uten å tape for mye ansikt. Vi diskuterer ikke hvor mye olje en motor bruker eller ikke bruker.

Det du ble arrestert på var at

Dette er feil. Prøv å skjønn det, og det høres faktisk litt morsomt ut for de som vet hvordan smøresystemet fungerer.

Dersom du blør litt, er det bra fordi det tyder på at musklene dine får det blodet dem skal ha?

Skrevet
Du greier ikke å ta til deg noe som helst? Prøvde å gi deg anledning til å lese deg opp på dette uten å tape for mye ansikt. Vi diskuterer ikke hvor mye olje en motor bruker eller ikke bruker.

Det du ble arrestert på var at

Dette er feil. Prøv å skjønn det, og det høres faktisk litt morsomt ut for de som vet hvordan smøresystemet fungerer.

Dersom du blør litt, er det bra fordi det tyder på at musklene dine får det blodet dem skal ha?

Men hvis olja ikke er til smøring av motoren hva er den til da? Hvor mener du olja som forsvinner blir av? Med litt olje som forbruk så mener jeg det fabrikken oppgir som normalt, ikke mindre eller mere.

En blødning kan heller sammenlinnes med en olje lekkasje, og den bør stoppes før nivået blir så lavt at motoren skjærer seg eller man dauer av blodtap....

Skrevet

Skjerp deg. LES, LÆR

din opprinnelige påstand (uansett hvor mye du forsøker å endre på den) er FEIL! _FERDIG_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...