2000Touring Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Har en E46 med Xenonlamper som jeg syntes begynner å lyse dårlig. Har skiftet pærer, justert lysene og polert glassene uten at jeg syntes det hjalp kjempemye. GS kjører tilbud på Halogenlamper denne helga, så jeg tenkte tanken på å rett og slett gå over til Halogenlys, i og med at disse lyktene er så billige i forhold. Men vil det fungere å bare ta bort Xenonlyktene og sette inn Halogenlamper? Hvilke utfordringer får jeg? Er kontaktene like? Er det noe styringer av lampene som må kodes? Er det noen som har erfaring med dette? Jeg ringte og spurte på GS, og svaret det var at om jeg hadde Xenonlykter fra før så måtte jeg kjøpe Xenon igjen Det har jeg for så vidt ikke helt troa på…
SweetBMW Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Det er litt annen kobling på lysene og koding er forskjellig.
2000Touring Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 ok, så fullt gjennomførbart? Men kanskje ikke så smart eller?
Robin L Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 jeg hadde ikke kutta ut xeon iallefall. finn deg noen billige nye xeon lykter eller noen brukte. trenger ikke å bli så dyrt for nye om du har tennere og pærer : ) mine xeon (e38) lyser iallefall syyykt bra. e34n har halogen, og det er mere som ett stearinlys. helt elendig!
Alpejohn Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Det er nok reflektorene som begynner og bli dårlige, og har du brukt kina xenon pærer så er de sikkert brent også.. Om du kan opne lykta, kan du bytte ut hele prosjektoren, finst mange typer som kanskje passer rett i lykta di Jeg bytta på min e39, til en med bixenon. Og fy flate for et bra lys det ble på nærlys etter bytte! Reflektoren min var ganske matt og dårlig, de nye hadde chrome reflektor og klar linse. Om du får til og bytte, tror jeg IKKE du vil angre OG kjøp noen osram/philips xenonpærer, ikke kina pærer!
2000Touring Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Det er ikke Kinapærer, men Osram. Byttet de nylig uten at det hjelp veldig mye. Skal sjekke ut hvor man får tak i reflektorer, men har du en link til hvor jeg får tak i?
Alpejohn Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Kan sjekke litt rundt på www.hidplanet.com der er det mye info om det meste. Eventuelt spørre hvilken som kan passe Utrolig mye nyttig info om xenon
Alpejohn Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Jeg kjøpte hos umnitza.com Hella Evox-R heter de, de er en kopi av den orginale Hella E55 bixenon prosjektoren. Men denne har chrome reflektor og klar linse + jeg tror lysbildet er litt annledes Men jeg søkte på google, og fant noen bilder av noe prosjektorer fra e46 (tror jeg), og de var ikke av samme type som jeg har. Men har sett flere som har modifisert e46 på hidplant, så der finst nok en mulighet EDIT: Her er de orginale bixenon prosjektorene tror jeg: http://www.ebay.com/itm/BMW-Mini-Cooper ... 3a7e521c28 Så du ser sånn ca hvordan de ser ut Søk på ebay, der ligger mye rart også
2000Touring Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Skrevet Mars 3, 2013 Har alle BMW Bi-Xenon? Det betyr vel bare at linsen slipper gjennom mere lys på fjernlys enn nærlys? For det eneste jeg finner av linser er bi-xenon... Er det sånn at reflektoren sitter fast i linsa(bakant)?
awt Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Man fikk e46 både med "vanlig" xenon og bi-xenon. De fleste har kun xenon på nærlysene.
Alpejohn Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Ikke alle har bixenon nei. På e46 var vel dette levert orginalt på noen, men e39 ble aldri levert med bixenon. Den slipper ut mer lys på fjernlys ja, og nærlyset utgjør både fjern og nærlys Her ser du et par bilder av en E55 (som er brukt på noen bmwer mercer osv) Det er slik den ser ut i orginale E39 facelift lykter, bare at den ikke har bixenon. Så bolt mønsteret på denne er samme. Og det er denne Evox-R er en kopi av
2000Touring Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Skrevet Mars 3, 2013 Takk skal dere ha - dette er til god hjelp. Men hvordan vet du hvilken prisjektor/reflektor som kan passe? Prøvde å kkke litt på den hidplanet sida, men fant lite...
Alpejohn Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Prøv å søk på google etter bilder, ebay osv. Eller spør på hidplanet. Eller du kan sende en epost til theretrofitsource.com, de vet det helt sikkert Eller du kan opne lykta og sjekke Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
SweetBMW Skrevet Mars 3, 2013 Skrevet Mars 3, 2013 Man fikk e46 både med "vanlig" xenon og bi-xenon. De fleste har kun xenon på nærlysene. Er vel facelift som kom med bixenon i første omgang, fikk man pre facelift med bixenon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå