Gå til innhold

Dårlig/ingen Turbotrykk. e46 136hk

Kvalitet
 Share

Anbefalte innlegg

Fra stille og opp til 3000 Rpm så er den helt død, men i høye hastigheter virker den nesten fin. Noen som har vært borti det?

Tok diagnose på den i går, og da var det ladetrykksventilen stod det.

Er det andre ting som kan føre til at den ventilen ikke jobber som den skal?(har sjekket vakum fra wastegate å hele den andre veien, så det skal være tett)

Har også en lekk i det ene røret til eksoskjøleren, har det noen betydning?

På forhånd takk:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet alt av de små vakumslangene, fra innsug til wastegate. som du du sa kvasi så var mine også råtne..

Turbo er sjekket og den snurrer som bare rakkern.

I dag har jeg vasket LMM og AGR, men uten mye spennende resultat.

Bilen går nok litt `snillere` men draget fra bunn mangler.

Hva er det som styrer den ladetrykkventilen som sitter før wastegaten? Hva er det den kontakten styres av?

Ser på youtube de som ruser motoren på tomgang, da ser man at wastegaten beveger seg fint. Min bare suges inn og `jobber` ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wastegate, ruse på tomgang osv, kan fort gjøre at du får irrelevante svar her.

Gjør som aroid sier, sett vakum direkte på klokka, og prøvekjør. Da vil du ha fult øs på lavt turtall, og den vil ikke gå noe særlig over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor det er en test, og ikke slik du skal bruke bilen. På denne måten får du a) sjekka at du har vakum, og B) sjekka at vnt går som det skal rent fysisk.

du har ikke wastegate bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKi. Har sjekket det og turboen går for full mugge.

Jeg tror det er noe føss med det som styrer den ladetryksventilen(den er ny)

Vet du hva som styrer den? Den er både vakum/elektrisk styrt,

men vet ikke hvor den får signaler fra.

Da er det vnt det heter da^^:)

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at vnt justeres som det skal?

Du har vakum fra vakumpumpe, dette går til et "vakumreservoir" (den sorte boksen), videre herifra til en "n75" ventil (denne styres elektrisk, og regulerer hvor mye vakum som går til å dra til seg vnt mekanisme/vakumklokke). Denne er igjen styrt ifra ecu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flytter seg ikke. Når jeg starter bilen så suger den til seg vnt litt. Når jeg gir gass(på tomgang) så beveger den seg ikke. Men når jeg skrur av bilen så flyr den litt frem å tilbake. Andre like biler, så jobber den mye mer avhengig av hvor mye gass man gir...

Derfor jeg tror det er noe galt med signalene til n75 ventilen(kan det være LMM?)

Er jeg helt ut å kjører?

Fikk feilmelding på den n75 ventilen og byttet den, men hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg hører deg. Sett vakumslangen rett på (altså bypass alt annet), og prøvekjør.

Forutsatt at du har rett i at det mangler ladetrykk, og at dette ikke er styrt ved at du egentlig har et annet problem.

Les dieseltråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler også litt trykk fra bunn av (E39 520d). Bilen går stygg godt så fort jeg fårn opp på turtall(chipa). Å mener den er ikke lat.. Men forhold til samboern sin v50. Så er han bra treig i startn.. noen sier dette er fordi den har en mindre turbo ect?.. Men må bare innrømme at dette er min første turbo bil så jeg er forhåndsvis blank. Vakum ser bra ut (Bytta en som hadde fått fysiskeskader men var tett). Er det verdt å vaske/rense vakumresorvaret? Da det nevnes denne er synderen om bilen føles lat på lave turtall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...