Gå til innhold

Dårlig/ingen Turbotrykk. e46 136hk

Kvalitet
 Share

Anbefalte innlegg

Fra stille og opp til 3000 Rpm så er den helt død, men i høye hastigheter virker den nesten fin. Noen som har vært borti det?

Tok diagnose på den i går, og da var det ladetrykksventilen stod det.

Er det andre ting som kan føre til at den ventilen ikke jobber som den skal?(har sjekket vakum fra wastegate å hele den andre veien, så det skal være tett)

Har også en lekk i det ene røret til eksoskjøleren, har det noen betydning?

På forhånd takk:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet alt av de små vakumslangene, fra innsug til wastegate. som du du sa kvasi så var mine også råtne..

Turbo er sjekket og den snurrer som bare rakkern.

I dag har jeg vasket LMM og AGR, men uten mye spennende resultat.

Bilen går nok litt `snillere` men draget fra bunn mangler.

Hva er det som styrer den ladetrykkventilen som sitter før wastegaten? Hva er det den kontakten styres av?

Ser på youtube de som ruser motoren på tomgang, da ser man at wastegaten beveger seg fint. Min bare suges inn og `jobber` ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wastegate, ruse på tomgang osv, kan fort gjøre at du får irrelevante svar her.

Gjør som aroid sier, sett vakum direkte på klokka, og prøvekjør. Da vil du ha fult øs på lavt turtall, og den vil ikke gå noe særlig over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor det er en test, og ikke slik du skal bruke bilen. På denne måten får du a) sjekka at du har vakum, og B) sjekka at vnt går som det skal rent fysisk.

du har ikke wastegate bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKi. Har sjekket det og turboen går for full mugge.

Jeg tror det er noe føss med det som styrer den ladetryksventilen(den er ny)

Vet du hva som styrer den? Den er både vakum/elektrisk styrt,

men vet ikke hvor den får signaler fra.

Da er det vnt det heter da^^:)

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider