Fredrik 90 Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Nei, betyr vel kanskje det at jeg traff spikeren på hodet med mine uttalelser?? Og at mine utsagn svekker deres sjans til å få 139.000kr for bilen? Helt enig.. Prisen som tidligere eier solgte bilen for til altibil er en mere normal pris etter hva jeg kan se... Sannheten kan svi hardt vet du, uten at jeg har sett hva du skrev på siden deres. Feige folk vil jeg si, de er helt tydelig klar over at de har gått litt for langt over streken med denne. Arrogant holdning rett og slett, livredde for å tape ansikt og innrømme at de har bomma noe så grønnjævlig med prisen på den E30en. Men det blir nok ikke lett å få solgt den, bilen og prisen har fått såpass oppmerksomhet i BMW miljøet.
hylle Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Nå har jo ikke altibil gjort noe ulovlig, og de kan jo prise bilen akkurat som de vil, Men de er definitivt ute å sykkler med prisen på denne. jeg finner det meget rart hvis noen blar opp 139.000 for den. Faktisk synes jeg så synd på den personen som kjøper denne for den prisen at vedkommende skal få en kald øl og en kroneis av meg hvis han gjør en slik tabbe.
oddis Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Å fjerne konstruktiv(?) (Aner ikke hva Jørgen Lie skrev) kritikk kan slå begge veier på en reklameside, alt etter hvem som har sett det, og hva slags vurderinger eventuelle kjøpere gjør. Men det murrer jo ikke helt bra for den indre rettferdighetssansen hos den som ser på. Bottom line er at de må få selge bilen sin for hva de ønsker. Om det ikke er åpenbart forsøk på svindel så finns det ikke belegg for å kritisere noe særlig mot et firma som prøver å gjøre mest mulig profitt. De har også et mye større ansvar om bilen ikke svarer til tilstanden når kjøpet er gjennomført, og som sådan har en større risiko for å bli erstattningspliktig. Vi som selger privat ombygde biler vet godt at det er lurt å legge inn "Kjøretøyet selges og anses som et vrak/ukjørbar delebil med påmonterte ulovlige, ikke godkjente og uorginale dyre trimdeler. Må under ingen omstendigheter brukes på offentlig vei før bilen overenstemmer med kjøretøyforskriften. Ingen tilbakekjøpsgaranti gis. Kjøper besikter bilen på stedet og er inneforstått med overnevnte. Signert av nærværende vitner XX XX ." . Dette forfattet jeg i en E30 turbo salgskontrakt når en kompis skulle selge sin ulovlig ombygde E30. Bilen var selvsagt i super god stand og helt kjørbar, EU godkjent og det hele. Men jeg satte de linjene i salgskontrakten for at kompisen min skulle være uskyldig når nye eieren kom borti en ulykke. Ellers kunne jo han bare påstått at vi løy om de ulovlige ombyggingene og krevd heving av kjøpet. Og med de skrekkhistoriene fra rettsaler landet over av folk som får hevet kjøpet pga dårlig clutch så tørr man ikke ta noen sjanser. Du må gjøre det VELDIG klart at bilen du selger er dønn ulovlig til en privat kjøper, for å være sikker juridisk. Gjerne med 2-3 vitner under besiktelse som skriver under på kjøpskontrakten. Kjøpern stussa litt da han så linja, men forsto fort hva som var poenget og skrev under Er nok en spesiell følelse å cashe ut 120k for en bil du nettopp har erklært som ukjørbart vrak
oddis Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Skjønnet ikke at de selger denne uten å kjøre på BT og godkjenne den ombygd først, siden det skal være så enkelt..!? Ja, jeg tror også at å legge ned 20-30 arbeidstimer på denne kan få ting vesentlig mer salgbart!
Jørgen Lie Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Jeg skrev noe sånt som dette: For at denne bilen skulle hatt er verdig prislapp på 139.000kr så burde følgende vært tilfelle: Orginal urørt bil, altså ikke oppusset og renovert Vært orginal 325i Vært orginal M-tech1 Hatt et interiør som i det minste hadde samme fremstoler i lik farge, men helst et sportsinteriør/m-tech interiør i 100% bra stand Hatt strøken frontfager uten riper Hatt en front som hadde rette linjer og ikke glipe mellom panser og nyrer/lyktegriller Hatt orginale baklykter Hatt felger som ikke var flassete replikaer men gjerne orginale hjul eller noen fine 3-delte hjul Hatt et motorrom som representerer prislappen Dette kun sett ut i fra bildene i annonsen. Videre skrev jeg at jeg hadde forståelse av at de drev butikk og skulle tjene penger, men at det var en kunstig prislapp som ikke sto i forhold med uttalelsene i annonsen. Jeg siterer fra annonsen: Prisen reflekterer bilens tilstand, samt etterspørsel i markedet. Med denne kan du komme på et hvilket som helst treff og høste pokaler. Gang på gang vinner disse bilene "People´s Choice" - Der spiller det ingen rolle om du har Ferrari eller Porsche. Så avsluttet jeg med: Om denne representerer dagens markedsverdi så kunne jeg forlangt 400.000kr for min urørte strøkne orginale 325i (satt på spissen). Når det kom meg for øret at bilen har vært kollisjonsskadet, så skjønner jeg jo nå hvorfor hjulstilling foran ikke ser helt bra ut. (Fikk også fortalt at dempertårn foran var noe sånt som over 5cm i avvik fra det de egentlig skal ha som mål mellom senter av tårnene, men det skrev jeg ikke noe om) Da skrev jeg i min andre post at dette syntes jeg var noe selger kunne si fra om i annonsen, når man forlanger så mye for en restaurert bil. Fikk også PM på facebook av en som er driver/selger der, der han spurt saklig om på hvilket grunnlag jeg kunne si dette. Der svarte jeg at jeg hadde en felles kjenning med han som solgte bilen til brukeren her på bimmers som pusset den opp, og fikk også vite hva de hadde betalt for bilen. Videre sa han at han respekterte meg for mine uttalelser, og at han skjønte hvorfor jeg som entusiast kunne skrive det jeg gjorde. Han påpekte også at han som privatperson, han som selger, og altibil som frima hadde ulike meninger om hva prisen på bilen burde være. Jeg forklarte han at jeg skrev det jeg gjorde fordi jeg mente at de ikke hadde grunnlag for enkelte uttalelser, og at jeg ikke fant det fornuftig å skrive at markedet slik det var i dag var grunnen til den høye prisen. Altså, ingen usakligheter oppgulp eller skitkasting fra hverken meg eller han som tok kontakt med meg.
JulianS Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Velkommen til bimmers.no! legg for guds skyld ikke ut noe for salg som ikke er godkjent ombygd eller til en pris høyere enn hva de fleste her ville betalt på dagen. At bilen kanskje ikke er dønn strøken er en ting, men det kommer jo godt fram av bildene. Prisforlangende er selgers sak, om han vil selge den kjapt eller ikke. Kanskje blir den solgt i morra for 139k. At den kan gå an å få en original, fin 325im til samme prisen kan så være, men det er fortsatt ikke samme bilen og det er heller ikke sammenliknbart.. Husker jeg la ut e30'n min til salgs med s14 motor osv, kom bare kritikk fra bedrevitere som klagde på at den ikke var godkjent og at det var altfor dyrt.. Kom bud fra folk som ikke hadde sett bilen, som ble trukket noen dager seinere osv Dette er en BARNEHAGE, med fler rørehuer enn paradise hotell
Evenol Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 JulianS: Er du blind? Det er ingen som har lagt den ut her til salgs. Det er trådstarter som spør om noen kjenner til bilen og hva vi mener. Så jeg syns du kan rulle inn den tonen din og heller klappe igjen. Makan til kålrabi.
Fredrik 90 Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 JulianS: Er du blind?Det er ingen som har lagt den ut her til salgs. Det er trådstarter som spør om noen kjenner til bilen og hva vi mener. Så jeg syns du kan rulle inn den tonen din og heller klappe igjen. Makan til kålrabi. +1 Trodde ett styremedlem i BMWCCN hadde mer mellom ørene enn å kome med slikt tull
hylle Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Dette er en BARNEHAGE, med fler rørehuer enn paradise hotell Hva gjør du her da??? DU er et rørehue Julian. Du opptrer som om du er forhøyet over andre på dette forumet. Hvorfor gjør du det?? Du er styremedlem i en klubb sammenlignet med et dassrør. Hold kjeft.
R Andersen Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Da roer vi ned litt, og fortsetter i en saklig tone.
SigurdE36 Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Ser ikke helt hva folk hisser seg over her. Selv om jeg aldri ville gitt så mye for den bilen, så vet jeg om andre som har fått latterlig høy pris etter montering av kopi plast og felger. Selger må jo få lov å prøve seg på denne prisen?
JulianS Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Dette er en BARNEHAGE, med fler rørehuer enn paradise hotell Hva gjør du her da??? DU er et rørehue Julian. Du opptrer som om du er forhøyet over andre på dette forumet. Hvorfor gjør du det?? Du er styremedlem i en klubb sammenlignet med et dassrør. Hold kjeft. Jeg gjør det ja ? Har ikke kallt noen av dere rørehuer, har heller ikke gått til personangrep mot noen av dere, som dere gjør nå. Jeg er medlem her for å ha tilgang til et forum hvor jeg kan kjøpe og selge deler, og litt artig lesning + en del teknisk nyttig. Og jeg er forresten IKKE styremedlem i bmwccn lenger, nå er det fjernet fra signaturen også Men for all del, i bmwccn styret så sitter det helt vanlige folk, som også har lov til å ha egne meninger. Eller har jeg missforstått noe? En ting er at man kanskje bør holde en litt profesjonell tone på et forum som dette, når man har en sånn rolle. Hva er din rolle i club e30 meet, Hylle? Forresten et veldig saklig innlegg, dere to andre gidder jeg ikke svare en gang
hylle Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Dette er en BARNEHAGE, med fler rørehuer enn paradise hotell Hva gjør du her da??? DU er et rørehue Julian. Du opptrer som om du er forhøyet over andre på dette forumet. Hvorfor gjør du det?? Du er styremedlem i en klubb sammenlignet med et dassrør. Hold kjeft. Jeg gjør det ja ? Har ikke kallt noen av dere rørehuer, har heller ikke gått til personangrep mot noen av dere, som dere gjør nå. Jeg er medlem her for å ha tilgang til et forum hvor jeg kan kjøpe og selge deler, og litt artig lesning + en del teknisk nyttig. Og jeg er forresten IKKE styremedlem i bmwccn lenger, nå er det fjernet fra signaturen også Men for all del, i bmwccn styret så sitter det helt vanlige folk, som også har lov til å ha egne meninger. Eller har jeg missforstått noe? En ting er at man kanskje bør holde en litt profesjonell tone på et forum som dette, når man har en sånn rolle. Hva er din rolle i club e30 meet, Hylle? Forresten et veldig saklig innlegg, dere to andre gidder jeg ikke svare en gang Beklager hvis du tok deg nær av det jeg skrev, burde ikke falt ned på det nivået. jeg skrev det fordi du tilsynelatende kalte andre folk i denne diskusjonen for rørehuer, og jeg synes du fortjener å høre det selv. Min rolle er å vedlikeholde rabattavtaler og samarbeid med bedrifter, samt lage medlemskort og sende disse, og delta i planlegging av treff. Det finnes ikke grader som president, vara, styremedlem osv i ClubE30Meet hvis det var svar på slik rolle du var ute etter. Jeg skriver ikke på vegne av E30meet, men som privat person.
Der Barockengel Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Takk til Hylle for en grei og saklig avklaring. Skulle ønske andre som noen ganger skriver flammende innlegg på forumet ville være like ryddige mht. å synliggjøre sin egen rolle.
FTE Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Hold dere til topic heretter, ellers stenger jeg tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå